People change, but love remains - Chapter 54

-Justin det hade räckt med en plast ring, sa jag och han skrattade.
-Nej, sa han och sen tog han min hand.
-Kom vi går tillbaks till båten, vi måste åka, sa han och jag nickade.
Vi gick där på stranden och solen höll på att gå ner och mina fjärilar i magen va som galna.
-
När vi kom hem så var vi hur trötta som helst och klockan var halv tolv och vi skulle upp vid 7 tiden imorn.
Vi gick och la oss efter vi hade gjort iordning oss för natten.
-Jag älskar dig mest i hela världen, var det sista jag hörde innan jag somnade med ett leende på läpparna.
________________________________________________________________________________________

-Vakna sweetie, Justins sammetslena röst viskade i mitt öra.
Men jag var så sjukt trött att jag inte orkade gå upp.
-Du måste göra dig iornding, sa han och jag suckade och slog upp ögonen.
-God morgon, sa han och log.
-Uuh.., var det jag fick ur mig.
Han skrattade lite och kollade roat på mig.
-Klockan är halv 8, sa han och jag vände på mig.
-Bra då kan jag sova ett tag till, sa jag och föröskte sova.
-Om inte du kommer ihåg det så ska du möta upp Selena vid Starbucks om en halv timme, sa han och jag for upp.
-Helvete!
Jag skyndade mig och duscha och blåsa håret.
Sen tog jag på mig ett par jeansshorts och ett löst linne.
Justin var redan klar så han satt och väntade på mig.
Jag tog allt jag behövde och sen gick jag in i vardagsrummet där han satt och höll på med sin mobil.
-Är du klar?, frågade han och jag nickade.
Chanie skulle vi lämna till den gamla tanten som bodde brevid oss.
Hon är verkligen jätte snäll och hon vet inte vilka vi är, haha.
Vi lämnade henne sen tog vi hissen ner.
-Jag ska bara göra en sak, jag kommer sen, sa han och jag nickade
-okej, Hejdå, sa jag och kysste honom snabbt.
-Vi ses snart, sa han och jag nickade.
Jag skyndade mig till starbucks som låg 3 minuter ifrån.
Selena satt vid ett bord på uteserveringen när jag kom.
-Heej, sa jag och kramade henne snabbt.
-Förlåt att jag blev så sen, jag skyller på väckaren, sa jag och hon skrattade.
-Det är lungt jag kom precis.
Vi beställde och sen gick vi och satte oss igen.
Papzen tog kort på oss hela tiden men man var ju van.
Vi satt och pratade när jag hörde papzen började ropa
-Justin! Justin!
Jag kollade ut och såg han komma, men han hade Ryan och Chaz i släptåg.
-What tha..., sa jag och kollade förvånat på dom.
-Blondiee!, kom Chaz springades fram till oss och skrek.
-Chaaz, sa jag och han kramade mig hårt. Jag hade saknat den grabben. Jag hade saknat den grabben mycket.
-Fin mage, viskade han och skrattade lite i mitt öra.
- Men ha-ha  kul Chaz. Vi släppte taget om varandra och jag kramade Ryan.
-Ryan! Jag har saknat dig, sa jag medans han bärde upp mig och snurrade runt.
-Jag har saknat dig också, sa han medans han ställde ner mig.
-Vad gör ni här? Vad är Laura och Stella?
-Vi ville hälsa på lite. Stella får inte flyga än.
-Jaha, okej.  Vi satte oss ner och killarna gick och beställde.
När dom kom tillbaka så satt vi och pratade lite till tills Selenas mun öppnades och hon kollade mot dörren.
Jag vände mig om och såg Laura stå där och le med en vagn. Jag for upp och sprang mot henne och gav henne världens bamse kram.
-Åh vad jag har saknat dig !! Utbrast jag.
-Ha ha, tjockis. Jag har saknat dig också. Vill du hålla henne så du kan träna lite? frågade Laura och nickade mot vagnen, jag nickade till svar och tog upp Stella.
- Åh, hon har blivit så stor. Men hon är så liten! Laura skrattade åt mig medans vi gick bort till dom andra.
Jag satte mig ner brevid Justin som satt och log mot mig.
-När färgade du håret igen?, frågade jag när Laura satte sig.
-För några dagar sen, jag gillade det bättre som Lila, sa hon och skrattade.
Emo-girl-hair-piercing-purple-favim.com-183609_large

-Jag tror vi alla är mer vana att se dig i Lila hår än Svart, sa jag och alla höll med.
-Såå, hur kom du hit, asso för bilen måste ju ha varit full.
-Jeremy är också här, sa hon och jag letade efter dom.
-Oh god...hörde jag Ryan sucka och jag kollade på honom.
-Vadå?, sa jag och sen såg jag Justin höll på att dö av garv.
-Inte här, som i här, blondie, sa Ryan och alla började skratta.
-Okej, thats it, jag färgar håret, sa jag och kollade på Stella istället.
-Neej, jag gillar ditt blonda hår...om du färgar det så kan vi inte kalla dig blondie längre, sa Justin och kollade på mig och försökte hålla sig för skratt.
-Hur mycket är klockan vi kanske borde åka snart, sa jag och ignorerade honom.
-Klockan är 9, sa Chaz och jag nickade.
Jag ställde mig upp och la ner Stella i vagnen.
-Vi måste åka till kyrkan då, sa jag och alla ställde sig upp.
-Baby är du sur?, frågade Justin och la armen om mina axlar.
Jag tog hans kepa som han hade på huvet och satte den på mitt huvud.
-Nej, sa jag och log.
-Bra, älskar dig, sa han och pussade mig på kinden och papzen tog fullt med kort.
Dom andra gick med oss hem.
-Okej...vi sätter barnstolen i min bil så kan vi ta den, sa jag och pekade på Selena och Laura.
-Och ni killar får åka i den där...sa jag och pekade på Justins bil.
-Pfft, den där, härmade han mig.
-Den här bilen är mitt allt, sa Justin och jag himlade med ögonen.
-Jag trodde faktiskt att Ariana var ditt allt, sa Selena.
Justin harklade sig och kollade på mig.
-Oh juste självklart, sa han och jag gapade för att jag var så förvånad, fast ändå log jag.
-Duchebag, sa jag och log.
-Love you to!, sa Justin och alla andra kollade på oss.
-Hallå ni ska få barn och ni beter er som 5 åringar själva hur ska det gå, sa Chaz och alla skrattade.
Jag lipade mot honom. Vi hoppade in i bilen, jag och Selena fram och Laura bak med barnstolen.
-Så, när är bebisen beräknad? frågade Laura.
-Det får vi veta i nästa ultraljud, svarade jag och log. Helt plötsligt kom Justins låt baby på radion. Vi höjde litegrann och sjöng med.
-Smsa Justin och säg att han ska lyssna!! sa jag till Selena som direkt gjorde som jag sa. Sedan började vi sjunga igen. När vi kom till rappen som ingen av oss kan speciellt bra så började alla att skratta. När vi var framme vid kyrkan så parkerade vi brevid Justins bil som redan stog där och sedan gick vi ut och in i kyrkan där Catlin och Christian stog. För en sekund stanade jag upp.

CATLIN'S POV

Jag stog och pratade med Chris när jag hörde dörren öppnas, och in kommer inga mindre än Ariana, Selena och någon annan tjej, som tydligen redan är mamma eftersom att hon kom ingåendes med en barnbilstol.
-Hej! sa jag och försökte vara trevlig. Det Justin pratat med mig om igår kom jag ihåg idag, och skulle komma ihåg den utskällningen för resten av mitt liv. Den var värre än alla som jag fått av både mamma och pappa.
-Hej, svarade Selena och den där tjejen ganska glatt medans Ariana sa det kyligt.
-Du Ariana, vi måste verkligen prata bara du och jag i en rum. Kan du följa med? frågade jag. Hon nickade och gick med mig. Vi gick ut och ställde sig på parkeringen.
-Du, förlåt för det där igår. Men jag älskar verkligen Justin. Jag kom liksom aldrig över honom och jag tål inte att se honom lycklig med någon annan. Förlåt så hemskt mycket. Jag vet att du är på smällen. Och jag är glad för eran skull. Men det är bara det att jag är så oerhört advensjuk på dig som får leva tillsammans med honom, och ja. Liksom höra hans skratt, hans röst, se hans ögon, varje dag.
-Catlin, jag förstår dig.  Jag vet hur det känns. Jag förstår dig verkligen, det är verkligen svårt att inte älska någon som Justin. Jag kan förstå att du inte har kommit över honom. När vi gjorde slut första gången, så ja. Jag grät mig till sömns varenda natt under en väldigt lång period. Det var verkligen jobbigt. Så jag är verkligen inte arg på dig för att du fortfarande älskar Justin. Jag menar, jag är inte en sån person. Plus att han har flera miljontals tjejer där ute som älskar honom. Det skulle ju vara lite akward om jag gick och hatade och var arg på dom hela tiden, för att dom älskar min pojkvän ? 
Ett litet leende dök upp på hennes läppar och de gjorde det även på mig. Hon drog in mig i en kram där stog vi ett tag och bara kramades. Jag gillade Ari, hon var så rar och omtänksam. Och hon förlåter mig.
-Så vad säger du, ska vi gå in och börja om från  början ? frågade hon när hon släppt taget om mig. Jag nickade och vi gick in. När vi kom in så träffade vi på Kenny.
-Nämen där var ni ju, jag skulle just gå och leta efter er. Ni ska in och göra er fina nu. Vi nickade och log medans vi gick in i rummet. När vi kom in fick vi alla blickar på oss. Men vi bara log.
-Juste förresten, det här är Laura, min bästa vän och min brors flickvän. Även mamma till Stella. Sa Ariana och gick fram till Selena och Ari's kompis Laura. När hon nämnde namnet "Stella" så pekade hon på en bebis som låg och sov i barnbilstolen.
-Hej, kul att träffa dig! Vad söt hon är ! sa jag och sedan kollade jag ner på Stella.
-Hej, ja det samma! Ja, det måste vara för att hon har mig som mamma, svarade hon och lät ironisk och skrattade sedan.
Arianas POV

När Catlin och Laura hade hälsat på varandra kom Carin in springandes och hon såg lite stressad ut så jag gick fram till henne och kramade om henne.
-Åh, där är du ! det var dig jag letade efter. Kom vi ska fixa smink och hår nu. sa hon.
-Ta det lungt Carin, andas. Sa jag medans vi gick till något rum där vi skulle bli sminkade. Det var jag Carin och hennes syster som skulle bli fixade i första hand.
-Så du har inte träffat Scooter sen igår kväll? frågade jag Carin.
-Nix, han är på övervåningen och fixar sig med Justin och Adam. Plus att han får inte komma ner eller jag får inte gå upp innan bröloppet börjar. Så om vi behöver något är det er vi skickar. Haha. Vi skrattade lite, och pratade medans vi fick naglar målade sminket fixat plus hår uppsättningar. Vi satt där en stund till sedan kom Justin in springandes i rummet men han stannade upp snabbt som blixten.
-Wow, sa han bara.
-Ni är verkligen jätte vackra! fortsatte han.
-Du med, kom hit snygging. sa jag och tjejerna började skratta lite. Justin kom och kysste mig ömt på läpparna.
-Jag fick precis läppglans, Justin.
-Oj, du, sa han och kollade på sminktjejen som kollade upp.
-Så där snyggt kan du inte måla hennes läppar. Då kan jag inte hålla mig borta från dom. Sa han och vi andra började att skratta lite.
-Nejdå jag skojade. Ni blir jätte fina alla tre. Hejdå!
-Skickade Scooter ner dig för att spionera på oss ? frågade Carins syster som verkligen var jätte trevlig.
-Ha ha, nej. Jag orkade inte bara sitta stilla där uppe och kolla på en hyperventilerad vuxen man. Sa han och skrattade lite sedan gick han tillbaka.
- Är du nervös? frågade Carins sminkare henne.
-Lite, jag ska iallafall gifta mig med en "hyperventilerad man" sa hon och imiterade Justin medans vi skattade lite åt henne.
-Ni kommer vara så fina! sa hon som fixade Carins hår.
När vi äntligen var klara så skulle vi sätta på oss klänningarna. När jag fått på mig min grymt fina klänning och mina enormt fina högklackadeskor så ställde jag mig upp och drog upp klänningen där nere för den var i golvet.
-Jag går upp och kollar hur det går för grabbarna. sa jag och gick sedan upp för trappan när jag kom upp hade nog killarna hört klackarna i golvet för alla tre kollade på mig när jag kom upp. Justin hade på sig en vit skjorta med ett par svarta byxor och skor sedan en kavaj och en svart fluga.


-Ser Carin också ut sådär? frågade Scooter. Men som svar så ryckte jag på axlarna.
-wow, du...du är verkligen sjukt vacker älskling, sa Justin och kom fram till mig och tänkte kyssa mig men jag backade undan och han kollade konstigt på mig.
-Du får hålla läpparna borta ett tag till snygging, jag har faktiskt setat och sminkat mig i någon timme och vill inte att det ska bli förstört. Justin suckade och frågade sedan
-Någon som vet hur mycket klockan är ?
-Ja, den är kvart över tolv. svarade jag.
-Jag håller på att hungrar ihjäl! sa Justin och försökte leka dramatisk men vi skrattade bara åt honom.
-Vi ska vara helt klara klockan ett okej ? sa Scooter efter att vi skrattat.
-Ja vi tjejer är så klara vi kan bli, svarade jag och satte mig ner på en stol.
Vi pratade lite till sen hörde vi hur någon kom i trappen.
-Ari, du måste komma ner nu. Vi ska prata med Carin. Wow, ni var verkligen fina! sa Selena som kom upp för trappan och hade blivit färdig fixad.
-Okej jag kommer, hejdå ! Nästa gång vi ses så är du en riktig man, sa jag lite ironiskt till Scooter. Killarna sa hejdå och vi gick ner. Carin var verkligen jätte fin. Jag skulle absolut fälla någon tår under vigseln. Jag vet att jag inte skulle vara den ända. När jag kom ner var alla tjejer där. Även Chaz och Ryan satt och lyssnade. Det fanns ingen ledig stol. Så jag tänke sätta mig i Ryans knä, men där satt Laura så jag satte mig i Chaz knä.
-Du är jätte fin Chaz! sa jag när han satt där och hade fixat håret och finkläderna på. Han var nog en av mina bästa vänner som fanns.
-Du är också verkligen jätte jätte fin Ari. Justin måste vilja gifta sig med dig här och nu, sa han och skrattade lite. Jag kramade om han lite och han placerade hans hand på min rygg. Carin och Scooter hade anlitat en florist och en inreadare för att fixa kyrkan. Där fick vi inte komma in förens en halvtimme innan så fick vi kolla. Vi tjejer plus Ryan och Chaz kollade först.
-Wow, var det ända vi fick ur oss. Det var verkligen jätte vackert.
Men vi fick inte kolla så länge. Eftersom att killarna skulle kolla och dom skulle gå och ställa sig i ett rum brevid men framför raderna. Sedan skulle dom komma ut och ställa sig innan vi tjejer kom. Selena Laura Stella och Catlin gick in och satte sig för dom ville väl ha så bra platser som möjligt. Sedan gick vi in till ett rum och efter ett tag hörde vi röster så vi anade att det började komma lite folk nu. Vi hörde en knackning på dörren och Carins syster gick och frågade vem det var.
-Det är pappa, släpp in mig nu ! svarade rösten. Jag antar att det var Carins pappa som skulle överlämna henne till Scooter. När han kommit in så vart han nästan tårögd direkt.
-Hur i helsike ska jag kunna hålla mig för tårar där inne om jag inte ens kan göra det nu när jag ser mina jätte fina döttrar, och en ska giftas bort idag. Vi skrattade lite grann åt det han sa.
-Du är också jätte fin du med. Jag antar att det är du som är Bieber's flicka? Är det sant det som står i alla tidningar, att du väntar barn? sa han, jag svarade med en lätt nickning när dörren öppnades av en sminkare som hade bytt om till finkläder. Carin ville absolut ha med dom eftersom dom gjort ett så bra jobb.
-Ska vi bättra på läppglanset rougen och maskaran lite? frågade hon och Carin nickade nervöst.
Alla tre fick lite påbättrat smink. Nu hade alla som skulle vara på plats kommit och dom hade stängt dörrarna in till själva lokalen så nu gick vi ut ur vårat rum och ställde oss berädda att gå. Carin stog armkrok med sin pappa längst fram och jag och Carins syster stog bakom med en varsin bukettblommor. Men Carins var lätt finast.
Dörrarna öppnades sakta och vigselmelodin började att spelas.
-Låt mig inte falla, viskade Carin till sin pappa.
-Aldrig, svarade han och vi började gå. Jag såg att det var många som redan börjat få tåren i ögat. Bland annat jag. När vi kommit fram gick Carins pappa och satte sig och torkade bort tårarna Carin och Scooter ställde sig mitt emot varann och vi tärnor ställde oss bakom Carin och Killarna stog redan bakom Scooter.
Prästen pratade på och sedan frågade han Carin om hon ville ta Scooter till hennes man och det där "i do" svarade hon. Prästen gjorde samma sak till Scooter som också svarade "i do".
-Nu kan du få kyssa din brud  för första gången som man och fru. Sa prästen till sist.
Alla gick ut från kyrkan där det stog massor med paps bakom ett staket.
Vi ställde oss och väntade tills Carin och Scooter kom ut och då istället för att kasta ris så kastade alla rosblad.
-Dags att kasta buketten, sa hon och sen ställde hon sig med ryggen emot oss och kastade.
Jag hade absolut inga planer på att fånga den för enligt mig var det bara en bukett men när den nästan siktade på mitt ansikte så kom det som en refleks att ta det.
Det var inet förns alla aploderade och Carin sa
-Det är snart du, som jag fattade att jag hade tagit den.
Vi gick till lokalen som det skulle fortsätta i som låg brevid. Vi fick våran välkommsdrink, och jag fick barndrink. Det blev jag lite retad för. Men hellre det än att mitt barn inte mådde bra. Efter ett tag började Scooter att harkla sig.
-Så allihopa, nu är maten klar och och ni kan börja ta maten. Ni får leta er fram till era platser vid borden. Sa Scooter och alla gick och ställde sig i kön, utom några stycken som inte hade så bråttom. Vilket några vad jag, Justin, Catlin,Ryan,Laura,Selena och Chaz.
-Snälla Ari. Sa Justin lidande.
-Vad? frågade jag
-Bröloppet är över nu, jag förstog direkt vad han menade och jag pressade samman våra läppar. När vi avslutat kyssen så log Justin brett.
-Tack, svarade han och vi skrattade. När dom flesta hade tagit mat och gått och satt sig vid borden så gick vi och började ta mat. Det fanns massa gott. Det såg man verkligen på Justins taldrik.
-Är du hungrig eller ? frågade Selena och vi började att skratta.
Vi gick och letade reda på våra platser. Jag fick sitta bredvid Chaz och Justin. Vi hade väldigt roligt under måltiden. Sen ställde sig Justin upp och harklade sig.  Medans han tog upp något  ur innerfickan på hans kavaj.
-Ja, jag är inte direkt en sån som är så bra på att hålla tal. Eller tja, skriva tal.  Men jag vill tacka en man med namnet Scooter Braun. Hade det inte varit för han så hade jag aldrig stått här. Jag hade bara varit en vanlig kille som spelar hockey och umgås med mina vänner. Han var den mannen som stog upp för mig, när ingen annan gjorde det. Han var den killen som trodde på mig, när alla sa att jag inte var rätt person. Den personen som hjälpt mig genom,vänskap,kärlek,fans,jobb. Allt, han har helt enkelt en väldigt stor plats i mitt liv. Och att nu se honom gift. Jag vet inte vad jag ska säga. Det är fantastiskt, jag tycker att du har gjort ett bra val på man Carin! Han är som jag vet inte, min extra pappa. Eller hur man nu ska säga det. Han har lika stor del i mitt liv som min pappa. Han tja, han har förendrat mitt liv. Jag ville bara säga tack och lycka till, till den mest bästa,roligaste,snällate,coolaste och ordningsammaste Scooter i hela världen! du har förendrat mitt liv, stort.
Justins sjukt fina tal fick mig mållös. Jag visste att han kunde beröra folk med hans sjukt fina ord. Han fick till och med en tår att falla från minst hälften av alla här inne. Ja, jag var en av dom. Och hela lokalen fylldes med applåder. Han var underbart grym min pojkvän. Tänk sen om och när vi gifter oss. Tänk om han gör ett tal då. Då skulle mina tårar kunna göra en swimingpool. Vi pratade lite och sedan fortsatte kvällen och vi hade grymt kul. Även Stella hade kul tror jag. Hon somnade gott i min famn iallafall. Snart satt jag här och höll i mitt egna barn. Det känndes otroligt.

_______________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar det, fast det är så seg uppdatering. Men that's it. Inget vi kan göra något åt just nu iallafall. Och det tar sin tid att få ihopp ett kapitel. Kommentera mycket nu då!:) Jag vet att ni kan, vi får runt 100-200 besökare varje dag, men endast ca 8 kommentarer ?
/cajsa




     Postat av: Anonym

as bra meeer!!


        2012-01-06 / 22:49:17


     Postat av: ebba

awesome !! jag har längtat till det har kapitlet och äntligen har det kommit ;) as braa längtar till nästa :P


        2012-01-06 / 22:53:30


     Postat av: Johanna

grymt :D


        2012-01-06 / 22:58:31 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: Becka

Jättebra! :)


        2012-01-06 / 22:59:38 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/


     Postat av: Alexandra

Skit bra !!! meerr :)


        2012-01-07 / 00:21:41


     Postat av: M

Grymt bra!


        2012-01-07 / 00:39:35


     Postat av: ellen

superduberbra!


        2012-01-07 / 09:07:58 URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/


     Postat av: Linda

Super.


        2012-01-07 / 17:51:19


     Postat av: Cherry ♥

Jättebra :D <33


        2012-01-08 / 03:51:54


     Postat av: Anonym

Nu borde vi få ett till kapitel? :D


        2012-01-08 / 20:06:57


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: