People change, but love remains - Chapter 15

På ett utav nattduksborden så stog det ett A och på det stog det Ariana över hela och massa hjärtan.
Jag skrattade lite innan jag ställde ner bokstaven igen och la mig i sängen.
Sängen var mjuk och skön och jag somnade snabbt i den.
________________________________________________________________________________________


Jag vaknade utav att en dörr öppnades och sen stängdes, jag hörde nånting som slamrade sen öppnades dörren till sovrummet och jag öppnade ögonen och kollade dit.
-Ari, är du vaken?, hörde jag Justin viska.
-Ja, sa jag trött och han smög in i rummet och la sig i sängen.
Jag vände mig så jag låg mot honom.
-Jag har saknat dig, sa vi samtidigt och sen började vi skratta.
Han la sig närmare mig och sen gav han mig en kyss om var riktigt laddad och full av saknad.
Jag besvarade den och efter ett tag så var vi tvunga att avbryta den för att andas.
-Hur mycket är klockan?, frågade jag och han kollade på vägguret som inte jag hade sett.
-Klockan är åtta.
-Oj, sa jag när jag upptäckt att jag hade sovit i tre timmar.
-Förlåt för att jag var tvungen att jobba idag, jag försökte att flytta upp de men..., jag avbröt honom genom att kyssa honom.
-Det gör inget, sa jag och log.
-Jag har saknat det där leendet, och dina läppar, sa Justin och drog fingret på mina läppar.
Jag öppnade munnen och högg mot hans finger fast han drog bort det snabbt.
-Hey!, sa han och sen började han kittla mig och jag började skratta och försökte att ta mig ur hans grepp.
-Sluuta!, tjöt jag och han skrattade också.
-Okej då, om du ger mig en kyss, sa han och putade med munnen.
Jag kysste honom snabbt innan jag tog mig ur hans grepp och sprang ut ur rummet.
Han kom ifatt mig och tog tag i min midja.
-Jag var inte färdig än, sa han och sen kollade han intensivt in i mina ögon och la händerna på mina kinder sen kysste han mig mjukt och jag fick tusen fjärilar i magen och det kändes som jag flög på små lätta moln.
Han la sin panna mot min och sen stog vi bara där och kollade in i varandras ögon.
-Vad sägs som film kväll och thai mat?, frågade han och jag log.
-Super, sa jag.
Han gick fram till telefonen och ringde thaimat stället och dom skulle komma hit med maten om 20 minuter.
-Jag väljer film, sa Justin och jag himmlade med ögonen för jag visste vad han skulle ta...skräck.
Han kom tillbaks med en film som hette Shark Night jag hade sett trailern och den verkade vara grymmt läskig.


-Skämtar du?
Han bara log mot mig.

När maten kommit och vi satt redo i soffan där det var alldeles mörkt och bara ljus lös upp rummet.
Justin satte igång filmen och vi började äta.
Justin åt upp före mig och satt konsentrerad på filmen och när jag ätit upp så lutade jag mig bakåt i soffan.
Efter ett tag började det läskiga hända och jag hoppade till varje gång hajen kom upp från igenstans.
-Är du rädd?, frågade han och jag nickade stelt.
-Aww baby, sa han och drog mig ner i hans famn.
När filmen var slut så kollade vi på Mean Girls efter som Justin tyckte synd om mig för att jag var så rädd.
När den var slut så var klockan närmare tolv och både jag och Justin var trötta.
Vi borstade tänderna och sen gick vi och la oss och somnade tätt intill varandra.
*
Jag vaknade tidigare än Justin så jag gick upp och duschade och tog på mig kläder fixade håret och så innan jag gick in i köket och gjorde frukost.
Min mobil ringde och jag svarade snabbt.
-Hallå?
*Jag det är Pattie, Justin svarar inte så jag antar att han sover, jag undrade bara ifall jag kunde komma upp en stund?*
-Självklart!, sa jag och log.

Tio minuter efter samtalet så ringde det på dörren och jag öppnade.
-Heeej, sa jag och kramade Pattie.
-Hej gumman hur är det?, frågade hon.
Han har alltid varit som en extra mamma för mig.
-Jätte bra, sa jag och log.
-Hur gick resan hit?
-Det är lite läskigt när man är på väg upp och ner men annars gick det bra.
-Tur att det var bra väder annars är det mindre roligt att flyga, sa hon och log.
Jag gjorde iordning kaffe åt henne och sen åt jag mina mackor och min mjölk.
-Justin har varit hur dryg som helst den här veckan, sa hon.
-Det är nog jag som är skyldig till det, sa jag och hon skrattade lite.
-Jag är jätte glad att ni är tillsammans igen, han gillar dig verkligen, på ett mer moget sätt än förut när ni var unga.
Det var det Jeremy också sa unefär tänkte jag.
-Han är gladare nu...jag vet att han aldrig kom över dig för han sa det till mig, sa hon och jag rodnade och kollade ner i marken.
-Jag vart inte glad på honom när han berättade hur han hade gjort slut med dig och det syntes att han ångrade sig men han sa att han visste att det inte skulle funka för att han skulle nästan aldrig ha tid att flyga till Stratford och han liksom tröstade sig med Caitlin men dom bestämde sig för att bara vara vänner, sa hon och jag kollade förvånat på henne.
-Jag trodde han hatade mig, att han hade tröttna på mig och hittat något bättre, sa jag och hon kollade ledset på mig.
-Tro mig han kommer aldrig hitta någon bättre än dig, sa hon och jag log generat igen.
-Tror inte jag heller, sa en röst och vi vände huvudet mot dörröppningen till köket där Justin stog i basketshorts.
Hans ögon var ledsna och han hade förmodligen hört vad vi sagt.
Han gick fram och kramade sin mamma och sen pussade han mig snabbt på munnen innan han började ta fram mackor.
Jag kollade på honom medans han gjorde mackorna och jag visste att jag hade fallit platt fall för honom - igen.
_________________________________________________________________________________________
Vissa tycker dom går för snabbt fram, men ni får tänka på att dom har varit tillsammans förut och dom känner ju varandra väldigt bra.
Vad tyckte ni om kapitlet?
Tack för alla kommentarer på förra!
3 Kommentarer för nästa :D





     Postat av: Melina

Grymt :)


        2011-09-28 / 19:16:47


     Postat av: hmc

I lovvve it! :D


        2011-09-28 / 19:47:23 URL: http://justajbstory.blogg.se/


     Postat av: Emilija Romaite

grymt !

MER !


        2011-09-28 / 22:34:19 URL: http://eemilijaa.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: