People change, but love remains - Chapter 47

-Jag älskar dig, viskade jag fram mellan kyssarna.
Han log till svar vi höll på ett tag till sedan låg jag på hans bröst och lyssnade på hans hjärta och drog med mina naglar över hans mage sedan  och han lekte med sina fingrar i mitt hår och med andra handen höll han på med med mina fingrar.
-Jag har aldrig kännt så här för någon annan tjej, jag lovar. Du är bättre än att stå på MSG inför 22 tusen pers och sjunga, du är bättre än så. Bättre än alla mina grammys.
-Jag älskar dig Justin Drew Bieber. Inte för att det är ditt namn för att jag älskar dig.
Vi låg och pratade lite tillslut gick jag upp och klädde på mig.
____________________________________________________________________________________

-kom nu latmask, vi hittar på något !
-Som vad? svarade Justin.
-Vi kan åka till ängen med Chanie och leka lite. Du vet att snart försvinner snön.
-Nejdå, eller så åker vi till en backe och åker skidor och snowboard?
-Ha ha kul Justin, du vet att jag inte kan!
-Never say never, right?
Jag skrattade lite.
-Okej då, jag ringer och frågar om Laura och Ryan ska med, jag hörde att dom skulle ha natt öppet till klockan 01 inatt !
-Yes ! sa  Justin och flög upp ur sängen.
Jag tog upp min telefon och klickade på "Laura" sedan ringde jag.
-Ja det är Laura ?
-Hej ! Det är Ari, vill du och Ryan följa med mig och Justin till skidbacken? dom har öppet extra länge i natt!
-Ja visst, vi sitter i bilen på väg hem från era kusiner nu. Men vänta. Du kan ju inte åka...
-Nej jag vet men , never say never. Right? Justin kollade förvånat på mig när jag sa det och gick ner.
-Ha ha, ja det är ju sant. Vi åker hem och sätter på oss något varmt bara. Sedan kommer vi. Okej? Jag eller Ryan ringer er.
-Det blir jätte bra ! ses sen ! Puss
-jaa, puss
Justin var nog påväg att ta fram alla saker. Så jag gick ner i köket och gjorde några mackor och varm o'boy.
Jag hörde det smälla i hallen.
-Så var alla saker i bilen. Jag tog med mig ett par skidor och en snowboard till dig sweetheart.
-Vart var du?
-Hos mormor och morfar och hämtade lite, du fick låna mammas saker. Jag tar mina !
-Det blir bra, jag gör varm choklad och mackor nu så vi klarar oss. Laura och Ryan skulle komma lite senare.
-Okej ! Justin kom in och satte sig på en stol.
När vi var klara satte vi på oss tjockjacka och täckisar, jag flätade mitt hår och satte på mig en mössa.
Justin gjorde detsamma, fast inte flätade håret då. Vi skulle börja med snowboard så vi satte på oss skorna hemma. Det var riktigt krångligt. Men det gick.
-Ja, jag kommer ju inte kunna köra med dom här skorna så det förväntar jag mig att du kan. För du får köra, sa jag medans Justin kollade hämpet på mig. Jag hade aldrig förut låtit någon köra min egna bil.
-Ja Justin, du får köra. Hoppa in i bilen nu innan jag ångrar mig. Vi stog ute och han trodde att jag hade slagit mig i huvudet. Men tillslut hoppade han in i förarsätet. Det här var konstigt. Men det går bra.
Väl framme i skidbacken gick vi in i någon stuga och skulle köpa liftkort. Allas huvuden bokstavligen flög mot oss. Men ingen gick fram. Det skulle nog säkert komma fram någon under eftermiddagen och kvällen.
-Två liftkort , Justin tvingade mig att han skulle betala.
-Hur länge ska ni stanna? Frågade mannen bakom disken som också tyckte det var lite spänt att jag och Justin var där.
-Vi ska stanna tills det stänger.
-Okej, då blir det 50 kr styck alltså 100 kronor.
- Justin betalade jämnt och så fick vi våra kort och tackade och gick.
-Okej honey, vet du hur man gör?
-Jag har aldrig stått på en sån här bräda !
-Okej okej lugna ner dig så ska jag hjälpa dig, som tur är så är det sittlift. Så du behöver inte sätta på dig brädan än. Nu går vi och ställer oss i kön så gör du som jag säger.
-Okej, svarade jag närvöst.
-Det går bra hjärtat ! sa Justin och pussade mig på hjässan.
Det kom fram en kille i 14-15 års åldern till mig och bad och bild och autograf. Så klart ställde jag upp på det. Jag hörde hur han och sina vänner prata om oss. Dom stog precis bakom oss och skulle också åka.
-Hon är så snygg ! viskade dom med varandra.
-Du skulle sett hennes ögon, och hennes leende !
Åh, jag blev tårögd, de var så sött så jag bara ville vända mig om och krama om dom.
- Värkar som du har konkurans, skrattade jag fram.
- Ha ha, kul Ari, kul.
-Jag skulle aldrig välja bort dig sötnos ! sa jag och kysste honom.
När vi kom fram till liften så var man tvugna att sitta 5 i en. Såklart så var det tre killar bakom oss. som fick åka med oss i liften.Jag vägrade att sitta längst ut på kanten så det fick Justin göra. Jag satt mellan Justin och killen som ville ta kort och få en autograf.
-Har du åkt länge ? Frågade jag honom
- Sen jag var 7, svarade han blygt.
-Och nu är du ?
- 15.
-Jaha, så du måste vara ganska duktig alltså ? själv är det här första gången för mig, Justin har också åkt jätte länge !
-Okej, hoppas det går bra då ! sa han nu lite mer högt.
-Ari, vi ska lyfta på pinnen nu ! sa Justin
-VA !?
- Ja, hur ska vi annars kunna komma av ? Svarade Justin och skrattade . Killarna brevid mig verkade vara proffs för dom skrattade också. Jag skrattade till och killarna lyfte på pinnen. Jag satt och höll fast i Justin hela tiden.
-Ta det lungt shawty, det går bra. Så länge du inte lutar dig frammåt så ramlar du inte ner.
Killarna skrattade.
-Kommer ni här ifrån? Frågade Justin.
Alla killarna nickade.
-Okej, ni kanske vill hänga med oss?  Jag menar, jag ska lära henne att åka snowboard det går nog inte så bra själv. Vi väntar på Ryan och Laura.
- Okej det kan vi väl, jag  åker också bräda, svarade en annan kille.
Justin log och nickade, han var alltid så god hjärtad.
-Komigen älskling, nu ska vi av, när jag säger till så går du av, okej ?
-OMB, jag kommer dö !
-Sa du just oh my bieber ? Ha ha, kom igen nu. 1,2,3, gå av !
Jag klarade faktiskt att gå av. Justin var så snäll att han höll i min bräda i liften.
När jag fått på mig brädan men hjälp av 4 killar skulle vi börja.
-Hur gör man ? Frågade jag och alla killar brast i skratt.
-Okej sweetheart, jag släller mig framför dig så håller du mina händer så bara åker vi okej, ha tyngden på hälarna.
-Ska jag stå på hälarna?
-Ja det ska du, så ställ dig upp.
Alla killarna var verkligen jätte snälla och jätte roliga.
när jag hade ramlat för 4 gången så ringde min mobil. Så jag tog upp den och såg att det stog Ryan
-Hej det är Ari
-Tja Ryan här.
-Vart är ni?
-Vi är nedanför backen ni åker. Duktig du är syrran. Vi kommer upp nu.
-Men hallå? Laura är ju på smällen, hon kan ju inte åka, barnet kommer ju att dö om hon åker bräda!
-Hon kan faktiskt åka skidor. Vi kommer nu ses snart.
-Okej, hejdå
Sen la vi på.
-Laura och Ryan  kommer nu. Dom stog där nere och skrattade.
Då börajde alla andra också skratta.
-Du är jätte duktigt Ari !  Sa ena killen och började skratta.
Jag satt där och väntade på dom för vi hade bestämmt oss för att ta en paus och vänta.
-Ari kolla hit ! sa Justin.
Jag gjorde en grimars och Justin tog kort och skattade.
Bilden såg jag senare på twitter "today is gonna be a hard day but she is still cute, isn't she?"
-Har ni twitter? Frågade jag och tittade på killarna
-Ja det har vi, jag heter JakeT sa killen som frågade om foto.
-Jag heter DreWerd, alltså jag heter Drew, men sen så heter jag Drew baklänges på twitter namnet och då blir det werd.
-Och jag heter WillieWhitW.
-Okej, då följer jag er nu då, sa jag
-Jag också, sa Justin
Deras ögon växte till jordglobar när vi sa att vi följde dom. Det är väl inte så konstigt, vi är liksom världskändisar.
Jag kollade lite mer på twitter och såg att Drew hade twittrat "Teatch @ArianaButler how to go snowboarding whit @Justinbieber @JakeT and @WillieWhitW, it's not easy! Azm day guys!"
-Min flickvän skulle nog vilja vara här nu.
-Varför ? Frågade jag,
-För att hon är universums största Justin och Ariana fans, skulle jag ringa till henne nu och säga att ni var här skulle hon inte tro mig.
-Men om vi ringer då? så kan hon få vara här med oss?
-Visst , varför inte. Kolla ! Där kommer dom ju !
Ryan och Laura kom i fullfart fram till oss.
-Går det bra?
-Kul, vi ska ringa Jakes flickvän nu.  Sen ska vi fortsätta neråt.
-Okej, vi väntar.
Jake sa hennes nummer och vi ringde från Justins mobil.
-Hallå det är Jasmine
-Hej Jasmine, det är Justin och Ariana. Jag har hört att du gillar att åka snowboard?
-OMB OMB OMB ! Jag pratar med Justin Bieber !! Ja det gör jag.
-Vi är här med din kille Willie och Drew Ryan och Laura kom nyss, skulle du vilja komma och lära Ari att åka ?
-OMB !! Ja jag åker direkt.
-Det låter bra Jasmine ! Vi ses snart. Kram hejdå !
Justin la på och ställde sig upp.
-Förlåt om jag sa kram till din flickvän, men jag älskar mina beliebers.
-Det är lungt. Jag får ju hänga med er ! Inte varje dag man får vara med världens mest eftertracktade personer.
Jag och Justin började skratta och jag tog tag i Justins händer. Sedan åkte vi.
-Okej Ari, nu släpper jag. Du kan bromsa okej?
-Okej. Sa jag med full konsentration. Justin släppte mig och det gick förvånatsvärt bra.
Jag ramlade bara några få gånger.
-Jag åker ner i förväg, jag såg att Jasmine kom. Jag måste lugna ner henne lite. Sa Jake.
-Okej ,det blir bra ! Vi ses där nere.
Han störtade iväg på sin bräda.
-Så där kan jag också göra. Snart.
Dom andra började skratta åt mig. När vi kom ner så stog Jake med en väldigt vacker tjej och försökte prata med henne och lugna ner henne. Just då råkade hon titta mot oss. Och hon bokstavligen sprang som om en elefant arme jagade henne.
Hon kastade sig först i min famn.
-Hej Jasmine, vad trevligt att träffas, du har jätte fina ögon, sa jag. Och det var dom verkligen isblåa.
-Omb omb omb.
-Såja såja, ska vi åka nu ?
hon svarade inte utan släppte taget om mig och log.
-Det här är min bästa vän Laura det här är min bror Ryan och det här är min pojkvän Justin, sa jag och pekade på alla medans jag berättade. Hon flög in i Justins famn.
Justin strök henne över håret och hon grät. Jag tyckte det var jätte gulligt så jag stog och log.
-Vet du, du är nog världens goaste belieber, fast alla är lika underbara. Men du är riktigt söt.
Hon började gråta ännu mer.
-När du ringde mig så var jag påväg att svimma.
-Såja, kom nu. Nu lär vi din idol att åka snowboard.
-Ja, vi kan åka ett varv till. Sen måste jag rasta Chanie så kan ni få åka och ha lite kul på hoppen och så.
-Jag och Jasmine kan följa med dig och gå med Chanie om du vill? Sa Laura.
-Det blir bra, vill du det Jasmine? Hon nickade och grät.
-Jaa, snyfftade hon fram.
Jag tog av mig snowboarden och vi gick och ställde oss i kö.

-Ska du prova att åka själv nu?, frågade Justin och jag stirrade på honom.
-Är du dum, jag kommer dö!, sa jag panikslaget.
-Nej, du kommer inte dö...detta är ju typ barnbacken, sa han och killarna skrattade.
-Va inte så jävla feg nu, sa Ryan och jag bitchblickade honom.
-Ska du säga, du höll på att pissa på dig när vi såg Paranormal Activity 2, sa jag.
-OHHH!, sa alla och han kollade surt på mig.
-Syskonkärlek, sa Laura och skrattade.
-Men prova iallafall, jag åker bakom dig hela tiden, sa Justin och jag tog ett djupt andetag innan jag nickade.
-Bra, kom då, sa han och sen tog vi på oss snowboardarna och jag började åka ner för backen och jag klarade det utan att ramla.
-JAG KLARADE DET!!!!!, skrek jag och träckte upp armarna i luften.
Folk som åkte förbi kollade konstigt på mig och Justin kom nerför backen och skrattade.
-Jag lovar man hörde dig ända ner till stan, sa han och skrattade.
-Men jag klarade det, sa jag och log stort.
-Bra, du är inte så svårlärd ändå då, sa han och log.
-Men haha...spräck inte min glädjebubbla nu, sa jag och slog honom löst på armen.
-Jag skoja bara, sa han och kysste mig.
-Hur mycket är klockan?, frågade jag och han ryckte på axlarna, det hade iallafall börjat skymma lite så vi hade kasnke vari thär i 3-4 timmar.
-Vi måste hem till Chanie, sa jag och han nickade.
Vi sa hejdå till alla och vi fick killarnas mobil nummer och Jasmines också.
När vi kom hem så bytte jag om till mina mörk lila mjukisbyxor som det stog STRATFORD på högra benet och sen ett linne, sen satte jag upp håret i en hästsvans.
Justin gick hem och lämnade sakerna och när han kom tillbaks så hade han också mjukisbyxor och en svart t-shirt på sig.
-Du var jätte duktig idag, sa Justin när vi låg i soffan och myste.
-Tack, sa jag och log.
Justin fick ett sms så han tog upp sin telefon och det var från Pattie som undrade ifall han sover här eller kommer hem.
-Är det okej ifall jag sover här?, frågade Jusitn och jag stirrade på honom.
-Det vet du att det är, du behöver inte ens fråga, sa jag och han log och kysste mig snabbt innan han svarade.
När han skulle låsa telefonen så såg jag hans bakgrund.
-Aww, sa jag och log stort.



Han gick in på Twitter och sen skrev han:
"Sweat pants, hair tied, chillin' with no make-up on. That's when you're the prettiest, I hope you don't take it wrong"

Sen vände han sig emot mig och kollade mig i ögonen.
-Eh...vill du ha tillbaks ringen och det, sa han försiktigt som om han var rädd att jag inte ville det.
Jag la min hand på hans kind och sa
-Justin varför skulle jag inte vilja, du har visat att du ångrar dig, men det var ju inte ditt fel heller, jag älskar dig, sa jag och han log.
-Jag kan inte fatta att du fortfarande vill ha mig efter alla misstag jag gjort, du är för bra för att vara sann, sa han och jag rodnade och la mitt huvud på hans bröstkorg.
Han skrattade och strök mig över håret.
-Helt otroligt att du fortfarande rodnar efter snart ett år med mig, sa han och jag skrattade också.
-Jag blir alltid överaskad över det du säger, sa jag och kollade upp på honom.
-Jag är full av överaskningar, sa han och vi började skratta.
Han tog upp några grejer som låg på bordet och jag såg att det var ringen, halsbandet och armbandet.
Han tog på mig allt och sen log han.
-Älskar dig, sa han och jag log.
-Älskar dig också, sa jag och kysste honom passionerat.
Han besvarade kyssen och jag började le lite men inte så det förstörde kyssen.
Jag vet inte vad den här killen gör med mig, men en sak som är säker är att han gör mig galen.
______________________________________________________________________________________________

Ska på konfa möte om 30 minuter så det är liite stress efter som jag fortfarande har på mig pyjamas. :P

8 Kommentarer från olika IP för nästa! :D









     Postat av: Johanna

GRYMT


        2011-12-04 / 10:46:05 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: Amanda Öhman

grymt!


        2011-12-04 / 11:34:39 URL: http://amandaohman.devote.se


     Postat av: M

Asbra! :)


        2011-12-04 / 12:38:20


     Postat av: elin

jättebra :)


        2011-12-04 / 14:01:23 URL: http://ealr.blogg.se/


     Postat av: cecilia

fan va bra måste ha mer NUUUUUUUUUUUUUUUUU:)


        2011-12-04 / 14:24:34


     Postat av: Emilija med J.

grymt ! :D


        2011-12-04 / 16:13:26 URL: http://eemilijaa.blogg.se/


     Postat av: Liiz:)

Awesome<3


        2011-12-04 / 18:42:47


     Postat av: Cherry

DU skriver så sjuukt bra :D ♥

Jag blir helt stum när jag läser dom här kapitlera, dom är sjukt bra :D ♥


        2011-12-04 / 19:42:38


     Postat av: Anonym

as bra meeer!! ;D


        2011-12-04 / 19:59:40


     Postat av: agnes

sneeeeella en till, seriöst bästa novell-bloggen :D <3


        2011-12-04 / 21:35:49 URL: http://happyandlove.blogg.se/


     Postat av: Anna

guuuuuud va bra, jag blir lite smått beroende av den här novellen asså ;) gå gärna in och ge mig och min kompis lite tips på http://storiesofbeliebers.blogg.se/


        2011-12-05 / 17:42:27 URL: http://storiesofbeliebers.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: