People change, but love remains - Chapter 18

-Hej trevligt att träffas, jag är Carin, sa en kvinna brevid honom om skakade min hand.
-Detsamma, sa jag och log.
-Justin nu kan sätta er ner och vänta, han kommer snart, sa Scooter och jag kollade förvirrat på Justin.
-Vem?, sa jag frågandes.
-Det får du seee, sa Justin och log retsamt mot mig.
Han satte sig i soffan och drog ner mig i hans knä.
5 Minuter senare så drog dörren upp och jag tappade hakan, där stog...
_____________________________________________________________________________________

Lil Wayne?!
-Det där var du inte berädd på va?, frågade Justin och skrattade lite.
Jag skakade på huvudet och stängde munnen.
-Yoo Bieber!, sa Wayne och gick fram till oss.
Dom gjorde något handslag som jag inte uppfattade.
-Du måste Biebers flickvän, sa han och jag nickade.
-Trevlig att träffa dig, sa han och skakade min hand.
Det var ovant att se honom så...formell, jämnfört med i låtar och så.
Dom skulle tydligen spela in en remix på 'How To Love' tillsammans.
När dom spelat in låten så satte sig Wayne vid mixer bordet och Justin satte sig brevid mig i soffan.



-Så du kände Justin sen förut va?, frågade han mig och jag nickade.
Vi pratade lite sen så började dom ändra låten och så.

Dom vart klara på kvällen vid 7 tiden.
När vi skulle gå därifrån så såg vi två tjejer i korridoren och jag släppte snabbt Jusitns hand och flyttade mig lite ifrån honom.
När dom gick förbi oss så började dom prata med Wayne och dom fick hans autograf.
Vi hade redan börjat gått jag och och Justin och när jag kollade bak så kom han skuttande mot oss med ett leende.



****
När vi kom hem så var klockan 9 och jag var dö trött för att det hade varit en lång dag.
-Jag går och lägger mig, sa jag och kysste Justin snabbt.
-Jag ska också sova snart, sa Justin och log mot mig.
Jag gick in på badrummet och borstade tänderna och tog bort sminket sen gick jag in i sovrummet och tog på mig mina sovkläder sen la jag mig i sängen och somnade snabbt.
****
-Hoppas febern blir bättre tills imorn, sa jag till mamma innan hon lämnade rummet och sen hörde jag ytterdörren stängas.
Jag hatar att vara sjuk, just nu var jag ensam hemma, fast Adien skulle komm hem vid 12 så jag behövde inte vara ensam så länge.
Jag gick upp och satte mig i soffan för att kolla på en film.
Jag måste ha somnat för jag vaknade av att jag tappade fjärrkontrollen.
Jag kollade på klockan och såg att Adien skulle komma hem snart.
Jag ställde mig vid fönstret vid balkongen och kollade.
Jag drog en filt om mig, sen såg jag Adien och Steve, grannens son, som kom springandes.
Allt gick så snabbt.
Borta på vägen såg jag en bil som åkte snabbt, för snabbt, och sen såg jag Steve och Adien springa mot vägen.
Jag öppnade balkong dörren.
-NEEEEJ!, skrek jag och hopade ner för balkong räcket rakt ner i snön.
Struntade i att det var kallt, jag hörde hur mitt ben knakade till och jag kunde knappt springa.
Jag hörde skrikande däck, en smäll och sen ett gäll barn skrik.
-ADIEN!!!, skrek jag förtvivlat och sprang fram till min nu blödande bror.
Jag kollade in i bilen och såg ett förtvivlat ansikte.
Adien, hör du mig?, vakna, Adien!, sa jag förtvivlat.
-Ring 911 för i helvete då, skrek jag och mannen i bilen tog snabbt upp mobilen.
Tre minuter tog det för Abulansen att komma.
Tre minuter förskent.
Adien slog upp sina ögon.
-Ari, jag älskar dig syster, vi ses däruppe, sa han sen åkte hans ögon igen och en djup suck lät sen vart det helt tyst förutom sirenerna som hördes på långt håll.
****
-Ariana!, hördes en dov röst och jag drogs tillbaka från drömmen.
Eller ska man säga minnet, jag andades häftigt och mötte Justins oroliga blick.
-Sweetheart vad är det, sa Justin och jag kände tårar på mina kinder.
-Jag...jag, allting spelades upp som, som i en film
-Vad spelades upp som en film?, sa han med orolig tyst röst.
-När, när Adien dog, sa jag och Justin drog in mig i sin famn.
Han visste om hur Adien dog, men ingen kommer någonsin veta hur det kändes för mig.
Jag lag tryckt mot Justins bröstkorg och bara grät medans han strök mig över ryggen.
Jag somnade om efter ett tag.

Justins POV
Jag tyckte så synd om henne, jag hatade att se henne så ledsen.
Hennes andetag vart djupare och jag förstog att hon hade somnat.
Jag la mina armar om henne och sen somnade jag också.
När jag vaknade så låg inte Ari i sängen men jag hörde att vattnet var på så jag antog att hon duschade.
Vattnet stängdes av och efter ett tag kom hon ut i en handduk.
Hon böjde sig ner för att ta kläder ur resväskan sen släppte hon handduken och då såg jag att hon hade underkläder på sig.
-Damn, sa jag och han vände sig skrämt om.
-OMG!, sa hon sen sprang hon in på badrummet.
Jag skrattade innan jag ställde mig upp och gick dit.
Jag öppnade den o låsta dörren och då satte hon precis på sig tröjan.
-Du vet, jag hade inget emot att du byter om framför mig, sa jag och blinkade med ögat.
Hon lipade mot mig med jag såg att hon rodnade lite.
När jag duschat och gjort mig iordning så skulle vi gå ut och bara gå, vi ringde hit Kenny och han kom efter ett tag.
När jag stog och tog på mig skorna så stog Ari bara där fäst med blicken i telefonen.
-Ari!, sa jag och hon tog upp ett finger att jag skulle vänta.
Jag bet henne löst i fingret och hon drog bort fingret samtidigt som hon log.
Jag drog upp min telefon och tog ett kort på henne för att sen lägga upp på instagram.
"Full focus and totaly ignoring me"



-Vad?, sa hon och kollade upp från mobilen med ett leende.
-Vad är så viktigt så du kan ignorera din pojkvän?, sa jag och hon skrattade.
-Laura freakar ur över att jag träffat Lil Wayne, sa hon.
Jag skrattade och sen gick vi ut ur lägenheten och jag låste.
Jag fick läsa smset och det var grymt roligt så vi stog och gapskrattade i hissen.
När vi kom ner så kysste jag Ari hårt för att jag visste att jag inte skulle få chansen på ett tag.
Sen ställde vi oss på varsin sida av Kenny och gick ut i den varma solen.
_________________________________________________________________________________________________
Förlåt för att jag inte skrev något igår men jag visste verkligen inte vilken kändis det skulle va...lol :P
Hope You Like It!
Ska vi försöka med 5 Kommentarer från olika IP adresser nu då?!
Klart ni klarar ni är ju awesome! :)






     Postat av: Lisa'

grymt! :)


        2011-10-02 / 21:39:18


     Postat av: Melina

Jättebra :)


        2011-10-02 / 23:08:18


     Postat av: Hanna

Awesome :D älskar din blogg btw <3


        2011-10-03 / 07:27:33


     Postat av: Cherry

Totalt älskar din blogg :D <3

Och grymt kapitel också <3


        2011-10-03 / 15:10:45


     Postat av: Emilija med J.

Grymt !

MER !


        2011-10-03 / 15:34:21 URL: http://eemilijaa.blogg.se/


     Postat av: Diana

Keep it up girl.. du e grym likaså den här novellen :D <3


        2011-10-03 / 18:19:09


     Postat av: cajsa

As bra !:)


        2011-10-03 / 19:50:08 URL: http://cajsalundin.devote.se


     Postat av: johanna

jättebra! :)


        2011-10-03 / 22:15:47 URL: http://bieberword.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: