People change, but love remains - Chapter 11

Jag pussade Justin snabbt på munnen innan jag hoppade ut ur bilen.
-Vi ses sen, sa jag innan jag slog igen dörren och när jag vände mig om så gjorde Ryan sin vinnar dans och Chaz såg hur sur ut som helst.
-Tro mig jag är glad för er skull men jag trodde aldrig att ni skulle bli ihop igen, sa Chaz och Ryan skrattade.
-Jag känner min syster bra, sa han sen började vi gå med snabba steg till skolans ingång och när jag klev in i skolan så blev nervositeten större...tänk om något skulle gå fel?!
__________________________________________________________________________________________

Efter ett långt tal av rektorn så hade alla slutat lyssna och tack och lov så var det snart slut.
-Och nu ska en otrolig talangfull flicka spela och sjunga en låt som hon skivit själv.
-Säkert Marissa, sa Ryan.
Marissa har alltid varit den duktiga eleven, hon spelar tvärföljt och sjunger...opera.
-En stor applåd för Ariana Butler, sa Rektorn och jag kände blickarna i ryggen när jag gick fram till den lilla trappan som ledde upp till scenen.
Jag satte mig på pallen och rektorn gav mig min gitarr som hade stått i hörnet.
Jag tog ett djupt andetag och började jag spela.
(Tänk er akustisk)

Perhaps you didn't notice me
I'm invisible I can't be seen
Baby, I'm just not like everyone.
I fade a little more each day,
nothing to get nothing to say
Its hard to feel when all you feel is numb.

I keep looking at you
Keep looking right through me like I'm invisible.
Who do I have to be before you notice me?
I must be invisible.
I am invisible.

Nothings real and nothing matters
Fell apart the pieces scattered
I could disappear without a trace.
I'm all around but can't get in,
I'm on the outside looking in,
Like the way I'll blow you all away.

I keep looking at you
Keep looking right through me like I'm invisible.
Who do I have to be before you notice me?
I must be invisible.
I am invisible.

You make me glad and I believe you didn't see the sunlight.
So I find the miserable who's gonna hit me with a cry.

I am invisible.
I am I am I am.
I am invisible.
I am I am I am.

I keep looking at you
Keep looking looking right through like I'm invisible
Who do I have to be before you notice me?
I must be invisible.
I am invisible.

Jag kollade ut i publiken och alla satt och gapade men klappa händerna samtidigt.
Jag letade efter Justin och jag hittade honom längst ner i hörnet han log stort och gjorde ett hjärta mot mig.
Jag stog gitarren och gick och satte mig igen.
-Herregud, sa Chaz chockat.
Igen hade någonsin hört mig sjunga förut.
*****
(Tänk er den frisyren inte det mörka håret)

Laura cycklade till stranden och jag satt på paket hållaren.
När vi kom fram så var alla där förutom Justin.
Chaz och Ryan hade tänkt en eld.
Jag stog och kollade på vattnet som vågade sig lite och solnedgången speglade sig i vattnet.
-Visst är det vacker?, frågade en bekant röst som tidigt som han kramade om mig bakifrån och pussade mig på kinden.
-Väldigt, sa jag och log med blicken fortfarande på vattnet.
-Fast du är vackrare, sa han låg och jag rodnade.
-Eller inte, sa jag och han tog tag i min hand och snurrade runt mig.
-För mig är du vakrast på jorden, sa han och kollade rakt in i mina ögon.
Han gav mig en röd ros och jag log mot honom.
-Du var jätte bra idag! Jag är världens stoltaste pojkvän, sa han och jag stannade upp.
-Så det är vad vi är?, frågade jag och han fick ett oroligt ansikts uttryck sen släppte han mig.
-Uhhm...asso om du bara vill att vi bara ska vara...ehh...vänner...sååå, mer han han inte säga innan jag kysste honom hårt.
-Jag skojade ju bara, sa jag och skrattade lite.
Jag kollade upp på honom.
-Du är nästan lika röd som rosen, pinsamt läge va?, frågade jag och han gav mig en blick som betydde typ "Skämta inte".
När han var på väg att kyssa mig igen så vart vi avbrutna av ett gällt skrik...
________________________________________________________________________________________________
Aww! Dom är så gulliga! Men snart åker Justin tillbaks...hur ska det bli då?
3 kommentarer för nästa!






     Postat av: Emilija Romaite

grymt !

MER !



När Justin åker tbx då kanske han ses med ngn annan och Ariana blir sur eller ngt, så det blir mer drama typ , hihih :P


        2011-09-22 / 16:03:20 URL: http://eemilijaa.blogg.se/


     Postat av: Melina

Jätte bra! Men jag kommenterade inte innan för att detta kom under kapitel 10 så jag såg inte att det kommit. Förlåt <3


        2011-09-23 / 22:27:39


     Postat av: Sandra

As braaa, meer ;D


        2011-09-24 / 11:13:54


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: