People change, but love remains - Chapter 2

-Laura du åker med Ry, sa jag och hon rodnade och kollade ner i marken.
Hon har varit kär i Ryan så länge jag kan minnas och jag åkte med Mitch.
Jag kan erkänna att jag har en chrush på Mitch, men han är så snäll och ser bra ut.
-Antar att du åker med mig?, Sa Mitch och blinkade med ögat.
Jag nickade lite sen satte han sig på cykeln och jag på paket hållaren.
-Är du redo?
-Japp, sa jag sen började alla åka iväg.
När vi åkte igenom parken så hör vi någon ropa. Jag kollar ditåt.
-Helvete!, väste jag sen kollade jag snabbt bort igen.
_________________________________________________________________________________________

Laura! :) (Inte så ni trodde hon såg ut va? :P)
------------------------------------------------------------------
-Så här kommer alla samlade, hörde jag Justin säga men jag hade blicken vänd mot Laura och Ryan och gav dom panikslagna blickar.
Dom kollade tillbaka på mig med panikslagna blickar dom med.
-Guys roligt att träffa er och Audri, länge sen jag såg dig sa at och gick han kramade henne sen vände han sig mot mig och han stelnade till och gapade lite.
-A-Ar-Ariana, sa han och jag kollade snabbt åt ett annat håll.
Det var helt tyst helt plöstligt, tills vi hörde någon ropa.
-Justin, skrek en tjej med brunt lockigt hår, Selena Gomez.
-Vi måste åka nu, men vi ses senare innan matchen börjar, sa Ryan och Justin som fortfarande va förvånad över att se mig nickade bara frånvarande.
När vi kom till mitt och Ryans hus så hoppade jag av Mitch cykel sen sa vi hejdå till han och Nolan som bodde längre ner på gatan
Laura bodde längre upp så hon hade hoppat av förut.
När vi kom hem så tog åt vi mackor för att vi måste äta något innan matchen.
När jag hade ätit upp mackan och druckit upp min mjölk sprang jag in på mitt rum och tog på mig match dräkten och satte upp håret i en tofs och tog ett hår band.

Nolan och Laura satt på bänken brevid planen när vi kom till fotbollsplanen.
Dom vinkade åt oss och vi vinkade tillbaks.
På bänken brevid så satt Justins morföräldrar och hans pappa och hans syskon samt Selena.
Jag sprang fram till Laura och Nolan.
-Är du taggad? Frågade Nolan.
-Jaa, vi ska spöa dom!, sa jag och hoppade lite på samma plats, dom skrattade åt mig.
-Vad jag måste värma upp?, sa jag.
-Lycka Till på matchen, sa Laura och Nolan höll med.
Sen gick jag till där alla stog samlade.
-Okej, Vancouver kommer snart så värm upp lite först, sa pappa och jag började springa runt fotbollsplanen och alla andra hängde med.
----
-ARI, ARI, ARI, ARI!, skrek alla som kollade på matchen.
Om jag sätter denna straff så vinner vi.
Jag kollade runt och på bänken sitter Mitch, Ryan och Justin.
Domaren blåser av och jag tar sats och hoppar åt ena håller och målvakten hoppade också åt det håller och precis då så sjuter jag bollen åt andra hållet och den kommer rakt in i målet.
-JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!, skriker jag och attackeras snart utav kramar från alla.
-Du gjorde det!, skrek Mitch och jag skakade på huvudet.
-VI GJORDE DET!, sa jag högt och kollade på alla fast jag undvek Justin's blick.
-JAAA!, skrek alla.
Jag kollade på Vancouvers lag och dom såg riktigt sura ut.
Vi gjorde våran vinnar dans fast Justin kunde den inte för han hade redan flyttat när vi gjorde den.
-
En timme senare satt Laura, Chaz, Nolan och Mitch hemma hos oss, pappa skulle åka hem till Jeremy...ja, Justins pappa, och mamma skulle följa med.
Jag hade hunnit duscha och satt på mig jeans och en tjocktröja, Ryan hade också dushat.
Vi höll på att poppa popcorn och ta fram dricka och chips och godis när det ringde på dörren.
Jag och Laura stog i köket och höll på att fixa popcornen när Ryan gick in och tog fram två glas till.
-Vilka var det som kom?, frågade jag och han kollade bara på mig.
-Var du tvungen?, frågade jag när jag förstog.
-Han är min bästa vän, sa Ryan.
Jag nickade lite sen gick Ryan ut ur köket igen.
När popcornen var klara så gick jag och Laura in till vardagsrummet, allas blickar vändes mot oss men vändes snabbt tillbaka igen förutom en...Justins, jag undvek hans blick men efter ett tag mötte jag den av misstag och han såg ledset på mig.
Haha, rätt åt honom.
-Jag väljer film!, sa jag högt och sen sprang jag upp på övervåningen och in i rummet där vi hade filmerna.

Justins POV
Jag kunde inte sluta tänka på henne, Ariana, tjejen som jag älskade mer än något annat på hela jorden men fuckade upp allt totalt.
När hon gick upp på övervåningen så bestämde jag mig för att försöka prata med henne, jag väntade fem minuter innan jag sa att jag skulle gå på toa.
Jag gick tyst upp för trappan och in i filmrummet, jag stängde dörren och Ari kollade bak på mig.
Hon vände sig helt mot mig och kollade förvånat på mig.
-Justin gå, sa hon.
-Jag vill säga förlåt, sa jag och kollade på henne.
-3 år för sent, mummlade hon.
-Ari lyssna på mig, allt var ett misstag, smset och allt jag visste inte vad jag höll på med och asso jag vet inte..., sa jag och kollade in i hennes ögon.
Jag gick fram till henne och tog hennes hand, hon kollade ner i marken.
-Ari, sa jag lågt och satte ett finger under hakan på henne och drog upp hennes ansikte.
-Snälla, sa jag.
Hon blundade och en tår rann ner för hennes kind.
-Jag..kan...inte, sa hon sen drog hon sig ur mitt grepp och sprang ut ur rummet.
Jag stog där uppe helt förstenad, men helt plöstligt så fick jag fart och sprang nerför trappen.
När jag kom ner för trappen så såg alla förvånat på mig.
-Vad sa du till henne?, frågade Ryan.
-Jag sa förlåt, sa jag lågt och han drog efter andan.
-Och du tror att det är så lätt? Efter 3år så tror du att hon kommer förlåt dig, och det du gjorde?! frågade han surt och jag kollade ner i marken.
-Vadå vad pratar ni om?, frågade Selena och jag kollade upp på henne, Ryan berättade kort för henne och när han sa att Ari hade varit så deprimerad så kände jag mig så jävla dålig.
Selena kollade på mig med stora ögon sen for hon iväg till hallen och satte på sig skor och sen sprang ut.

Arianas POV
När jag sprang ut så sprang jag till lekparken, det var inga där och det var fuktigt ute, det skulle säker börja regna snart, jag satte mig på gräset i parken och bara släppte ut allt, hur trodde han att jag skulle kunna förlåt honom?!
-Ariana! hörde jag några skrika och jag kollade dit.
Laura och Selena?!
Dom sprang mot mig och när dom var framme satte dom sig på var sidan av mig.
-Ryan berättade lite för mig och vad som hade hänt förut, men kan du berätta själv?, frågade Selena och jag nickade, sen började jag berätta om allt han hade gjort.
-Han skrev vad?! sa hon chokat och kollade förvånat på mig.
-wow, sa hon lågt.
-Men han kan ha förändrats, sa jag och kollade på henne.
Hon var faktiskt väldigt snäll.
Vi satt där och bara pratade om allting jag, Laura och Selena.
Helt plöstligt så känner vi något blött som träffar oss och helt plöstligt så börjar det forsa ner regn.
-Neej, skrek jag sen började vi springa fast vi skrattade så mycket.
När vi kom hem till mig så var vi genom blöta.
-What tha..., sa Ryan när vi kom in.
-Okej...ni ser ut att ha det roligt, sa Chaz och vi började skratta igen.
Resten utav kvällen så pratade vi tjeer bara och killarna spelade tv spel.
En ganska lyckad kväll ändå då! :)
____________________________\o/___/\_______________________________________________________________
Där har ni tvåan! :)
Haha jag älskar den där sharkmannen på sträcken :P

Comment! :)





     Postat av: Anonym

joo jag gillar den nya novellen sjukt mycket :) <3


        2011-08-21 / 01:20:37


     Postat av: Gabbi

joo novellen är riktigt bra jag glömde bara att kommentera (A) så nu har du iaf en :D


        2011-08-21 / 01:39:34


     Postat av: Anonym

jag älskar det, okej Ariana såg verkligeeeeeeeeen inte som jag trodde eller fantaserade



snälla jag vet att det är svårt men ta inte så länge mellan inlägg


        2011-08-21 / 04:54:24


     Postat av: Melina

Det verkar jätte bra, och jag älskar verkligen din ide :)


        2011-08-21 / 12:25:54


     Postat av: Lisa'

meeer! :)


        2011-08-21 / 13:22:04


     Postat av: Gabrielle

Super bra! :D


        2011-08-21 / 13:34:01


     Postat av: Sanna

Jättebra!

Snälla kan du lägga upp nästa nu?


        2011-08-22 / 19:50:56


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: