People change, but love remains - Chapter 5

-OMG! Ni är bäst!, sa jag och log stort.

-Vart är Justin? frågade Ryan helt plöstligt.

-Han somnade säker om eller något, sa jag.

Ryan nickade och sen fick jag världens idé och jag och Ryan kollade på varandra samtidigt och ställde oss upp och sprang ner i källaren.

Efter ett tag hittade vi det vi letade efter.

Detta ska bli roligt!

_________________________________________________________________________________________

-Okej på tre, sa jag och kollade på Ryan medans alla stog bakom oss och kollade på det spännande som snart skulle hända.

-Ett, viskade jag sen mumade jag två och tre sen vickade vi hinken med iskallt vatten över Justin och på en sekund så gick han från att se så fridfull ut till att skrika rakt ut.

-Fyyfaan, skrek han och hoppade upp och ner.

Jag gav Ryan en snabb blick sen var vi båda på väg ut genom mitt rum.

-Jag ska nog få tag på er!, skrek Justin och jag hörde han springa efter.

Vi sprang ner för trappen och Ryan sprang och låste in sig på toa.

-Ryan din lilla råtta släpp in mig också annars kommer jag bli köttfäääääää..., sa jag bara säga innan jag såg Justin var påväg mot mig.

Jag sprang runt och sen sprang jag ner i källaren och gömde mig bakom ett par uppstaplade kartonger.

Jag hörde att han var inne och leta men sen blev det tyst och dörren till källaren slogs igen.

Jag kollade runt sen gick jag fram från bakom kartongerna.

-Haha, Han är så lätt lurad, sa jag och skrattade.

-Verklige? hörde jag en röst säga och där stog Justin.

-Oh shit!, sa jag sen började jag springa upp för källar trappen igen.

-Justin döda mig inte, skrek jag.

-Mohahaha! sa han och log mot mig.

Han kom ikapp mig och bärde upp mig så jag hängde på hans axel.

-Justin släpp mig!, skrek jag men han verkade verkligen inte tänka på att mig släppa mig.

Justin hade ett svart linne och ett par svarta basketshorts men han hade såklart häng.

-Justin om du inte släpper ner mig så gör jag kalsongryck på dig, väste jag och han släppte snabbt ner mig.

-Jag fattar inte ens att jag låter dig vinna, mummlade han och jag lipade mot honom.

Han petade mig i sidan och började skratta för att det kittlades.

-Sluuta, sa jag och han log mot mig.

Justin's perspektiv (En dag senare)

Jag kunde inte sluta tänka på Ariana, det är som om alla känslor har kommit tillbaks.

Jag vill bara kyssa henne men jag vet att jag inte kan, jag vet ju liksom inte hur hon känner.

Jag satt i bilen påväg till Ryan och Ariana samt Selena för att vi ska åka till Toronto.

Jag fick ett sms från Selena igår där hon frågade hur jag kände för Ariana.

Och jag sa som det var och svaret var helt oväntat.

*Aww, vad gulligt!! :D* hade hon svarat.

Jag är jätte glad att hon inte är avundsjuk och så men som sagt våra känslor förvarandra hade runnit ut i sanden för länge sen.

Kenny som körde bilen åkte upp på trottoaren vid deras hus och tutade några gånger.

Ut kom alla som skulle med mina ögon fastnade för den blonda skönheten som kom gåendes mot bilen.

När dom hade sätt sig i bilen så åkte vi.

-Är ni taggade för att åka till Toronto?, frågade jag och jag hörde ett JAA! från baksätet.

Jag satte på radion och vi alla började rappa till Look at me now.

****

Vi klev ur bilen och direkt när vi klev ur bilen så sa Ryan

-Jag är törstig, sa han.

-Det är alltid något, mummlade Ari och jag log mot henne.

Hon besvarade mitt leende och vart helt varm i kroppen.

-Jag är också törstig, sa Selena och dom gick iväg mot en affär.

-Vi kommer snart, sa Ryan.

Jag och Ari satte oss på en bänk.

-Så, sjunger du och spelar piano fortfarande?, frågade jag och hon log sitt vackra leende och nickade.

-Du måste sjunga för mig någon gång, sa jag och hin himlade med ögonen.

-Aldrig, sa hon.

-Never say never, sa jag och han skrattade sitt underbara skratt.

-Tycker du att jag ska färga mitt hår?, frågade Ariana.

-Vilken färg?, frågade jag.

-Grön, sa hon och jag gapade.

-Är du seriös? jag vart verkligen förvånad.

-Ditt pucko! Nej typ mellan-blondt, sa hon och jag pustade ut.

-Jag vet inte, jag gillar ditt hår nu, sa jag och tog en hår slinga och fingrade med.

-Men du får göra som du vill, du kommer vara vacker ändå, sa jag men ångrade mig snabbt.

Jag kände värmen komma upp i kinderna och jag kollade bort från hennes håll.

-Va? sa hon och jag kunder höra leendet i hennes röst.

-Nej inget, mummlade jag och hon skrattade lite.

-Tack antar jag, sa hon sen blev det helt tyst.

Pinsam tystnad.

Jag kollade runt och såg Kenny sitta på en bänk längre bort.

Jag kollade åt det andra hållet och såg Ryan och Selena komma ut från affären med dricka i händerna.

Jag ställde mig upp sen tog jag tag i Ari's hand och drog upp henne också.

Sen släppte jag snabbt hennes hand för att jag på något sätt blev så otroligt nervös.

-Nu går vi och shoppar, sa Selena och Ariana log stort.

-Jaaa!, sa hon och sen började dom gå med snabba stag emot gallerian.

Ariana stannade plöstligt och vände sig om.

-Kommer ni sen eller?, sa hon och jag nickade.

-Spring iväg ni, sa jag och dom fortsatte gå.

Kenny gick brevid mig och på andra sidan gick Ryan

-Ry, sa jag och han kollade på mig.

-Jag tror jag börja gilla Ari igen, sa jag och han glodde på mig.

Han och länge och kollade ner i backen innan han sa

-Jag ger dig en chaqns till om du krossar hennes hjärta så...jag vet att du är min bästa vän, men seriöst jag kommer inte bli glad då, sa han och kollade sammanbitet på mig.

-Dude, tat' lungt jag vet inte ens ifall hon gillar mig tillbaks, sa jag fast jag sa det sissta tystare.

-Jag vet faktiskt inte heller...men, gammal kärlek rostar aldrig, sa han.

-Är du 75 eller?, frågade jag och han skrattade.

Vi gick förbi en gränd och jag kollade dit och jag såg en mörk skugga.

-Var det bara jag som typ såg någon i gränden?, sa jag och Kenny kollade dit sen kollade han tillbaks på mig och log.

-Det är ingen där, sa han fast hans blick sa något annat.

Jag ryckte på axlarna och fortsatte gå och dom följde med.

Helt plöstligt så dras jag bakåt och jag skrek för att jag vart så rädd.

Ett ljuvligt skratt hördes bakom mig och jag vände mig om för att möta en ängels ögon.

-Din lilla...,sa jag och la armen runt hennes axlar och drog henne emot mig och rufsede till hennes hår.

-Neeej, sa hon sen drog hon sig ur mitt grepp och drog i håret så det skulle komma på plats igen.

-Ska du färga ditt hår idag?, frågade Selena som kom fram helt plöstligt.

-Vart kom du ifrån?, frågade jag chockat och hon log.

-Hon lånade min osynlighets mantel, sa Ari.

-Är du fortfarande galen i Harry Potter?, frågade jag och hon log mot mig.

-Hur kan man inte gilla Harry Potter, svarade hon.

**********

-Vad ska vi göra nu?, frågade jag.

-Jag är pank så jag kan inte göra nå mer, sa Ari och Ryan höll med.

Jag fick en idé.

-Okej, om ni går till bilen så går ska jag bara kolla på en sak, sa jag och dom började gå till bilen medans jag och Kenny gick in på gallerian igen.

Tidigare idag så hade Ariana sett en sak som hon vill ha men den var för dyr så jag hade tänkt att överaska henne ;)

När jag hade köpte grejen så gick vi tillbaks till bilen och åkte tillbaks till Stratford.

Ariana's POV

När vi kom till Stratford så hade Selena fått ett samtal om att hon måste tillbaks till LA och nu stog vi här på London's flygplats och skulle säga hejdå.

-Du måste komma ner och hälsa på någon gång, sa hon och jag nickade!

-Självklart, sa jag och log mot henne.

Sen sa hon hejdå till Kenny, Ryan och sen Justin.

Jag hörde hur hon viskade

-Prata med henne, till Justin och han nickade.

När hennes flyg hade åkt så åkte vi tillbaks till Stratford...igen.

-Mycket åka idag, sa Kenny och vi skrattade lite.

*****

-Gumman, jag och pappa åker till Bruce och Diane för att prata och kolla på hockey, sa mamma och jag nickade tveksamt.

-Vi kanske blir kvar där länge, sa fortsatte hon.

Sen så gick dom ut ur huset och låste och så var jag ensam i huset.

Ryan hade åkt hem till Chaz för att kolla på hockey.

Vad skulle man göra nu då?
________________________________________________________________________________________________

Detta kapitel vad sämst! Sorry för att ni behövde läsa detta chapter :(



 




     Postat av: Anonym

Det var bra ändå :)


        2011-09-11 / 22:18:32


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: