People change, but love remains - Chapter 16

-Jag trodde han hatade mig, att han hade tröttna på mig och hittat något bättre, sa jag och hon kollade ledset på mig.
-Tro mig han kommer aldrig hitta någon bättre än dig, sa hon och jag log generat igen.
-Tror inte jag heller, sa en röst och vi vände huvudet mot dörröppningen till köket där Justin stog i basketshorts.
Hans ögon var ledsna och han hade förmodligen hört vad vi sagt.
Han gick fram och kramade sin mamma och sen pussade han mig snabbt på munnen innan han började ta fram mackor.
Jag kollade på honom medans han gjorde mackorna och jag visste att jag hade fallit platt fall för honom - igen.
_______________________________________________________________________________________

När vi suttit och pratat ett tag så bestämde vi oss för att iallafall försöka gå ut och göra något idag utan att skapa för mycket hysteri.
Justin duchade och sen fixade håret och så.
När han var klar så satte vi på oss skorna.
-Mamma du kan gå ner så länge, sa Justin och Pattie nickade och gick ut.
Justin kysste mig passionerat och hårt.
Jag besvarade förvånat kyssen.
-Jag kommer inte på kyssa dig på flera timmar, inte vara nära dig, sa Justin och kollade ledset på mig.
-Vi klarar det nog, sa jag och log mot honom.
-Alltid den positiva, mummlade han.
-Någon måste jag vara det, sa jag och skrattade.
Vi gick ut ur lägenheten och Justin låste dörren sen åkte vi hissen ner och i hissen så kysste han mig flera gånger.
När vi kom ut på gatan så stog Pattie och Kenny där.
Jag gick med Pattie och Justin gick med Kenny.
Vi gick in i en galleria och paparazzisarna var omkring oss förutom inne i affärena för säkerhetsvakterna släppte inte in dom.
Jag och Pattie sprang runt på Forever21 och shoppade.
Jag köpte bland annat en tjocktröja.


-Självklart, hörde jag Justin mummla bakom mig och jag skrattade lite.
Jag betalade tröjan sen gick vi runt i massa affärer och Justin köpte kepor och skor...som om han inte hade tillräckligt utav det förut.
Efter en lång dag så kom vi in i lägenheten och jag sparkade av mig skorna och suckade.
Jag slängde mig i soffan och blundade.
Jag kände har det blev tungt på mig och jag uppnade så var Justin's ansikte framför mig.
-Jag har klarat mig en hel dag utan din närhet och jag kan inte förstå att jag klarade det, sa han och sen kysste han mig intensivt och jag flätade in mina fingrar i hans hår.
-Jag älskar dig, sa han och kollade rakt in i mina ögon.
Jag vart överaskad, visst han hade sagt det förut när vi var mindra men nu var det mer betydelsefullt och han ha det med en sån kännsla.
-Jag älskar dig också, sa jag och han sprack upp i ett leende.
Lite senare satt vi i soffan och kollade runt på Twitter.
Det var väldigt många som Twittrade om mig och vissa var jätte snälla men vissa var mindre snälla.
Justin såg plågad ut när han läste vissa och han kollade på mig som inte ens såg berörd ut.
-Bry dig inte om vad dom skriver dom är bara avundsjuka, sa han.
-Jag bryr mig inte vad dom säger för jag vet att inget utav det dom skriver är sant, sa jag.
-That's ma girl!, sa han och la armen om mig.
Vi gick in på OceanUp och på framsidan så var vi med.
Inte så överaskande men ändå lite...obekvämt.
Vi bestämde oss för att gå och lägga oss, innan hans stängde av datorn så skrev han på Twitter.
'Fun day with @studiomama @kannyhamilton and @arianabutler'
****
Jag vaknade av att jag fick ett sms från Selena.
*Hörde att du var i LA, fika? :)*
Jag knappade trött in ett svar
-Visst, vart? När?
*Du vet Starbuckset som ligger brevid lägenhets huset Justin bor i? Där halv ett :)*
-Okay, I'll be there
Skrev jag sen kollade jag på klockan som var halv tolv så jag jag började göra mig iordning.
Det var mulet ute så jag flätade håret och tog på mig en vit tröja med en svart kofta och ett par skor mid kil-klack.


Justin vaknade när jag skulle gå.
-Kom hem snart, sa han och log.
Jag skrattade sen gick jag ner till Starbucks där Selena stog.
-Heeeeej!, sa hon och kramade mig.
-Hej, sa jag och log.
Vi beställde en varsin chailatte och sen pratade vi om allt mellan himmel och jord.
Hon vart förvånad när jag berättade om Mitch.
När vi suttit där i en timme så plingade min mobil till och jag fick ett sms från Justin
*Kom hem, jag saknar dig! :'(*
Jag skrattade lite och knappade in
-Haha, du får klara dig utan mig en stund till.

-Justin?, frågade Selena och jag nickade.
-Vad tycker du om lägenheten?, frågade hon.
-Den är stor, sa jag och skrattade lite.
-Han har väntat två månader på att få lägenheten och han fick flytta in för två veckor sen så han har nästan precis flyttat in, sa hon.
-Jaha, sa jag förvånat.
*****
När jag kom innan för dörren två timmar senare efter att jag och Selena gått runt i massa affärer så kom Justin inspringande i hallen lyfte upp mig.
-Juustin släpp ner mig, sa jag och skrattade lite.
När han släppte ner mig så log hon stort mot mig.
-Har du saknat mig eller?, frågade jag.
-Naee, jag hade ju Teddy, sa han och syftade på Teddybjörnen jag hade gett honom för typ 4 år sedan.
-Har du kvar den?, sa jag.
-Såklart, sa han och blinkade med ögat.
-Aww!
Jag tog av mig skorna sen gick vi gick in i sovrummet och jag satte mig i sängen och tog teddy.


Justin flyttade på datorn och la sig brevid mig med havudet lutandes mot handen.
-Justin du är läskig, sa jag när han hade kollat på mig ganska länge.
-Bu, sa han helt lungt.
-Du skrämmer honom!, sa jag och höll om Teddy.
-Han gör mig avundsjuk, sa han och spelade sur.
Jag la Teddy på nattduksbordet och la mig så jag hade mitt huvud lika som Justin.
Jag kollade på honom sen började jag skratta.
-Vad?!, sa han.
-Du är så töntig, sa jag.
-Men jag är din tönt eller hur?, sa han och jag nickade.
Jag pussade honom snabbt min munnen.
Han tog tag i min nacke och kysste mig passionerat.
Han la sin andra hans på min midja sen vände han sig om så jag låg ovan på honom.
Jag flätade in mina fingrar i hans hår och hans båda hander var på min midja.
Jag tänkte retas med honom så jag blåste honom lite lätt på nacken och hans tag om min midja vart lite starkare.
-Sluta plåga mig
-Okej, sa jag och tänkte sätta mig upp mig han drog ner mig igen.
-Neej, sa han och kramade mig hårt.
Jag la mitt huvud på hans bröstkorg och jag låg fortfarande på honom.
-Tänk så mycket som kan förändras på en månad, sa jag och han pillade med mitt hår.
-För en månad sen hatade jag dig och nu så älskar jag dig...igen, sa jag och kollade upp på honom.
-Gammal kärlek rostar aldrig, sa han och båda skrattade åt sitt ordval.
-Vi ska på middag klockan åtta och klockan är fyra nu, sa Justin och jag kollade förvånat på honom.
-Okej, sa jag sen började jag leta efter en klänning att ha på mig.
_______________________________________________________________________________________________

Watcha think?
3 Kommentarer?





     Postat av: Hmc

Så bra!! längtar till nästa <3


        2011-09-29 / 16:43:45 URL: http://justajbstory.blogg.se/


     Postat av: Jenna

Sjuktbra :D


        2011-09-29 / 17:34:37


     Postat av: Jenna

Sjuktbra :D


        2011-09-29 / 17:35:43


     Postat av: elena

super bra


        2011-09-29 / 22:52:15 URL: http://fjortizella.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: