People change, but love remains - Chapter 45

Jag log mot min bror och han klappade mig lite lätt på axeln när jag gick förbi honom.
När jag var påväg in i vardagsrummet tog jag tag i handtaget på glasdörren tog ett djupt andetag stängde ögonen. Hårt. Och trök ner handtaget. När jag öppnade dörren och ögonen så såg jag bara våran soffa där jag och Ryan brukade sitta och titta på fotbollsmatcher.
Jag saknade det. Det gamla.

_______________________________________________________________________________________

I soffan låg han nästan osynlig under ett täcke han låg under täcket och det hördes att han grät.
Han kan itne ha hört att jag kommit in för han hatar att gråta inför folk, även fast han gjort det inför mig ett par gånger.
-Va fan har jag gjort, hörde jag han snyfta och jag harklade lite.
Han röck till och kollade upp ur täcket.
Han kollade upp på mig med stora ögon, som även var helt röda, jag kan tänka mig att jag inte heller så så bra ut just nu.
-Ariana, sa han och harklade sig lite.
-Förklara, sa jag med hård röst och han nickade innan han tog ett djupt andetag.
-Jag hade hållt mig ifrån henne hela kvällen men när ni gick ut så kom hon fram till mig och satte sig emellan mig och ena killen i LMFAO den andra killen satt på min andra sida så jag kunde inte flytta på mig.
Hon hade en drink mid sig och jag var ganska full så jag sa ju inte nej till den, men sen blev det flera drinkar och jag var helt yr.
Helt plöstligt så drog hon upp mig ur soffan och börja dansa framför mig då tänkte jag gå men då kysste hon mig och jag vart så förvånad så jag besvarade den men 1 sekund efter så kom jag på vad jag höll på mig och knuffade undan henne och då hoppade hon på mig och började äckla sig men jag släppte henne och såg precis dig springa ut, jag sprang efter och såg er åka iväg, efter det ringde jag Kenny och han hämtade mig och han skällde ut mig, samt Usher och Scooter..., sa han och kollade mig i ögonen.
Jag visste att han sa sanningen för jag vet när han gör det.
Vi satt bara där och kollade på varandra tills jag hörde trippande steg som sen blev snabbare och Chanie flög upp i Justins famn.
-Hej, sunshine, sa han och log.
Hon lyckdes alltid göra alla glada.
-Hon har saknat dig, sa jag och han log lite mer.
-Hon har blivit större, sa han och jag nickade.
-Så vad händer nu?, sa han och jag ryckte på axlarna.
-Vänner, sen får vi se hur det blir, sa jag och han vart nöjd med svaret.
Han lyfte lite på Chanie och la henne i soffan innan han satte sig upp och drog upp mig och gav mig en stor kram.
Jag fick massor med fjärilar i magen, men än så länge var vi vänner.
-Du har ingen aning om hur mycket jag vill kyssa dig just nu, sa han och jag skrattade lite.
-Vem har sagt att du inte får göra det?, frågade jag och han kollade förvirrat på mig.
I soffan låg han nästan osynlig under ett täcke han låg under täcket och det hördes att han grät.
Han kan inte ha hört att jag kommit in för han hatar att gråta inför folk, även fast han gjort det inför mig ett par gånger.
-Va fan har jag gjort, hörde jag han snyfta och jag harklade lite.
Han röck till och kollade upp ur täcket.
Han kollade upp på mig med stora ögon, som även var helt röda, jag kan tänka mig att jag inte heller så så bra ut just nu.
-Ariana, sa han och harklade sig lite.
-Förklara, sa jag med hård röst och han nickade innan han tog ett djupt andetag.
-Jag hade hållt mig ifrån henne hela kvällen men när ni gick ut så kom hon fram till mig och satte sig emellan mig och ena killen i LMFAO den andra killen satt på min andra sida så jag kunde inte flytta på mig.
Hon hade en drink mid sig och jag var ganska full så jag sa ju inte nej till den, men sen blev det flera drinkar och jag var helt yr.
Helt plöstligt så drog hon upp mig ur soffan och börja dansa framför mig då tänkte jag gå men då kysste hon mig och jag vart så förvånad så jag besvarade den men 1 sekund efter så kom jag på vad jag höll på mig och knuffade undan henne och då hoppade hon på mig och började äckla sig men jag släppte henne och såg precis dig springa ut, jag sprang efter och såg er åka iväg, efter det ringde jag Kenny och han hämtade mig och han skällde ut mig, samt Usher och Scooter..., sa han och kollade mig i ögonen.
Jag visste att han sa sanningen för jag vet när han gör det.
Vi satt bara där och kollade på varandra tills jag hörde trippande steg som sen blev snabbare och Chanie flög upp i Justins famn.
-Hej, sunshine, sa han och log.
Hon lyckdes alltid göra alla glada.
-Hon har saknat dig, sa jag och han log lite mer.
-Hon har blivit större, sa han och jag nickade.
-Så vad händer nu?, sa han och jag ryckte på axlarna.
-Vänner, sen får vi se hur det blir, sa jag och han vart nöjd med svaret.
Han lyfte lite på Chanie och la henne i soffan innan han satte sig upp och drog upp mig och gav mig en stor kram.
Jag fick massor med fjärilar i magen, men än så länge var vi vänner.
-Du har ingen aning om hur mycket jag vill kyssa dig just nu, sa han och jag skrattade lite.
-Vem har sagt att du inte får göra det?, frågade jag och han kollade förvirrat på mig.
Sedan böjde jag mig fram och kysste honom helt plöstligt kom Laura in och vi flög ifrån varandra.
Hon kollade förvånat på oss.
-Vi är bara vänner, sa jag snabbt och hon himlade med ögonen.
-Okeej, sa hon och sen gick hon iväg.
Vi satte oss och pratade ett tag till tills Chanie började gny och jag förstog att hon behövde kissa.
-Följer du med ut?, frågade jag Justin och han nickade.
-Jag ska bara byta om, sa jag och han nickade.
Jag tog på mig tre par leggins och en kofta sen skyndade jag mig ner igen.
Han hade redan tagit på sig ytterkläderna och satt fast Chanie i kopplet.
Efter som det låg tjockt med snö överallt och det var riktigt kallt idag så tog jag på mig en tjock jacka, halsduk, vantar, mössa och ett par boots från Vagabond.


-Är du klar?, frågade han mjukt och jag fick fjärilar i magen, jag fick konstant påminna mig om att vi bara skulle vara vänner, även fast det var jag som tog det beslutet så skulle det ändå vara svårt.
Jag nickade och log.
Chanie stog vid dörren och krafsade.
När Justin uppnade dörren så vart det fart på Chanie och Justin var tvungen att springa med för att han höl i kopplet hon hoppade ner i snön och sjönk ner så hon nästan försvann.
-Kom, sa hon och gick till hans bil efter att Chanie kissat.
-Vart ska vi?, frågade jag när vi satt i bilen.
Han log bara hemlighets fullt och började åka.
Han telefon ringde medans vi åkte.
-Svara, sa han och fortsatte fokusera på vägen.
Jag såg att det var Scooter som ringde så jag satte på högtalare.
-Justin och Ariana här, sa jag och han skrattade.
-Är ni tillsammans igen?
-Vi är bara vänner än så länge.
-Mmh, vi får väll se hur länge ni blir vänner, jag menar ni kan ju inte ens vara ifrån varandra, sa han och vi skrattade.
-Nej, men jag ringde för att säga, Justin du fyller ju år om 6 dagar och du får stanna i Canada tills dess men dagen efter ska du och Ariana flyga till Colorado för att ni ska på Aspens årliga vintergala (Vi säger att det finns en sån) sen får ni stanna där i 4 dagar sen är det back to work, sa han.
-Awesome!, sa jag och log stort.
-Håller med, sa Justin och log.
-Okej, men vi får höras sen om flygtider och så, sa han.
-Japp, hejdå Scooter,sa vi sen la vi på och då märkte jag att vi var framme vid våran äng.
Vi hoppade ur och gick igenom den lilla skogen ut på ängen.
-Det känns som en evighet sen jag var här, sa jag och Justin nickade.
Helt plöstligt började Chanie hoppa runt och Justin var än en gång tvungen att springa efter.
Jag började gapskratta för att hans ansiktuttryck går inte ens att beskriva.
Jag stog där och gapskrattade till han kom fram till mig.
-Vad skrattar du åt? frågade han och jag fortsatte skratta.
-Din min, sa jag och skrattade ännu mer.
-Vill du åka ner i snön eller?, sa Justin och släppte lös Chanie.
Efter som hon jämt kom tillbaks när man ropade på henne och gick aldrig förlångt ifrån oss så kunde vi göra så.
Jag började skratta ännu mer och helt plöstligt låg jag i snön.
-Vafaan, sa jag och nu var det han som skratta.
Jag tog snö och kastade emot honom så han fick det över sig.
-Hjälp mig upp, sa jag och han kollade på mig och skrattade innan han sträckte fram handen och skulle hjälpa mig upp när jag drog ner honom istället.
Han hamnade på mig och vi slutade skratta och kollade varandra djupt i ögonen.
-Jag älskar dig Ari, även fast jag beter mig som en idiot ibland så du ska veta att jag kommer aldrig älska någon annan mer än dig förutom vårat barn, om vi får något i framtiden, för det är det jag gör, ser en framtid med dig, sa han och jag vart alldells chockad.
-Det låter som du friar till mig, sa jag och kollade på honom.
-Jag bara uttrycker mina känslor, sa han och log.
-Gullig du är, sa jag och skrattade lite.
-Föresten, jag fryser om läpparna, sa jag och han skrattade.
-Skulle inte vi vara vänner?, frågade han.
-Nej, jag klarar inte av det, sa jag och log.
-Inte, jag heller, skulle aldrig klara..., jag avbröt honom med en kyss och han besvarade den förvånat.
-Du pratar för mycket ibland, sa jag efter kyssen och han skrattade.
Chanie kom springde till oss och vi lekte lite med henne i snön.


Jag tog kort på henne och la upp på Instagram med texten.
" My Cutie "

-Ska vi åka tillbaks?, frågade jag och Justin skakade på huvudet.
-Men jag fryser, sa jag och han log.
-Vi ska sova hos pappa idag, sa han och jag nickade.
När vi kom dit så vart vi varmt välkommna av Jeremy och Jazmyn och Jaxon.
Jazmyn började gosan med Chanie och det var jätte gulligt.
Vi satt och pratade innan jag, Jeremy och Justin gjorde iordning kvälls maten.
Efter att vi ätit klart så var Jazzy och Jaxo jätte trötta och jag hjälpte dom att borstatänderna och la dom i deras sängar.
-Jag vill höra djungelboken, sa Jazmyn och Jaxon nickade instämmande.
Jag satt på en stol emellan dom och läste och när jag läst klart så hade dom båda somnat.
När jag kom ut ur rummet så stog Justin där och jag hoppade till.
Jag stängde dörren till deras rum och han log och kysste mig.
-Ska vi kolla på film ? Frågade Justin.
-Visst, sa jag och röck på axlarna.
- Jag bestämmer ! Utbrast Justin när vi kom ner till vardagsrummet.
-Men Justin inte en skrä... Hann jag säga innan han höll upp paranormal activity 2.
Vi hade ett litet krig om filmen men på skoj förstås. Det slutade med att han vann och jag skulle blunda precis hela tiden. Jeremy gillar också skräckfilmer, det är därifrån Justin har fått det. Så jag och Justin åkte först till en godis affär och köpte godis och dricka. Vi mötte några fans så vi skrev autugrafer och tog bilder.
När vi kom hem så hade Jeremy poppat popcorn.
-Vilken tid det tog.
- Det blir så när man har våra namn vet du väl, skrattade jag fram.
-Jo det är klart.
Jag tog fram glas och en skål till godiset. Det pep till i min mobil och jag tog upp den och tittade. Det var från Laura *VART HAR DU TAGIT VÄGEN ???* Jag skrattade lite för mig själv och svarade *Jag och Justin sover hos Jeremy. Lugn, vi är bara vänner, kommer imorgon! Puss*  Jag hällde upp godiset och gick ut med det i vardagsrummet, där pep min mobil ännu en gång. *Bara vänner, shure. Jag ska på ultraljud imorn vid två, vill du följa med ?* Justin kollade undrande på mig. Det var då jag förstog att jag log.
- Laura och Ryan ska på ultaljud, Laura undrar om vi vill följa med ?
- Klart vi vill ! Sa Justin glatt, han är nog mest hyper av alla.
-Okej, jag smsar Laura och säger det.
* Klart jag vill! Justin är lite mycket hyper över bebisen så kan han också följa med?*
Jag fick snabbt ett svar om att det gick bra och att vi skulle ses hemma hos oss vid ett.
Filmen startade. Början var inte så läskig sen vart det läsktigt och jag blundade och skrek till flera gånger men Justin bara strök med handen på sidan av min rygg och skrattade åt mig och Jeremy skrattade också åt mig.
Jag tog upp min mobil och kollade facebook. Laura hade lagt ut en bild på sin mage, hon hade blivit stor !

"My belly wont stop grow"
Jag kommenterade bilden "You are still really beautiful and the babie will  gett a georgios mum,and godmum ofcourse! Ha ha, love you my best friend"
-Mäh, varför skrev du inte att hon skulle få världens bäta gudfar?
- Det vet dom redan sa jag.
-Hennes mage har verkligen växt, svarade Justin.
Jag la ifrån mig telefonen.
-Ari?
-Ja ?
- Du vet väl att den här berättelsen är sann ? Det är en familj som har gjort den här dom filmar för hand med en vanlig kamera sen har dom övervakningskameror!
- VA!? utbrast jag.
- Det är sant, svarade Justin och Jeremy i en mun.
-Omg, jag trodde den var fejk ! Nu kommer jag inte kunna sova på flera veckor !
Justin och Jeremy bara skrattade bara åt mig.
När filmen entligen var slut så gick vi och la oss.
-Akta er för dom onda andarna ! Sa Jeremy skämtsamt,
-Ha ha, svarade jag.
Vi gick och borstade tänderna sedan tvättade jag bort mitt smink och gick in där jag och  Justin skulle sova eftersom att jag inte hade någon pyamas tog jag Justins tröja.
-Men, det där är ju min tröja ! sa Justin och pekade mot mig och lekte förvånad.
- Nu är det min, svarade jag.
-Vad ska jag sova i då ?
- Utan tröja eller så tar du en annan. Eller nej, utan tröja. Justin skrattade åt mig och gick och la sig i sängen medans jag borstade ut mitt hår med Jazzys prinsess borste som jag fick låna av henne och sedan flätade jag mitt hår.
-Kom ! Sa Justin som redan hade tagit sin plats i sängen och lyfte på täcket.
Jag gick fram till sängen och kröp ner brevid honom. Jag kysste honom först ömt sedan vände jag mig om och han la sin arm runt min midja och sedan viskade han i mitt öra.
-God natt shawty, jag älskar dig.
-Älskar dig också.
Jag kännde hur hans leende brände i min nacke.
 Just nu var jag som lyckligast.

________________________________________________________________________________________________________
Sry om ni har väntat länge eller om det vart för kort. Men, jag(Cajsa) har microplastma(Stavning) ungefär som lunginflammation men snäppet värre. Så jag måste vara hemma från skolan i två veckor. Men förvänta er inte så jätte mycket bloggning från min sida. För jag orkar knappt göra någonting, det är verkligen inte kul ! I helgen har jag och Malin vart väldigt upptagna ! Men jag kan skriva lite grann lite då och då.
Så vi hörs när vi hörs !



     Postat av: Melina

Grymt bra! <3


        2011-11-29 / 18:12:34


     Postat av: Johanna

GRYMT BRA


        2011-11-29 / 18:44:47 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: Sandra

as bra. läängtar tills nästa <3


        2011-11-29 / 21:26:15 URL: http://kkrazyguurl.blogg.se/


     Postat av: Cherry

Jättebra :D <33


        2011-11-29 / 21:34:04


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: