People change, but love remains - Chapter 53

-Jag  snackar med Carin och Scooter så snackar du med Pattie! That's it! sa jag och Justin började skratta.
-Sure, men det är inte mitt fel om vi aldrig mer får träffa henne. Eller om jag dör!
-Så illa kan hon inte ta det! Vi satte på oss skorna och  gick ut till bilen. När vi rullade från våran parkering så kollade jag på honom och tänkte att jag hade världens finaste pojkvän och han skulle nog bli världens bästa pappa.
____________________________________________________________________________________

När vi var framme där Pattie och resten bodde var Justin nog mer nervös en jag. Okej, jag förstår honom, det är Pattie han ska prata med.
-Det går bra älskling, jag klarade ju av det att berätta för dig,
-ja det är du ja.
Jag kysste honom snabbt sedan tog jag tag i hans hand och vi gick in.
-Hallå?!, ropade Justin.
-I vardagsrummet!, hörde jag Scooter ropa.
-Kan vi inte bara säga det till mamma så kan hon säga det till alla andra?, frågade Justin och jag tänkte efter.
Det är ju pinsammare och stå framför alla och säga "Jag är gravid".
-Okej, sa jag och vi gick in i vardagsrummet.
-Vart är mamma?, frågade Justin och Scooter pekade ut i köket. Vi gick mot köket och Justin tog flera djupa andetag jag tröck hårdare på hans hand för att visa att jag alltid skulle stå vid hans sida.
-Det kommer gå bra! sa jag. Jag tror att Justin ville säga det till Pattie. Men han vågade inte riktigt. När vi kom in i köket så satt Pattie och läste tidningen.
-Hej! Vad gör ni här? Frågade hon glatt
-Mamma, vi måste prata, sa Justin.
-Varför då ? hon la nu undan tidningen och jag och Justin satte oss ner och jag höll Justins hand under bordet.
-Därför att.
-Därför att?
-Därför att.... därför att vv-vi väntar barn. Justin pustade ut tyst när han sagt det.
-VA!? Patties ögon vart stora som jordglobar.
-Men Justin, du är 18 ! fortsatte hon
-Ja, du var 16.
-Ja ioförsig.
-Jag är sjävklart jätte glad för eran skull. Men det jag tänker på är eran karriär, hur kommer det att fungera? fortsatte Pattie.
- Antingen så går det bra för oss. Eller så går det rent ut helvete för oss båda, eller så går det bra för en ett helvete för. Men vi hoppas att det kan gå bra för båda, och att. Tja, den kanske kan få vara med dig när vi jobbar? eller så anlitar vi en barnvakt, den här gången var det jag som pratade. Eftersom att det faktiskt var jag som bar runt på vårat barn.
-Ja självklart kan jag ta hand om henne. Jag är iallafall jätte glad för eran skull, så. Ska vi gå ut och berätta för dom andra så vi har det gjort?
Jag och Justin nickade på huvudet och vi gick ut i vardagsrummet där alla satt.
- Så om ni kunde lyssna ett tag så har Justin och Ariana något väldigt viktigt att berätta, sa Pattie och alla tittade upp.
-Bra eller dålig nyhet? frågade Scooter
-Det får man tycka som man vill. Vi tycker att det är en bra nyhet. Alla kollade nu mot oss. Justin började harkla sig.
-Ja.. det är så här det ligger till a-att Ari..
- Att jag är gravid. Avslutade jag åt Justin som verkade tycka att det var pinsammt att berätta det. Vilket jag förstår.
Dom kollade på oss först häpet, sedan så ställde sig Carin upp och kom fram och kramade oss.
-Grattis! sa hon. Dom andra verkade också tycka att det var en bra nyhet vilket gjorde mig och Justin ännu gladare. Vi pratade på och så.
Efter en timme så var vi tvunga att åka hem igen för att vi skulle rasta Chanie också.
Solen lyste och det var ganska varmt ute.
Men än var det inte sommar

22 Juni - 1 års dagen.
Jag vaknade tidigare än Justin för att jag skulle göra frukost åt honom.
Idag var våran 1 års dag och vad jag vet så har Justin något inplanerat på kvällen.
Jag gjorde pankakor och när jag stog där och stänkte dom så känner jag två armar som omfamnar min midja och lägger sina händer på min mage.
Han kysste mig på axeln och sen på halsen.
-Godmorgon, sa jag och log och han drog sina händer på min mage.
-Godmorgon älskling, sa han med sin hesa röst mot min nacke och det kittlades så jag rös.
Han stog där och smekte min mage som hade blivit lite större, folk hade ju börjat spekulera om ifall jag var gravid eller inte.
Vi satte oss och åt.
-Det var grymt gott, sa Justin och suckade samtidigt som han lutade sig bak mot ryggstödet på stolen.
-Bra det, sa jag och log sen började jag plocka bort allt.
-Jag gör det där, sa Justin och tog sakerna ur mina händer.
Jag struntade i att säga emot och gick in på rummet för att ta på mig kläder.
Det fick bli ett par jeans shorts och en pösig tröja.
När Justin hade duschat och tagit på sig kläder så kom han ut i vardagsrummet där jag satt och kollade på tv.
-Vad ska vi göra idag?, frågade Justin.
-Vi måste hjälpa till med blommor och så inför deras bröllop imorn, sa jag och han nickade.
-Right, sa han och nickade.
-Men jag ska hämta upp Selena vid flygplatsen först, sa ajg och han nickade.
-Så vi måste åka nu, sa jag och ställde mig upp.
-Jag kör!, ropade jag och skyndade mig till hallen för att komma före Justin.
-Var försiktig,sa han och kollade allvarligt på mig.
Sen tog vi på oss skorna och ropade på Chanie, hon fick också följa med idag.
Vi gick åkte ner till parkeringen och jag hoppade in i min bil.
Vi körde till LAX och väntade i bilen för att hon skulle komma.
Hon kom gåendes med sin livvakt brevid sig och Cameron brevid sig på andra sidan.
Hon och Cameron hoppade in i bilen medans hennes livvakt åkte iväg.
-Hey giirl!, sa jag och skrattade.
-Hello sista from anotha mista, sa hon och vi skrattade.
-Let's go!, sa jag och startade bilen och satte på radion.
She vill be loved började och vi sjöng alla med.
Vi släppte av Selena hos henne sen körde vi vidare till lokalen.
När vi kom in så vart vi splittrade direkt efter som jag skulle fixa blommor och öva på låten jag skulle sjunga och Justin skulle prova kostymen en sista gång.
Jag gick runt på varje bord och satte en blom bukett i en vas.
När jag var klar så skulle jag sätta upp blom gilangerna så jag ställde mig på en stol och skulle sätta dit dom.
-Är du galen, du är ju gravid!, ropade Justin och kom fram till mig.
-Tänk om du ramlar, sa han och jag log samtidigt som jag gick av stolen.
-Smart där, sa jag och han log.
-Jag är ju alltid smart, sa han och jag skrattade.
-Visst vi säger så, sa jag och han skrattade också.
Jag la mina armar runt hans nacke och han höll sina på min midja.
-Älskar dig, sa han och log.
-Älskar dig ockå, sa jag och han kysste mig passionerat.
Efter några minuter så hörde vi en harkling och vi vände oss om.
Där stog en kille med brunt hår och kepa och en lång tjej med långt brunt hår.
-Christian! Caitlin!, sa Justin och log stort och jag stelnade till.
Caitlin?
Han tog min hand och drog med mig till dom.
Det här är Christian, sa Justin och pekade på killen.
-Och det här är Caitlin, sa han sen och pekade tjejen.
-Och det här är Ariana, sa han och pekade på mig.
-Hej, sa jag och log.
-Hej, jag är en utav Justins vänner sa Christian och log.
-Och jag är Justins ex och hans vän, men det kanske du redan visste, sa hon bitchigt och jag nickade.
-Oh vad bra att ni har kommit då kan ni också hjälpa till, sa Pattie och log mot Christian och Caitlin.
-Givetvis vad ska vi göra?, frågade Caitlin och skrattade.
-Ni kan sätta upp girlangerna för jag tror inte det är en sån bra idé att du gör det Ari, sa hon och Justin nickade.
-Tycker inte jag heller, sa Justin och jag log lite mot honom.
-Varför inte det?, frågade Christian.
-Du är så nyfiken jämt, du kanske får reda på det sen, sa Justin och log retsamt mot honom.
-Ari, din klänning är äntligen färdig, sa Pattie och jag log.
-Kom så får du prova det, sa hon och Justin började gå och jag med.

Caitlins POV

-Såg du hur hon såg ut? hon ser ju ut som ett missfoster, sa jag och Chris suckade.
-Jag tyckte hon såg bra ut, sa han och ryckte på axlarna.
-Hon får säker inte sätta upp girlangerna för att hon gör det för fult, sa jag och kände ilsakn i kroppen.
-Men nu får du ta och ge dig, Justin är lycklig, och det är inte med dig, acceptera det eller dra, sluta vara så avundsjuk, sa han och jag vart förvånad över hans ton fall.
-Whatever nu går jag och provar min klänning, sa jag och gick iväg efter som jag var klar med min girlang.
-Du är jätte vacker, och den sitter jätte bra om magen också, sa Pattie.
Är hon tjock också?
Jag gick in i rummet och där stog den där och Justin, Pattie och Carin.
-Jag hade tänkt att prova min klänning, sa jag och visade upp klädpåsen.
-Visst, du kan gå in där, sa Carin och pekade på ett bås som såg ut som ett provrum.
Medans jag satte på mig klänningen så hörde jag att Justin pratade, bara hans röst fick mig varm i kroppen, men när jag hörde vad dom pratade om så frös jag till is.
-Tänk att på ett år så har vi gått i genom så mycket, sa han.
-Jag menar nu ska vi till och med få barn, fortsatte han.
Vafan? Var hon gravid?!

Arianas POV

Catlin, ueaw. Jag vet vad hon vill Justin, just därför skulle jag reta henne också.
-Du är jätte vacker, och den sitter jätte bra på magen också, sa Pattie och log.
-Tack så mycket! svarade jag och log medans jag kollade mig i spegeln.
Catlin kom in i rummet och jag vart tyst, Justin höll om mig och viskade i mitt öra
-Jag älskar dig, du är så mycket bättre än hon.
Jag log i spegeln mot Justin som log tillbaka
-Jag tänkte prova min klänning, sa hon och höll upp en klädpåse.
Carin visade henne vart hon skulle gå in  Justin vilade fortfarande sitt huvud mot min axel och vi kollade bara på varandra i spegeln.
-Tänl att på ett år så har vi gått i genom så mycket, sa Justin
-Jag menar nu ska vi till och med få barn, fortsatte han medans hans händer var som fast limmade på min mage.
- Ja tänk, när jag var 3 år och du var 4. Då kunde vi inte tänka oss att vi skulle stå här tillsammans 14 år senare, vara bland dom kändaste paren i världen, och att vi skulle vänta barn, sa jag och log. Precis när jag vände mig om för att kyssa Justin så kom Catlin ut. Jag tror att Justin märker att hon vill ta hans uppmärksamhet. Så Justin pressade samman våra läppar, och den kyssen var laddad. Kyssen blev till att vi lekte lite med varandras tungor.
Jag avlutade kyssen och gick förbi Caitlin.
-Jag måste byta om, sa jag till Justin och sen drog jag för skynket.
-Var klänningen bra?, frågade han Caitlin.
-Jaa, jätte bra, sa hon och skrattade fake.
-Bra det då, sa Justin sen hörde jag steg och Justin kom in.
-Heej snygging, sa han och kysste mig och tröck mig mot väggen.
Jag hörde någon som suckade frustrerat utanför och sen bestämda steg ut ur rummet.
-Är hon alltid sådär?, frågade jag och han skakade på huvudet.
-Vet inte vad det är för fel på henne.
-Hon är väll avundsjuk för att du var den första jag älskade, sa han och jag skrattade.
-Älskar dig, sa jag och log.
-Älskar dig mer.
Jag böt om och sen gick vi tillbaks till dom andra.
-Jag lovar hon utnyttjar bara honom, hörde jag hon säga och Justin stannade.
Jag kollade upp på Justin som hade spätt käkarna och såg riktigt arg ut.
-Caitlin, morrade han fram och hon vände sig om och såg skräck slaget på oss.
-Varför, kan du bara inte acceptera att jag gått vidare, du kanske borde testa det och inte använda mig som framgångsnyckel jämt, snäste han och jag kollade förvånat på honom.
Jag hade aldrig sett honom låta så otrevlig mot någon annan än Lucy Hale.
Han vände sig om och vi letade på Scooter som tog hand om Chanie.
Vi hämtade henne och sen gick vi tillbaks.
-Justin förlåt, sa Caitlin.
-Det är väll för i helvete inte mig du ska säga förlåt till...fan vad du har förändrats, du är inte den snälla och omtänksamma Caitlin längre, du är en bitch.
-JUSTIN!, sa jag och kollade på honom.
-Visst hon kanske inte var så jäkla snäll mot mig, men hon är ändå din vän, och Christian också, sa jag och han kollade förvånat på mig.
Chanie kollade på oss med sina glittriga ögon och jag log mot henne.
Hon trampade otåligt runt.
-Jag går ut, sa jag och tog kopllet från Justin och tog med mig Chanie ut.
När hon hade gjort sina behov så satte jag mig i bilen och väntade på Justin som kom snart där efter.
-Jag skällde ut henne och nu ångrar hon sig, hon ska prata med dig imorn, på bröllopet, sa han och jag nickade.
-Älskar dig, sa jag och tog hans hand.
Han pussade den och sen så körde jag iväg.
När vi kom hem så satte vi oss i soffan och kollade på film.
Jag låg i Justins famn och vi kollade på saw 5, jag var vätt skrämd och skakade lite.
När filmen var slut så gick jag på toa och när jag kom ut därifrån, sa var det mörkt i hela lägenheten.
-Justin?, sa jag och gick in i vardagsrummet igen.
Det var döds tyst och jag var vett skrämd.
-Justin sluta det är inte kul, sa jag.
-Let's play a game..., hörde jag någon viska i mitt öra.
Jag skrek så jag höll på att dö och när jag vände mig om så stog Justin där och gapskratta.
-Asso fyfan Justin, det är inte bra för barnet, sa jag och han slutade skratta.
-Älskling förlåt, sa han och gick fram för att krama mig.
Han kysste mig på halsen och naffsade mig i örsnibben.
Jag släppte ut ett svagt stön och han log mot min hals.
Han slutade och tog min hand och drog in mig i sovrummet.
Han la sig i sängen med mig över.
-
-Älskar dig, sa han anfått och pussade mig i pannan.
Ja glåg på hans bröstkorg och ritade hjärtan på hans mage.
-Älskar dig också, sa jag och log.
Vi hoppade in i duchen och sen så sa Justin att jag skulle börja göra mig iordning.
Jag tog på mig ett par svart jeans och en svart lång ärmad tröja och några halsband.
Mina klänningar kommer jag inte i.
Jag lockade håret lite och sen tog jag ett djupt andetag.
Justin var redan klar och stog och väntade på mig.
Han hade på sig ett par ljusa jeans och en vit kofta, hans hår var snyggt som vanligt, hela han var snygg.
-Justin, jag känner mig jätte ful, jag kan inte ens ha klänning längre, sa jag och kom in i rummet.
-Sweetie du är hur vacker som helst, ingen kan bli vackrare än dig, sa han och och jag rodnade samtidigt som jag gömde mitt ansikte med håret.
-Aww, vad söt du är när du rodnar, sa han och lyfte upp mitt ansikte.
Han kysste mig sen gick han in i hallen för att sätta på sig skorna.
Jag tog på mig ett par ballerina skor och han tog på sig ett par supras.
-To the batmobile!, ropade han och jag skrattade.
Vi gick till hans bil eller "batmobilen" som han kallar den.
-Justin vart ska vi?, frågade jag och kollade runt.
Vi åkte till hamnen och vi gick till en båt som var enorm, den på minde om båten i Rio.
-wow, sa jag och han tog min hand och vi gick på båten.
-Är ni redo att åka?, frågade Kenny och Justin nickade.
-Är det han som kör?, frågade jag och Justin nickade.
Båten startade och görde iväg från hamnen.
Justin visade mig till ett bord där det stog mat på och han drog ut stolen åt mig.
-Vilken gentleman du är, sa jag och skrattade.
-Allt för dig, sa han och log, han kysste mig snabbt innan han satte sig mitt emot mig.
Maten var Spaggethi och köttfärsås och jag log lite.
Vi åt i tystnad och när vi ätit klart så satt vi kvar och prata.
-Varför bettede sig Catlin som hon gjorde idag ? frågade jag.
-Jag vet inte, för att hon kanske inte har kommit över mig. Men jag har kommit över henne, och för att jag har dig och för att du är så mycket vackrare, ja. Det finns massa saker att rabbla upp.
Jag skrattade lite åt det han sa.
-Hörde hon när du sa att vi skulle få en bebis när vi stog och pratade tidigare idag? frågade jag och kollade på Justin.
-Ja, kanske det. Hur så?
-Tänk om hon berättar för tidningar, hon kan ju få jätte mycket pengar på det. Som hämnd på mig liksom, för att jag tog dig från henne.
-Ja tänk va, då slipper vi berätta det för alla själva. Du hjärtat, du har inte gjort något fel. Bara bra saker.
-Jag älskar dig, svarade jag och han ställde sig upp och gick runt bordet och drog upp mig i hans famn och pussade mig på hjässan.
-Jag älskar dig också. Mer än ord kan beskriva. Justin bara stog där och höll om mig. Vi sa ingenting. Men det var där jag ville vara för evigt. I hans famn
Vi åkte en bit till och sedan stannade vi vid en jätte fin strand.
-Vad gör vi här Justin? frågade jag men Justin svarade inte utan bara log och drog med mig av båten och ut på stranden.
Vi gick ett tag i sanden tills vi kom fram till ett ställe där det var massa ljus i lycktor och rosenblad som låg format som ett hjärta, jag kände Justins huvud på min axel och hans händer på min mage.
Jag stog där och tittade och kännde sedan en tår sakta åkte ner för min kind.
Jag torkade bort tåren.
-Wow Justin. Det här är... ja vad ska jag säga, det är underbart.
Han tog min hand och vi gick fram närmare och satte oss i sanden så såg jag ett mindre hjärta lite brevid ros och ljus hjärtat.
-Vad är det här Justin?
-Jag hoppas att du gillar dom. Jag kan byta om du vill, svarade han lite osäkert.
Jag reste mig upp och Justin kom upp efter mig och vi gick fram till hjärtat där i låg det en ring.
-Justin betyder det här att du.. du friar till mig ? att du liksom ja du vet..
-Att jag friar som att gifta oss? nej, det är bara förlovningsringar, men bara om du vill alltså.
-Men Justin, ja det är klart jag vill. Du är bäst i hela världen, jag fällde några tårar men det struntade jag i.
Hon tog upp ringen och tog min hand sen satte han på ringen på mitt finger.
-Älskar dig, sa jag och log.
Han kysste mig fast det gick inte så bra efter som vi båda log som dårar.
Han lyfte upp mig och snurrade runt mig och jag skrattade.
Han ställde ner mig och jag skådade ringen som prydde min hand.


-Den måste vart dyr, sa jag och kollade på honom.
-Allt för dig, sa han och ryckte på axlarna.
-Seriöst Justin, hur mycket kostade den?, frågade jag och han kollade bort och log.
-Älskar dig..., sa han undvikade.
Jag slog honom på armen och skrattade.
-Justin det hade räckt med en plast ring, sa jag och han skrattade.
-Nej, sa han och sen tog han min hand.
-Kom vi går tillbaks till båten, vi måste åka, sa han och jag nickade.
Vi gick där på stranden och solen höll på att gå ner och mina fjärilar i magen va som galna.
-
När vi kom hem så var vi hur trötta som helst och klockan var halv tolv och vi skulle upp vid 7 tiden imorn.
Vi gick och la oss efter vi hade gjort iordning oss för natten.
-Jag älskar dig mest i hela världen, var det sista jag hörde innan jag somnade med ett leende på läpparna.
__________________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar det, båda har skrivit på detta.
8 kommentarer från olika IP





     Postat av: Anonym

Jättebra!!! :)


        2012-01-02 / 00:32:40


     Postat av: M

Asbra :D


        2012-01-02 / 01:14:45


     Postat av: Cherry ♥

Aww, jättebra skrivet :)) ♥


        2012-01-02 / 02:27:42


     Postat av: Ebba

Awesome mer !! Har längtat as länge till detta kpitel ;-)


        2012-01-02 / 07:15:14


     Postat av: Cissi

Jättebra!


        2012-01-02 / 12:59:48 URL: http://kaulitzbrothersforever.blogg.se/


     Postat av: Anonym

as bra meeer!! :D


        2012-01-02 / 15:10:04


     Postat av: Lisa

gu va bra :)


        2012-01-02 / 16:51:52


     Postat av: elena

super bra


        2012-01-02 / 18:29:45


     Postat av: ellen

skiiitaaa braaa!!!


        2012-01-02 / 18:32:58 URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/


     Postat av: Olivia

Hej!

Jag hade tänkt att försöka mig på en novellblogg om bieber. Dock kan jag inte göra en design själv..jag tycker att din är skitsnygg. Skulle du kanske vilja hjälpa mig antingen om du vill göra det eller om du vet någon. :)


        2012-01-04 / 16:27:41 URL: http://anotherbiebernovel.blogg.se/


     Postat av: Julia

Lika awesome som vanligt ! Ni är så grymt duktiga tjejer!


        2012-01-05 / 07:27:57 URL: http://emane.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: