People change, but love remains - Chapter 10

-Dom vet inte att du är med, sa han sen tog han min hand.
När vi kom nära köket så släppte han min hand.
-Vänta här, viskade han sin blinkade han med ögat och försvann in i köket.
-Jag har en överaskning till er!, hörde jag Justin säga och jag log för mig själv.
-Den kan du visa sen, ät nu, hörde jag Pattie säga och jag började skratta lite.
Justin kom tillbaks och tog min hand.
-Överaskning, sa Justin när han kom in med mig i köket och jag mötte 4 chockade men glada ögon.
__________________________________________________________________________________________________
-ARIIIIIIII!!!!, hörde jag en ljus lite röst säga och jag såg Jazmyn komma springandes mot mig.
-Hej sunshine, sa jag och bärde upp henne och hon kramade mig hårt och sen var kramkalaset igång.
*******
-Det var jätte roligt att träffa dig igen!, det var så länge sen, sa Diane och log ett varmt leende mot mig.
-Detsamma, men vi ses någon dag, sa jag sen gick jag och Justin ut genom dörren.
Han hade insisterat på att sjutsa hem mig även fast det var 10 minuter härifrån till mig.
-Vi ses imorn sweetheart, sa Justin och log mot mig.
-Det är skolavslutning imorn och sen på kvällen så ska vi i "gänget" grilla på stranden, sa jag och log mot honom.
-Får jag komma till stranden då?, frågade han och jag gav honom en blick som betydde något i stil med *Är du dum elr ngt*
-Duhh! Du är ju en i gänget, sa jag och han log mot mig.
-Bra, för jag kan inte vara utan dig, sa han och jag log generat.
-Det är du nog så illa tvungen efter som du åker på sö...han jag bara säga innan hans varma läpper mötte mina och jag vart helt varm i kroppen.
-Prata inte om det nu, sa han efter kyssen och log mot mig men leendet nådde inte ögonen.
******
-Vakna annars får du ingen skuts!!!, hörde jag en röst ropa långt bort och sen blev det lite kyligare.
Jag satte mig trött upp i sängen och kisade mot ljuset.
-Hur mycket är klockan?, frågade jag och min röst lät mer som kraxande.
-09.00 du har en timma på dig att fixa till dig, sa Justin och jag kollade på honom innan jag sprang in på badrummet och duschade i blixtfart.
Jag drog handduken hårt om mig och smög in på mitt rum.
På sängen låg vita underkläder, min klänning och jeans jacka samt mina vita klackar som jag skulle ha på mig.
Jag tog sakerna och gick in på badrummet och bytte om sen blåste jag håret och lockade det lite lätt sen sminkade jag mig, men inte för mycket.
Smycket fick bli en liten armbandsklocka och två ringar.
Jag tog läppglanss sen var jag klar, jag sneglade på klockan och såg att den var kvart i 9.
-Ari, du får ta och skynda dig, sa Justin medans han slog upp dörren in till mitt rum.
Han stannade i dörr öppningen och kollade på mig men munnen halft öppen.
-wow, sa han och utan att släppa mig med blicken så gick han fram till mig och kyste mig passionerat.
Vi vart avbrutna av att någon harklade sig och jag såg at det var Ryan.
-Så ni är tillsammans igen?, frågade Ryan och kollade på oss.
Jag kollade på Justi och han kollade på mig.
Jag visste inte vad jag skulle svara...vi har knappast pratat om det.
Justin la sin arm runt mig och log mot Ryan och Ry lös upp i ett leende.
-Grattis!, sa han över lyckligt.
-Varför så glad?, frågade jag och han log.
-Jag vann just 50 dollar, sa Ryan och jag himmlade med ögonen.
-Vi måste åka ni om vi ska hämta upp dom andra, sa Justin och sen gick vi ner till bilen och hämtade upp alla.
Det var nu jag började känna mig nervös.
Jag ska nämligen sjunga inför hela skolan, ingen vet om det, inte ens mina föräldrar.
-Lyckost er!, sa Lauro och syftade på Ryan, Mitch och Nolan som går ut sista året i High School medans vi ska börja sista året.
-Jag tror dig inte!, sa Chaz irriterat och kollade på Ryan som ville ha sina pengar.
Just då kom vi fram till skolan och Justin parkerade bilen.
Han tog fram en kepa och solglasögon och drog upp luvan på sin hoodie.
-Nej för ingen kommer märka att det är du, mummlade jag och skrattade åt mig.
Alla hade gått ur bilen och jag insåg att jag måste skynda på.
Jag pussade Justin snabbt på munnen innan jag hoppade ut ur bilen.
-Vi ses sen, sa jag innan jag slog igen dörren och när jag vände mig om så gjorde Ryan sin vinnar dans och Chaz såg hur sur ut som helst.
-Tro mig jag är glad för er skull men jag trodde aldrig att ni skulle bli ihop igen, sa Chaz och Ryan skrattade.
-Jag känner min syster bra, sa han sen började vi gå med snabba steg till skolans ingång och när jag klev in i skolan så blev nervositeten större...tänk om något skulle gå fel?!
________________________________________________________________________________________________
Hmm! Hur kommer det gå nu då?
Vi tar 3 kommentarer idag igen :)





     Postat av: melina

Jätte bra :)


        2011-09-21 / 14:59:44


     Postat av: Gabbi^^

sv; aww tack så mycket :D din novell är också bra ;)


        2011-09-21 / 19:52:14 URL: http://bieberromance.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: