People change, but love remains - Chapter 28

Så klart hon har tagit ner dom du krossade hennes hjärta idiot, tänkte jag för mig själv.
Jag satt mig i sängen och bara kollad ut genom fönstret.
Någon öppnade dörren och jag kollade mot Ariana som stog i dörr uppningen och vinglade lite.
-Oj här var du, sluddrade hon och stängde dörren sen gick hon fram till mig.
Jag tog hennes hand och visste inte riktigt vad jag höll på med men hon drog inte bort den.
Allting snurrade i huvudet och vi visste nog inte båda vad som hände men helt plöstligt så låg vi ner i sängen i bara underkläder.
________________________________________________________________________________________


Arianas POV
Allt kändes helt konstigt.
När jag vakande sent på förmiddagen så fick jag en ganska överaskad syn och kom genast ihåg vad som hade hänt.
När jag tagit huvudverkstabletter så hade jag direkt åkt till ängen där jag och Justin brukade vara.
Bara för att kunna vara ensam.
Jag hade legat där och bara kollat runt.
Blommorna hade näst intill vissnat och det var kallt i luften, vintern var snart påväg men jag orkade inte bry mig.



Det plingade till i min mobil. Men jag orkade inte kolla.
Jag satt tyst en stud sedan började telefonen ringa,
Jag tog upp telefonen och såg att det stog Justin jag svarade inte.
Han måste ha förstått att det var hit jag åkte eftersom att ungefär tjugo minuter senare kom han.
-Hej!, sa han.
-Hej, sa jag kort men kollade inte på honom
-Varför svarade du inte när jag ringde eller när jag smsade dig?
-Kände inte för det.
-Men snälla Ari, vi måste få reda ut det här, så här kan vi inte ha det. Jag kommer inte att klara av det.
-Det är väl iallafall inte jag som har 11 miljoner tjejer vart jag än är, och det är inte jag som hånglar upp hälften.
-Men kom igen! Det var fakiskt hon som kysste mig, och vi hånglade faktiskt inte.

JUSTINS POV.
Precis när hon skulle skrika något så pressade jag mina läppar i mot hennes och först tror jag att hon vart förvånad,
men hon besvarade sedan kyssen.
Helt plöstligt avbröt hon kyssen hon kollade mig rakt in i ögonen.
-Jag kan inte, pep hon fram och kollade på mig med ledsna ögon innan han var på väg därifrån.
Jag sprang ifatt henne och tog hennes hand.
-Ariana, du fattar inte hur mycket du betyder för mig, du är mitt allt, du gör mig galen, bara din existens får min puls att skena iväg.
Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dig, sa jag och hon kollade förvånat på mig.
Hon ställde sig framför mig och strök sin tumme över min kind, då upptäckte jag att jag grät.
-Jag bara, måste tänka ett tag, det här är alldeles för mycket för mig, sa hon med len röst innan hon gick därifrån och jag stog kvar på ängen som förstenad.

Arianas POV
Jag satte mig i bilen och började köra igen, vart visste jag inte.
*
Jag hade hamnat på kyrkogården och satt fram för Aidens grav som ledde ut mot det vackra vattnet.
-Vad ska jag göra?, sa jag frågades.
Ibland så brukar jag gå hit och bara prata om saker, som nu.
Efter ett tag fick jag ett sms och jag kollade på det
Det var från Selena som skrev 
*Justin kom just hem till er, han ser ut som ett vrak, hur mår du? Vart är du? Vad hände? Snälla skriv tillbaks så jag vet att du lever!!!*
Jag log lite sen skrev jag
"Han grät, men jag vet fortfarande inte ifall jag ska förlåta honom"
Jag fick ett svar efter någon minut är det stog.
*Men hatar att gråta, dom gråter nästan aldrig.
Men när en man gråter över en så vet men att han älskar dig.
För men gråter bara när bara när dom har förlorat något eller är rädda att förlora något som dom älskar lika mycket eller mer än dom älskar sig själva.*



Jag stirrade på smset ett långt tag innan jag fick ett nytt från Justin denna gång där det stog.
"Jag önskar jag kunde förklara hur mycket jag älskar dig, det är som om mitt hjärta ska spricka när som helst. Det är som första dagen i skolan som ett barn; svaga knän, nervös, tankarna går överallt. Det är ren nostalgi; att vilja återuppleva alla vackra stunder upp tills nu. Det är så så många saker och det är kostigt att tänka att du känner så också. Jag har tur som blev kär i en sån vacker person som du. Du är otrolig; Jag älskar dig.



Från den stunden visste jag vad jag skulle göra.
-Hejdå bror, ta han om dig, sa jag och strök gravstenen en sista gång innan jag satte mig i bilen och åkte hem.
När jag kom hem så möttes jag av Selena och Laura som båda kramade om mig.
-Hur är det?, frågade Laura och båda kollade oroligt på mig.
-Det har varit bättre, sa jag dom kollade medlidande på mig.
-Vart är Justin?
-Hemma hos sig.
Jag skyndade dit och knackade på dörren.
Ingen öppnade så jag gick in och det var ingen hemma.
Jag gick upp för trappen och snackade på Justins dörr.
Jag hörde en ynklig röst från rummet.
-Lämna mig ifred, låt mig dö eller något.
Jag öppnade dörren och steg in.
-Är du döv lämna mig ifre-, han kollade förvånat på mig och jag gick fram till honom.
Jag satte mig på sängen.
-Jag har tänkt..., sa jag långsamt och han väntade stelt på mitt svar.
Han kollade upp på mig och jag kollade på honom.
-Och jag älskar dig också, sa jag och han log stort emot mig.
Han torkade en tår från sin kind och sen tog han tag i min mindja och drog ner mig så jag låg ner i sängen.
Han la sig snett på mig och kysste mig med en sån passion så jag höll på att svimma av.
-Älskar dig för alltid och för evigt, sa han och log gulligt mot mig.
Just nu kunde jag inte känna mig lyckligare.
_________________________________________________________________________________________________

Cajsa skrev lite först sen fortsatte jag, kommer upp ett till idag kanske eller så kommer det upp ett imorn.






     Postat av: Cherry

Sjukt bra skrivet :D ♥♥


        2011-10-29 / 18:21:23


     Postat av: Gabrielle

Jätte bra! :))


        2011-10-30 / 09:39:37


     Postat av: Lisa'

grymt som vanligt :)


        2011-10-30 / 17:30:00


     Postat av: Anonym

grymt!!!


        2011-10-30 / 17:42:46


     Postat av: Marielle

Grymt bra! :) Jag gillar denna novell!


        2011-10-30 / 17:52:15 URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/


     Postat av: Smilla

MER


        2011-10-30 / 20:01:57


     Postat av: Johanna

AAAaaa det var asgrymt! MEER :D


        2011-10-30 / 21:35:00 URL: http://jbgirl.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: