People change, but love remains - Chapter 17

-Okej, sa jag och tänkte sätta mig upp mig han drog ner mig igen.
-Neej, sa han och kramade mig hårt.
Jag la mitt huvud på hans bröstkorg och jag låg fortfarande på honom.
-Tänk så mycket som kan förändras på en månad, sa jag och han pillade med mitt hår.
-För en månad sen hatade jag dig och nu så älskar jag dig...igen, sa jag och kollade upp på honom.
-Gammal kärlek rostar aldrig, sa han och båda skrattade åt sitt ordval.
-Vi ska på middag klockan åtta och klockan är fyra nu, sa Justin och jag kollade förvånat på honom.
-Okej, sa jag sen började jag leta efter en klänning att ha på mig.
_________________________________________________________________________________________



-
Ari, är du klar snart?, ropade Justin.
-Nu, sa jag och gick in i hallen.
Justin stog där och gapade stort.
-Wow, sa han och set bet han sig i läppen.
När vi gick ur hissen så kände jag Justins blickar i ryggen.
-Justin sluta kolla in min rumpa, sa jag och vände mig men ett leende.
Han tog upp händerna i försvar.
-Jag kan inte låta bli, sa han och blinkade med ena ögat.
Vi gick till bilen och Justin öppnade dörren åt mig.
När jag skulle gå in så slog han till mig på rumpan och jag vände mig om och slog till honom på armen innan jag hoppade in i bilen.
-Vart ska vi?, frågade jag och kollade nyfiket på honom.
-Jag säger inget, sa han och log med blicken fäst mot vägen.
-Justin tänk om det är paparazzis där?, sa jag oroligt.
-Ehh...låtsas som dom inte finns och om det blir för mycket hyseri som twittrar jag bara att du är min vän...för jag vill inte att du ska bli hatad, sa han och nu kollade han på mig.
Jag visste inte vad jag skulle svara på det så jag tröck på radion istället.
När vi va framme så kom en fin kille som jobbade där fram och erbjöd sig parkera bilen.
Jusitn lämmnade nycklarna till honom sen gick vi in.
-Bieber, sa han och kyparen visade oss vårat bord.
Det låg lite avsides från alla andra bord och det var några ljus på bordet.
Justin drog ut stolen åt mig och jag satte mig sen satte han sig mitt emot mig.
Vi beställde pasta bolognese.
-Bara du inte spiller på mig igen bara, sa jag och Justin rodnade.
-Aww!, sa jag och tog hans hand.
*****
När vi kom hem så var vi jätte trötta och jag böt om till mina sovkläder och sen borstade jag tänderna och tog bort mitt smink sen gick jag och la mig och jag somnade innan Justin hade kommit in i rummet.

Jag vaknade utav att något smällde till.
-Helvete, hörde jag en dom röst säga lågt.
-Justin, mummlade jag och sträkte på mig.
-Förlåt för att jag väckte dig, sa han och satte sig på kanten utav sängen.
-Det gör inget, sa jag och log.
Jag kollade upp mot klock uret och såg att klockan var halv nio.
-Jag ska till studion idag, följer du med?
Jag nickade.
Jag såg att han höll i en guldig kedja.
-Vad är det?, frågade jag och kollade nyfiket på det.
-Kommer du ihåg halsbandet jag gav dig förut, sa han och jag nickade.
Nog mindes jag det, jag hade lämnat det på byron hemma hos honom förut.
-Jag har alldit haft med mig det och jag undrade...vill du ha tillbaks det?, frågade han och jag nickade ivrigt.
Jag kommer ihåg hur länge han hade sparat till det.
Det stog 'Forever in my ♥'
Jag nickade och log sen vände jag på mig och lyfte upp han satte på mig halsbandet.
Jag ställde mig upp och gick in på badrummet för att kolla i spegeln hur det såg ut.
-Gillar du det?, frågade Justin.
-Nej...jag älskar det, sa jag och la mina händer runt hans hals.
-Det är perfekt, sa jag.
-Du är perfekt , sa han och smekte mig kind.
Jag rodnade och än en gång fick jag fjärilar i magen.
-Sötnos, sa han sen kysste han mig.
Jag puttade ut honom ur badrummet sen för jag skulle duscha fast han ville inte gå ut.
När jag var klar så blåste jag håret och struntade i att platta det, jag fixade bara till luggen så att den fick mer fluff.
Jag tog på mig:



-Snygging, sa Justin när jag satte mig ner på sängen.
Jag lipade mot honom.
Han tog upp sin mobil och vill ta en bild på mig.
Jag var oseriös på alla bilder min tillslut så var jag seriös.


Han ställde in den som bakgrund.
-Vi ska väll ta och åka, sa han sen tog han min hand och drog upp mig ur sängen.
Jag tog på mig mina vita converse sen åkte vi till studion.
-Så detta är den omtalade Ariana, sa Justins manager som presenterat sig som Scooter och skrattade lite och jag med.
-Antar det.
-Hej trevligt att träffas, jag är Carin, sa en kvinna brevid honom om skakade min hand.
-Detsamma, sa jag och log.
-Justin nu kan sätta er ner och vänta, han kommer snart, sa Scooter och jag kollade förvirrat på Justin.
-Vem?, sa jag frågandes.
-Det får du seee, sa Justin och log retsamt mot mig.
Han satte sig i soffan och drog ner mig i hans knä.
5 Minuter senare så drog dörren upp och jag tappade hakan, där stog...
________________________________________________________________________________________________

Hmm? Vem tror ni står där?
3 Comments :)





     Postat av: Jenna

Grymt kapitel :D

Undrar vem som står där (:


        2011-09-30 / 19:27:51


     Postat av: Melina

Jätte bra :)


        2011-09-30 / 20:13:51


     Postat av: Filippa

Hela novellen är grymt bra!! :D


        2011-09-30 / 21:00:44


     Postat av: elena

super bra jaG DÖR AV SPÄNNING


        2011-10-01 / 21:17:22 URL: http://fjortizella.blogg.se/


     Postat av: johanna

grymt bra :) älskar verkligen din novell!! vore kul om du kunde kolla in min. har just börjat skriva :)


        2011-10-01 / 21:30:18 URL: http://bieberword.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: