Love is in the air- Episode 37

Jag kände mig fortfarande dum för att ha varit med Selena. Och om ni vill att jag är helt ärlig, så har jag inte en aning om vad som kommer hända när jag är borta, varken när det gäller mig eller Jennah. Detta handlar om flera veckor, men också mer. Jag har inte vågat  sms,ringa henne än eftersom jag vet att jag har krossat henne totalt men jag har inget val när det gällde. Jag sneglade mot Jennah på en bild som jag hade. Jag hade världens finaste flickvän varför skulle jag förstöra det vi hade.
Jag låg vaken hela natten inne i hotellrummet, ibland ville jag somna men jag var för orolig om Jennah och hon hade inte hört av sig på flera timmar men egentligen borde det vara jag som skulle göra nåt, jag hade pratat med henne, berättat för henne hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon betyder. Jag älskade verkligen henne och det skulle aldrig ta slut.
Jag hade en plan för imorgon.......
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


--
Jennah's perspektiv
Dagar gick och jag var kvar i L.A mer än en vecka, mamma hade pratat med pappa och han hade sagt att det var okej.
Jag ligger i sängen med huvudet ner i kudden när min dörr plöstligt slås upp och Leah står där.
Jag kollar trött på henne.
-Kom igen! Du har varit så här i en vecka snart, glöm den där idioten, sa hon och jag fnös.
Till slut så fick hon upp mig ur sängen och när jag såg mig i spegeln så såg jag hemsk ut.
-Jag måste tvätta av mig , sa jag snabbt och gick in badrummet.
Jag låste dörren och tittade rakt in spegeln som vad där. har jag gjort något fel? Är det fel på mig? Ska jag ändra mig? Tankarna for runt i huvudet snabbt och avbröts av Leah som knackade på dörren.
-Jennah, Är du klar? sa hon
-Ja..aa, snart , sa jag och öppnade vatten krannen.
När jag var färdig så tittade jag mig i spegeln en sista gång och låste upp dörren och gick ut.

Justin's persektiv
Jag måste till L.A inatt men hur ska jag komma dit, och hur ska jag få Jennah att snacka med mig ?
Leah, hon är min enda väg till Jennah jag tar flyget till L.A inatt, när alla sover eftersom
Scooter vägrade åka dit med mig!
men tänk om Leah, inte vill snacka med mig hon är säkert lika sur på mig som Jennah är.
Justin's persektiv
Jag måste till L.A inatt men hur ska jag komma dit, och hur ska jag få Jennah att snacka med mig ?
Leah, hon är min enda väg till Jennah jag tar flyget till L.A inatt, när alla sover eftersom
Scooter vägrade åka dit med mig!
Men tänk om Leah, inte vill snacka med mig hon är säkert lika sur på mig som Jennah är.
- Jennah, kan vi inte ut och shoppa ? frågade Leah glatt.
- Neeeeeeeej, jag orkar inte sa Jennah deprimerande.
- Jo kom igen var inte så tråkig, byt om nu så ses vi om en kvart.
- Jaja, men vart ska du då ? frågade Jennah lite gladare.
- Jag ska hem, hämta pengar och byta om sa Leah och log.
- Okej då skynda dig.
Jag började leta efter kläder till sist valde jag en ljus rosa volangkjol med, jeansskorta och en bälte till det.
Jag kletade lite mascara, kajal och rouge eftersom jag ville ha någonting lätt jag hann precis bli klar då Leah knackade på dörren.
- Hej, ska vi gå frågade Leah när jag öppnade.
- Visst, vänta ska bara hämta min väska och mobil sa Jag och log
- Så kom, vi går nu sa Jag
Justin's persektiv
Jag har packat klart allting, vad finns det mer och göra ?
Juste, jag måste ju snacka med Leah och jag måste boka plats vid flygplatsen!
YEEEEEEEEEES, vilken tur jag har det finns ett flyg som åker 00:45 och landar 01:35 nu måste jag bara ringa Leah
Hon svarade efter några signaler.
~ Är Leah och - är Justin
~ Hallå.
- Hej, det är Justin.
~ Va, är det, Leah hann inte säga klart meningen innan jag avbröt henne.
- säg inte mitt namn, och snälla lägg inte på är du med Jennah ?
- ehm ja.
-  jag måste snacka med henne kan ni inte gå till nå fest eller så inatt för jag kommer till er!
~ okej, men när kommer du till L.A ?
- flyget landar klockan 01:35 så det lär nog bli sent.
~ Okej, men jag hör av mig till dig.
- a bra, hejdå.
Sa jag sen la jag på och log stort
Jennah´s persektiv

Undra vem det kunde ha varit inte en kompis de vet jag, jag känner det på mig.
Ljuger Leah för mig?!
4 Timmar senare
Nu hade vi änligen kommit hem från centrum.
Jag köpte två linnen, en svart en vit och ett par slitna jeans shorts.
Leah hade som vanligt köpt tre gånger så mycket som mig.
Jag kände mig på lite bättre humör men långt ifrån vad jag brukade va.
Leah hade tydligen fått ett smsför hon kollade ner i telefonen och skrev något.
-Josh, ska ha fest idag och jag sa att vi skulle komma. Sa han och log mot mig.
-Men Leah jag har ingen lust att gå på fest!!, sa jag.
Hon skakade på huvudet.
-Jennah snälla för min skull du kan gå om det blir för jobbigt, sa hon och kollade på mig.
-Okej då, sa jag och gick upp på mitt rum för att kolla vad jag skulle ha på mig.
Jag orkade inte anstränga mig så jag tog fram ett par jeansshorts och en tröja med leopard mönster på.
-Vilken tid börjar den?, frågade jag och hon kollade på smset en gång till.
-Elva, sa hon och jag nickade.
Jag kollade på klockan och såg att den var var 7 nu.
4 Timmar senare
Jag kollade på klockan och gå att den var elva så jag gick ner i hallen och började på att sätta på ett par converse för somsagt orkade inte sätta på mig något annat.
När vi kom till fest var klocakn halv tolv.
Josh kom fram till oss.
-Hej! Jag trodde inte ni skulle komma, roligt att se er! Sa han och kramade oss.
Han kanske kramade oss lite för länge.
Jag började känna mig obekväm så jag knuffade bort honom lite lätt.
Han log osäkert mot mig sen gick han snabbt därifrån.
Efter tre timmar av dans så var jag helt trött i benen.
Jag hade sett Leah prata i telefonen några gånger under kvällen men brydde mig inte så mycket.
Jag kände mig lite yr men inte så mycket.
Jag hade inte druckit så mycket ändå.
Jag gick bort till baren och satte mig på en bar stol.
Jag såg Leah stå och prata i telefon och när hon såg mig så slutade hon prata i telefon och gick fram till mig.
Hon log lite mot mig och satte sig på barstolen bakom mig.
Vi beställde en varsin vodka med redbull.
Helt plöstligt så vänder någon på min bar stol som var vänd mot Leah's håll och allt gick så snabbt men ändå långsamt.
Jag såg Josh ansikte och det syntes att han inte var nykter komma snabbt närmare mitt och hans läppar pressas mot mina medans jag ser ett välbekant ansikte bakom honom.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag (Malin) kände att jag verkligen behövde en bloggpaus, men det kändes bra nu när jag började blogg igen.
Tack till Nancy som är tillbaks sen förut och ska hjälpa oss med novellen, han har skrivit ganska mycket i denna episode.
Men vi kommer defenitivt att skriva mer

Men hur kommer det gå nu då?!
Vems är ansiktet?!

BIEEBAH LÖÖVE!!



   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: