People change, but love remains - Chapter 58

Vi pratade lite mer om när vi kunde flytta in och så. Sedan var vi klara och vi fick åka hem. Vi gav Justins och mitt mobilnummer till James så dom kunde ringa om Pagies 16 års fest och huset och så. Vi hoppade in i bilen och det var då min glädje kom ut.
Jag hoppade upp och ner och det kom till och med några glädje tårar.
- Lugna ner dig Ariana, sa Justin och skrattade lite.
-Jag kan inte! Jag är för glad.
Jag tog upp min telefon och skickade mms till Laura och Selena. Det var en bild på huset från utsidan och sen texten *Buy a house with Justin. CHEK!* SKICKA
_______________________________________________________________________________________________
Jag fick snabbt ett svar av Laura *NO WAY!! OMG! Grymt fint hus! Nu vill jag Ryan och Stella komma och hälsa på MYCKET MER! haha. Din mor och far ber dig ringa när du kan! Loveyou Puss!*
Jag svarade ett snabbt svar.
*Haha jo! var tvungen att kämpa mot mina glädjetårar när vi skrev på pappret. Ni får komma hur mycket ni vill!! Säg att jag ringer dom om 5. Loveyoutoo Pussis* SKICKA
-Vem var det ? undrade Justin.
-Laura, hon ville så gärna komma och hälsa på snart.
-Dom får komma när dom vill!
-Det sa jag också. Jag ska ringa mamma och pappa snart, kan du komma ihåg det åt mig ? frågade jag och skrattade.
Men vårat samtal hann inte forstätt mer nä Selena ringde mig.
-Ariana.
-Omg, vilket hus!
-Haha, ja det var verkligen jätte fint! Och det var typ världens sötaste fan där. Jag och Justin ska uppträda på hennes 16 års fest.
-Åh, ni är jämt så rara! Men har ni lust att gå ut på en fika med mig och Cameron om ett tag?
-Ja det kan vi väl. Vanliga stället ?
-Vanliga stället! Ni får visa mer bilder på huset sen! okej?
-Klart vi ska. Ses sen! Älskar dig. Puss
-Älskar dig också. Puss hej
Jag la ner telefonen  och la min hand på Justins lår.
-Älskar dig.
-Älskar dig också. Vem var det som ringde?
-Det var Sel. Hon undrade om vi ville fika med henne och Cameron, och jag sa ja.
-Det blir bra. Glöm inte att ringa dina föräldrar.
-Nix, jag ska göra det nu.
Jag tog upp telefonen och slog vårat hemnummer hem till Canada. Efter några signaler så svarade pappa.
-Butler här.
-Hej pappa! det är jag Ariana.
-Åh hej min favorit tjej! Hur mår du?
-Jo jag mår bra.
-Justin då?
-Han mår också bra. Vi har nyss skrivit på huspapprerna. Så vi ska börja flytta in om två veckor.
-Ja jag hörde att ni ska flytta till hus. Det blir väl skoj? Då kan mina barnbarn och hunden leka för fullt.
-Ja självklart. Ni får komma och hälsa på mera nu! Nu när vi har lite mer plats menar jag. Jag hörde hur pappa skrattade lite i andra sidan telefonen.
-Kan jag få prata med mamma? Fortsatte jag.
-Javisst, hon kommer här. Det rasslade lite i telefonen sen svarade hon.
-Hej mamma!
-Åh, hej Ariana, jag trodde du skulle glömma att ringa.
-Haha, Justin påminde mig. Annars hade jag aldrig kommit ihåg. Mammas röst och skratt klingade i andra telefonen. Jag började inse hur mycket jag saknar mina föräldrar nu.
-Jag förstod att det skulle vara så. Vilket fint jätte stort hus förresten.
-Ja det var vekligen jätte fint. Jag är jätte glad.
-Det förstår jag. Nu när ni ska få en liten bebis kan det vara bra att bo lite större. Nu kan Stella och eran son leka för fullt hos er. Så får vi hälsa på er mycket mer. När kommer ni nästa vecka förresten? vi ska till Adien på onsdagen.
-Okej, är det okej om vi kommer på måndagen då ? Jag tror att Justin vill träffa hans familj och så också. Det vill jag också ioförsig. Men går det bra?
-Ja självklart! Men nu ska jag hjälpa Laura med någonting. Puss hejdå! Jag älskar dig.
-Okej, vi ses på måndag. Älskar dig mamma. hejdå.
Jag la ner telefonen med en suck. Och lutade mig sedan mot fönstret och tittde ut.
-Du saknar dom va ? sa Justin och kollade medlidande på mig. Jag svarade med en nickning och han la sin hand på mitt lår där jag la min hand på hans och drog med mina fingrar över hans handrygg. Jag kände hur en tår trängde sig fram och slank ner för min kind.
-Vi kan åka tidigare än måndag om du vill. Imorgon ska jag vara i studion sen kan vi åka på lördag om du vill?
-Ja tack. Jag älskar dig Justin Drew Bieber. Mer än vad ord kan beskriva.
-Och jag älskar dig Ariana Stella Bieber.
-Va? sa jag och nu spred sig ett leende på mina läppar. Den där grabben kan få en att le, vart man än är.
-Oj, jag menade Butler, svarde han och vart generad.
-Haha, du är så söt när du rodnar, sa jag och pussade på hans hand.
-Kanske någon gång jag blir Ariana Stella Bieber, sa jag och log. Justin log ett leende som nådde ända upp till ögonen om inte högre.
Jag skrattade bara lite åt honom, när vi kommit hem så gick Justin ut med Chanie en snabbis och jag passade på att ringa till Sel.
-Selena här
-Aye, sel. Justin är ute med Chanie nu. Dom borde komma snart, så ska vi ses på stället om en kvart?
-Haha, yo Ari. Okej, vi ses snart då. Var det bara det?
-Ja det var det. Puss hej!
-okej. Puss hej.
När jag hade pratat med Selena så smsade jag Justin *Vi ska träffa Sel och Cameron om en kvart. Skynda dig hem. Puss älskar dig mest* SKICKA
Jag fick ganska snabbt ett sms tillbaka.
*Skyndar mig, mina fans älskar våran hund. HAHA! Älskar dig mer än vad det finns stjärnor på himelen. PUSS*
Han var alltid så snäll mot hans fans. Vilket jag gillar. Han visar hur mycket han bryr sig om dom, och det är bra. För annars tror dom att han inte bryr sig om dom, och tro mig. Dom betyder allt för honom. Jag hann inte göra så mycket mer än att börja med att plocka ut diskmaskinen när jag hörde Justin. Så jag gick ut i hallen och möttes av Justins grymt vackra ögon och hans leende och tänder bländade mig.
-Ska vi gå? Justin tog mig tillbaka till verkligheten med hans klingrande röst.
Jag nickade till svar och gick för att sätta på mig mina skor. Justin tog min hand och flätade samman våra fingrar sedan gick vi mot vårat vanliga fik där vi brukade träffas.
När vi kom var dom redan där.
-Hej Ari!! Utbrast Selena och kom emot mig i en kram, jag kramade henne tillbaka och skrattade lite. Hon över gick till att krama Justin.
-Förlåt om vi kom lite sent. Men Justins fans tycker tydligen om Chanie. sa jag och log mot Selena.
-Det är lungt. Vi beställde en kaffe och bulle till dig, och till dig Justin köpte vi en cola och en bulle. Jag tänkte att du inte gillar kaffe.
-Tack Selena, hur mycket blev det?
-Men lägg av Ari, jag bjuder. Ta det lungt.
Jag skakade på huvudet för mig själv och vi började gå mot bordet där Cameron satt. Vi hälsade glatt på varandra. När vi hade fikat ett tag så gick vi en sväng på stan. Jag och Justin var tvugna att köpa mat idag.
-Vad vill du äta ikväll? frågade jag när vi var och handlade mat.
-spaghetti och köttfärsås!
-Varför frågade jag ens.. Ska vi äta tacos?
-Ja det kan vi, vill ni äta hos oss ? Justin vände sig om till Cameron som vände sig till Selena som nickade.
-Ja tack, svarade Cameron och log. Han och Justin kom väldigt bra överäns. Det var bra eftersom att jag och Selena är så bra vänner.
Vi plockade allt vi behövde till tacosen och lite annat gott. Som Justin lagt ner-chips & drika.
-Kan vi inte åka till godis affären sen? frågade Justin.
-Justin, du beter dig som en som vore typ 5 ! Ja det kan vi.
-Jag har bara kul! Bra, jag kan betala som förlåt!
-Förlåt för vad?
-För att jag bettede mig som en fem åring, svarade Justin och kollade ner .
-Men du behöver inte säga förlåt för det älskade du. Svarade jag och han kysste mig snabbt,
-Du kysser iallafall inte som en fem åring, sa jag och log lite mot honom.
När vi var klara med allt som vi skulle ha så gick vi och betalade, kassörskan var ganska ung och skakade en hel del, vilket jag kan förstå. Vi åkte mot godisaffären där vi är som stammisar- eftersom att jag lever med en godisråtta som inte går upp ett kilo hur mycket godis han än äter. Det är nästan skrattretande. Vi begav oss hemmåt.
-När vi kommer hem ska du hänga med mig och gå ut med hunden? frågade Justin och kollade på Cameron.
-Visst, då kan ni börja med maten, sen när vi kommer in kan vi spela NHL. Jag har hört att du och Sel brukar spela det? sa han och blinkade mot Selena och skrattade lite.
-Klart vi kan! Sa Justin och skrattade.
När vi var hemma så hjälptes alla åt med att bära in kassarna till våran lägenhet. Vi packade upp sen gick killarna ut med Chanie. Innan dom gick så kom Justin fram och pussade mig snabbt.
-Hejdå, vi kommer snart om vi har tur. Bara inte mina  fans får reda på att vi är ute, sa han och skrattade sedan kysste han mig lite snabbt och gick ut i hallen sen hörde vi dörren smälla igen.
-Så du gillar Cameron?
-öhm, typ. Ja, svarade Selena och vart generad och kollade ner.
-Det är inte något att skämmas över! Han är ju jätte snäll, och söt! sa jag och puttade henne lite i sidan.
-Ja, men jag vet bara inte om han gillar mig. Och om jag berättar att jag gillar honom till honom och han inte gillar mig på samma sätt kan det förstöra våran vänskap, och det vill jag inte.
Wow. Selena gillade verkligen den killen. Jag var verkligen glad för hennes skull att hon äntligen hittat någon.
-Men jag är säker på att han gillar dig också. Det ser jag på sättet han kollar på dig. Hon log mot mig och vi pratade lite till. Vi började att hacka grönsaker och så. Hade allmänt trevligt, skrattade, pratade, drack läsk. Selena var verkligen som min andra bästa vän. När jag inte har Alessa här.

JUSTIN'S POV

Vi hade gått ut för en promenad med Chanie. Cameron var verkligen en schysst grabb.
-Så, du gillar Sel va? frågade jag och han kollade ner.
-Typ, öhm.. öh, ja det gör jag. Han vart nog lite generad för han kollade bort.
-Äh, skärp dig grabben. Berätta det för henne! Man måste visa att man tycker om en tjej. Annars kan hon känna att ingen bryr sig om henne, och du bryr dig ju om henne. Eller hur ?
-Ja det gör jag. Det gör jag verkligen. Men tänk om jag berättar för henne, och hon inte känner samma sak. Det kommer att förståra våran vänskap! Och tro mig, det är det sista jag vill.
-Dude, Sel är en av mina bästa kvinliga kompisar, jag känner henne. Jag kan jämt prata med henne. Jag ser när hon är kär, när hon är deppig, när hon är glad. Fast hon kanske inte alltid visar att hon är deppig. Men jag ser det. Och när jag tittar på henne medans du är i närheten eller kollar på henne eller hon kollar på dig. Ler hela hon. Jag lovar att hon gillar dig. Jag är 110% säker.
-Jag vet inte. Någongång måste jag ju säga det. Vi hann inte prata så mycket mer innan vi hörde skrikande tjejer.
-Är det inte jobbigt? frågade Cameron när vi hade stannat för att jag skulle skriva lite autografer och ta bilder.
-Nej, dom betyder allt för mig. Efter Ariana och våran ofödda bebis. Han log mot mig och när tjejerna nästan var precis nära så gav jag Chanie till Cameron.
Jag tog lite bilder och signerade telefonskal,tröjor,armar, papper, bilder jag vet inte allt vad det var.
När vi nästan var klara upptäckte dom Cameron och Chanie. Så fick jag ta lite mer bilder med Chanie och tjejerna. Efter ca tjugo minuter så var jag tvungen att säga att jag var tvungen att gå hem. Men då kom det en tjej i 6-7års åldern fram till mig.
-Hej. Jag skulle bara säga grattis till dig och Ariana, jag är så glad för eran skull. När ni har fått eran son kommer jag att börja gråta mer än vad jag gjorde när ni kom ut med att Ariana var gravid. Jag skulle bara säga att jag älskar dig och Ariana och jag ska stötta er, alltid. Alla gör misstag, men det bevisar bara att man är mänsklig. sa hon. Sen gick hon där ifrån. Hon verkade inte så lycklig, men den där unge damen fick mig just en tår i ögat.
-Vänta! ropade jag efter henne. Hon stannade upp och jag Chanie och Cameron gick mot henne.
-Ska du hem? mår du bra? Hon började att gråta lite lätt. Men tro mig, hade ni sett denna lilla flicka hade ni gjort lika som jag, för små kläder, lite lortig, och inga skor.Okej, hon var väldigt lortig. Jag drog in mig i hennes famn och kramade om henne och drog min hand över hennes rygg upp och ner.
-Kan du berätta för mig vart du ska någonstans? frågade jag när hennes inklusive mina tårar hade slutat runnit, för det mesta iallafall.
-Jag.. Jag vet inte.
-Ska du inte hem då? frågade jag sen. Men hon skakade hysteriskt på huvudet och torkade bort ännu några tårar med baksidan av hennes hand.
-Varför då?
-För pappa bara slår mig, en dag så orkade jag inte få nå mer stryk. Så när jag gick hem från skolan gick jag aldrig hem. Jag rymde. Jag rymde från skolan också. Jag kom inte tillbaka något mer. Så jag har bott lite överallt de senaste månaderna. Men jag är verkligen utsvulten nu, så jag måste gå och leta efter mat.
Att höra vad en 6-7årig tjej gått igenom fick mig att fälla ännu några tårar, jag kollade på Cameron som också stog helt paff, han hade faktiskt också tåren i ögat. Men han visade inte så mycket. Direkt dom kom under ögat strök han bort dom.
-Du ska inte gå och leta efter mat. Du ska följa med mig hem och vi ska äta tacos och dricka massa läsk och äta godis. Du ska få rena kläder och ta dig ett långt och härligt bad, och tvätta håret. Du ska inte få gå ut och bo på gatorna igen. Okej? Det är livsfarligt! Hon nickade och ett litet leende letade sig fram på hennes läppar.
-Få..får jag verkligen det?
-Ja det är klart! Jag skulle aldrig låta dig bo här nå mer! Du kan få ha gäst rummet sålänge. Vi ska hjälpa dig.
Jag log mot henne och strök undan hennes tårar som var på kinden. Jag reste mig upp och sträckte ut min hand mot henne hon tog osäkert tag i den och gick försiktigt hand i hand med mig tillbaka till oss. Hon gick väldigt konstigt.
-Har du ont någonstans? frågade jag.
-Nej, jag växte ur mina skor för ett tag sen. Det gjorde så ont i tårna med för små skor. Så jag kastade dom. svarade hon. Så jag lyfte upp henne.
-Nya skor ska du också få! Vad heter du föresten?
-Alison. svarade hon.
-Okej, detta är Cameron, min kompis sa jag och visade honom som gick och höll i Chanie.
-Och mig vet du väl vad jag heter? fortsatte jag och hon nickade.
-Justin, svarade hon och log. När vi stog i hissen hem till våran lägenhet. Så höll jag forfarande henne på höften. När vi klivit ur hissen så gick vi och öppnade dörren.
-Hemma, ropade jag när vi kommit in. Vi släppte Chanie från kopplet och hon sprang in i köket. Jag ställde ner Alison och tog av mig min tunnare jacka och mina skor. Jag tog hennes hand och vi gick in i köket. Hon stog lite halvt bakom mig när vi ställde oss i ingången till köket. Hon höll mig i ena handen och den andra handen runt mitt lår.
-Har vi mat till en till? frågade jag när vi stog där.
-Ja hurså? nu vände sig både Selena och Ariana om och dom såg lilla Alison.
-Det här är Alison. Jag hittade henne därute. Hon bor på gatorna. Så jag tog henne hem till oss. sa jag och kände hur tårarna var påväg igen. Men Ariana hann före mig, hon kom fram till mig och Alison och hon böjde sig ner och kramade om Alison. Nu släppte Alison taget om mitt ben och min hand och kramade istället om Ariana och hon började gråta igen.
-Vad har hänt? frågade Ariana. Nu stog Selena brevid henne och hon grät också.
-Kan ni inte gå ut i vardagsrummet eller nått? Vi har redan hört och vi hör det gärna inte igen, vi kan göra klart och duka fram en taldrik till, sa Cameron som för första gången på länge sa någonting. Selena nickade och tog med sig Ariana och Alison ut ur köket.

ARIANA'S POV

Vi tog med oss lilla Alison ut ur köket och in i vardagsrummet, jag tror att alla tre grät minst lika mycket. Vi satte oss i soffan jag och Selena brevid varann och jag lyfte upp Alison och satte henne i mitt knä. Hon var allderes för lätt för att vara runt 6-7 år. Men det var så gammal hon såg ut. Men att bära upp henne kändes som att bära Jazmyn. Och Jazmyn är lite mycket mindre.
-Vad är det som har hänt egentligen med dig? du ser inte ut att må bra.
Hon tog ett djupt andetag.
-När jag bodde hemma, då fick jag nästan jämt stryk av min pappa om jag gjorde något som inte var rätt. Och det var nästan hela tiden. Men jag uppfattade det som om han inte ville ha mig. Så en dag när jag skulle gå hem från skolan så gick jag aldrig hem. Jag började gå mot LA. Jag hade inte ätit min matlåda i skolan så jag hade den i några dagar. Sen tog den slut så då var jag tvungen att fixa egen mat. Jag åt allt från löv till äppelskrutt. När jag var nära någon resturang brukade jag kunna ta lite pizza från deras sopor. Jag brukade sova under träd och så. Men när jag kom hit till LA så hade jag det lite bättre. Jag bodde med en gammal dam i ruienerna. En dag när jag hade varit och letat efter mat. Jag var så stolt över mig själv. Jag hade fått ihop så mycket mat! När jag kom hem till henne så låg hon och sov. Trodde jag. När jag hade gjort klart våran mat gick jag för att väcka henne. Men hon vaknade aldrig. Hon sa till mig innan hon dog att om hon försvann, så skulle jag inte vara kvar i ruinerna. Så jag gjorde som hon sa och flyttade mig ut på gatan. Där har jag bott i två veckor. Sen idag såg jag att Justin hans vän och eran hund var ute på promenad. När han hade skrivit autografer och tagit bilder med alla så gick han mot erat håll hem hit. Men då så sa jag bara att jag älskade honom och att jag alltid skulle stötta honom. Han såg nog på mig att jag såg vilsen ut. För jag hade ingen aning om vart jag skulle gå någonstans. Han sprang ikapp mig och jag berättade allt för han, han sa att han aldrig skulle låta mig bo kvar på gatorna igen. Han var väldigt snäll mot mig, han sa att jag skulle få nya kläder,tvätta mig, sova i erat gäst rum och få äta mat och dricka läsk och äta godis. Jag vart väldigt glad. Det är ingen som någonsin behandlat mig som Justin gjorde.
När hon berättat klart satt jag och Selena och bokstavligen störtgrät. Att en sån liten tjej, fått gå igenom så mycket. Det var hemskt. Jag skulle prata med Justin senare ikväll. Om att jag vill ha Alison som vårat fosterbarn. Och Jag är säker på att Justins svar också blir samma som mitt.
-Men vart har du din mamma då? frågade Selena efter ett tag när vi hade kunnat samla oss lite.
-Hon dog när hon fött mig. Det är därför pappa hatar mig. Han säger jämt att det är mitt fel att mamma är död. Ibland undrar jag om det verkligen är sant. Jag menar, hade hon aldrig fött mig hade hon fortfarande varit vid liv. Han älskar min storasyster. Hon är hans lilla prinsessa som får allt hon pekar på. Hon började gråta igen. Hon borrade in sitt ansikte i min famn och jag strök henne över ryggen.
-Men lilla vännen. Det är klart att du får bo här. Efter vi har ätit all den här maten och godiset och läsken som Justin pratade om, då ska du få tvätta dig och bada. Sen efter det ska du få sova i en stor och skön säng. Vi torkade undan tårarna och rätade på oss.
-Vill du gå och äta mat? frågade jag och hon nickade. Jag bärde upp henne och vi gick ut i köket. Jag satte henne mellan mig och Selena. Justin kollade medlidande på mig. Jag är glad att han bryr sig så mycket om hur andra mår. Och att han vill hjälpa andra. Jag hällde först upp mat åt Alison. Hon pekade på vad hon ville ha och jag la upp på hennes taldrik. När hon inte ville ha något mer så ställde jag ner hennes taldrik på bordet och hon fick välja vilken dricka hon ville ha. Hon pekade på hallonsoda så det hällde jag upp i hennes glas och hon högg in. Hon åt som om hon inte hade ätit på flera år, det kanske hon inte hade heller.
-Vill du kolla på någon speciell film ikväll? frågade Justin henne.
Hon kollade fundersamt rakt ut i luften.
-Jag brukade inte kolla på film när jag bodde hemma. Jag kollade på klockan som endast visade 17.00
-Godis affären stänger om tre timmar. Så om vi badar dig så kan vi gå och hyra en film som du vill se om du vill? Hon nickade och log. Jag log jag med och det gjorde resten av bordet också. När vi ätit upp, och tro mig. Nästan allt tog slut Alison åt som bara den och det var bara bra.
-Är du klar? frågade jag och vände mig mot Alison
-Ja, svarade hon och log.
-Hur gammal är du föresten?
-5, pappa ville att jag skulle börja skolan ett år tidigare så han inte behövde ha mig hemma hela dagarna.
-Okej, här får du vänta med att gå i skola tills du är tillräckligt gammal. svarade Justin och log. Jag log mot Justin och jag och Selena gick in i badrummet. Vi fyllde badkaret med vatten.
-Kan inte du fråga om Justin och Cameron kan åka hem till dig och hämta något som du hade när du var yngre? För alla mina kläder är hemma i Kanada!
-Kan jag väl, svarade hon och gick ut i köket för att fråga killarna medans dom plockade undan maten. När hon kom tillbaka hade hon med sig Alison. När det var lagom mycket med vatten så tog hon av sig sina kläder och hoppade ner i badkarlet.
-Var det skönt? frågade Selena efter ett tag. Hon nickade hysteriskt och log, nästan så att det nådde till ögonen. Bara  nästan.
Vi hjälpte henne att tvätta håret vi tvättade det två gånger med schampoo. Eftersom att det måste ha varit ett tag sen hon duschade. Sen hade vi i balsam så fick hon tvätta av kroppen med tvål efter. Lagom till att vi var klara så kom Cameron och Justin hem.
-Gick det bra? frågade vi innifrån badrummet när vi hade lindat in henne i en handduk och hjälpt henne att sätta en turban på huvudet.
-Ja det gjorde det, svarade dom och vi kom ut från toaletten. Justin gav mig en snabb kyss sen fick jag påsen med kläderna i.
-Vi får åka in till stan imorgon och köpa mer kläder till dig, sa jag och log medans jag hjälpte henne att sätta på henne sina rosa strumpbyxor.
-Tack, ni är så snälla mot mig. Jag har aldrig i hela mitt liv haft någon som bryr sig om mig så mycket som ni gör. Jag log mot henne till svar.
-Vill du att vi ska föna ditt hår?  hon nickade glatt och jag stoppade in hår torken i vägg uttaget och sedan torkade vi hennes hår. Hon hade ett jätte fint hår. Det var det verkligen. När vi hade blåst klart hennes hår så hjälpte vi henne på med hennes klänning. Lila såklart, eftersom att det var Justin som hade vart och hämtat hennes kläder hon fick låna ett silvrigt diadem och ett jätte fint halsband av mig. Jag frågade henne om jag fick ta ett kort på henne och hon nickade.
-Ställ dig mot den här väggen så ska jag ta ett kort på dig. Jag tog fram min och Justins stora kamera och tog en bild.
-Får jag se? frågade hon glatt
-Ja men självklart.


-Jag har nog aldrig haft såhär fina kläder, svarade hon och kollade på bilden.
-Du är så jätte söt Alison.
Hon log mot mig och vi gick ut i köket där Justin Cameron och Selena satt och pratade runt bordet. Justin var den som upptäckte henne först.
-Nej men vad fin du vart min lilla tjej! Kom får jag se! Hon gick fram till Justin. Men jag tror inte att hon reagerade på att Justin sa "min lilla tjej". Men jag hörde det, och jag tror att Justin redan som jag har gjort- prata med socialen om att få ha henne. Hon satte sig i Justins knä.
-Vad fin du är prinsessan, sa han och log. Hon log mot honom.
-Ska vi åka och bestämma film sötnos? frågade jag Alison.
-JA! Ska alla följa med?
-Vill du det?
Hon nickade.
- då ska alla följa med, sa jag och log mot henne.
Vi gick ut i bilen och hoppade in och åkte mot godisaffären. När vi var framme så kollade Alison storögt ut genom fönstret. Justin hjälpte henne ut och hon tog tag i Selenas hand. Jag och Justin flätade samman våra fingrar och gick mot ingången.
-Jag brukade gå förbi här och drömma om att jag någon gång skulle få gå in här. Och nu får jag äntligen göra det! Hon var jätte glad och hoppade brevid Selena och vi bara skrattade åt henne. När vi kommit fram så gick vi bort mot filmerna direkt. Det var lungt med paps och det var skönt. Annars skulle dom väl börja undra vem Alison var. Hon letade efter filmer när jag Justin Cameron och Selena stog och kollade på henne.
-Har du bestämt dig? frågade Justin efter ett tag.
-Ja, den här kan vi väl kolla på? frågade hon och höll upp filmen förtrollad.
-
Visst svarade vi och gick mot disken för att betala. Vi betalade och tackade för oss sen åkte vi hem för att bädda ner oss i sofforna med massa godis och dricka och mys. När vi hade hällt upp allt godis i en skål och tagit med drickorna och chipsen ut i vardagsrummet så gick Justin och satte på filmen. Han satte sig i ena hörnet av soffan där la sig Alison i hans famn och myste. Jag satte mig brevid dom och la upp Alisons ben i min famn och sedan drog jag med mina naglar över hennes ben. När ungefär halva filmen hade gått så sov hon som en stock. Vi bestämde oss för att lägga henne i våran säng i natt. När Justin kom tillbaka till vardagsrummet så stängde vi av filmen och när Justin gick tillbaka mot soffan så bytte han blickar med Cameron. Jag gav Selena en blick som var typ Lägg-dig-i-hans-famn-nu-eller-nått. Hon gjorde som jag sa. Men hon lutade hennes huvud mot hans axel. Det var en bra början.
-Hur ska vi göra med Alison? frågade Justin mig när jag lagt mig i hans famn.
-Vi måste behålla henne Justin, du vet hur många faror som väntar där ute på henne. Hon är 5 Justin. Hon kan inte klara sig själv. Imorgon ringer vi till socialen och ber om möte? okej?
-Precis vad jag tänkte. Sa Justin och strök mig över kinden.
-Pattie måste vara med på mötet imorgon, och vi kan inte gå och köpa kläder innan mötet.
-Varför, och varför?
-Jag vill ha med Pattie. Det är så bara, och om vi går ut med henne utan att ha pratat med socialen så finns det antagligen massvis med paps ute då. Och hennes pappa kan faktiskt se bilderna.
-Vad gör det, det var ju hans fel ?
-Hon tror att det är hennes fel, hon tror att det är hennes fel att hennes mamma dog efter förlossningen. Det är därför hennes pappa är som han är.Han kanske inte vill att hon ska ha det bra. Att hon ska få ett straff. Men det är inte hennes fel! Jag började gråta och satte mig upp, jag la mitt huvud i mina händer. Justin strök mig över ryggen upp och ner.
-Världen är som den är. Men det finns dom som gör allt för att stoppa det. Jag vet att vi är fyra av dom.
Jag nickade och torkade bort tårarna.
-Vi måste nog åka hem nu innan vi somnar på soffan, sa Selena och log.
-Tack för att ni kom! Jag ringer dig imorn okej? Selena nickade och vi följde med dem ut i hallen för att säga hejdå.
-Du är stark Ari, jag hade aldrig klarat av att ha en sån som Alison, som mådde så dåligt. Men ni får henne att må bra. Hon kommer inom en snar framtid att bli en av eran familj. Sa Selena och log. Jag torkade bort mina tårar och kramade om henne sedan åkte dom hem och vi gick och la oss. Alison låg mellan mig och Justin som höll om Alison och försökte hålla om mig också. Men jag höll också om henne så våra armar var iallafall i kontakt.
-Jag älskar er, var det sista jag hörde från Justins mun innan jag somnade med ett leende på läpparna.

____________________________________________________________________________________________

ooh, vad tror ni ?? Kommer det gå bra för Alison ? Detta kapitel har jag (cajsa) skrivit. Jag hade lite tort med ideer. Så jag slängde ihop något hoppas att ni gillar det. Kommentera! i framtiden kommer jag att ha ungefär 1-2 bilder.  minst 10 kommentarer från olika IP nummer. Hope u guys liked it !
/cajsa



     Postat av: Becka

Grymt bra! :)


        2012-01-17 / 21:21:17 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/


     Postat av: Johanna

JAG ÄLSKAR DET!!!! WOOOIIIEIIIHHHH :D:D


        2012-01-17 / 21:32:47 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: Anonym

as bra meeeer!!!


        2012-01-17 / 22:24:38


     Postat av: Lisa

Jättebra :)


        2012-01-17 / 22:24:44


     Postat av: M

Fett bra!


        2012-01-17 / 22:33:46


     Postat av: Ebba

Awesome. Va gulligt att hon fickfölja med till dom!! Ett till !!! :-)


        2012-01-17 / 22:34:53


     Postat av: sharia

merrr :D


        2012-01-17 / 22:54:42


     Postat av: linn

awesome ett till !!!!!


        2012-01-18 / 14:50:06 URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/


     Postat av: Jasmin

jättebra! Längtar till nästa. men gör du länkbyten? Kommentera min blogg ifl, så lägger jag till dig när du lagt till mig (:



Ps. Suri Cruise kanske kan spela Alison? Hon är söt och i 5-års åldern. + liknar Justin mer och min bild av Ariana. (:


        2012-01-18 / 15:34:24 URL: http://mydirectionstory.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: