People change, but love remains - Chapter 14

Jag fick ett sms av honom där det stog
*Grr, gillar din profil bild baby*
Jag skickade tillbaks: Grr? Haha du är rolig du...vad tycker du om min nya frisyr?
Jag fick snabbt ett svar *Jätte fin ;)*
Ibland va Justin romantisk och jätte gullig och ibland var han en typisk tonårs kille..., eller hur man nu ska kalla det.
-Vi drar ut istället, sa jag sen stängde vi av datorn och gick ut.
________________________________________________________________________________________

Vi gick till lek parken och satte oss på en varsin gunga och bara pratade.
-Såg du hur Mitch kollade på dig och Justin när vi var vid stranden?, frågade Laura och jag kollade oförstående på henne.
-Asso det var som om han var avundsjuk eller något...Ari, han gillar dig, sa hon.
-Ifall han gör det så har tågit redan åkt, sa jag och det vart tyst ett tag innan både jag och Laura började skratta åt mitt ordval.
Vi började prata om andra saker men jag kunde inte sluta tänka på ifall Mitch verkligen gillar mig.
Jag kanske måste prata med henne, jag känner ju honom bra.
-Jorden anropar Ariana, sa Laura och jag kollade mot henne.
-Vad är det?, frågade hon.
-Jag måste prata med Mitch.
Jag smsade Ryan och frågade vart dom va.
*Vid fotbolls planen*
fick jag till svar.
Vi började gå dit och när vi kom dit så var dom i full gång med en match.
-Heyy töntar, sa jag och vi satte oss på en utav bänkarna.
-Ska ni säga, sa Ryan och jag lipade mot honom.
Jag kollade mot Mitch's håll och han såg lite nedstämmd ut.
-Mitch kan jag få prata med dig, sa jag och kollade allvarligt på honom.
Han nickade kort och vi gick iväg till ett ställe så inga andra ser en.
Det var tyst ett tag innan jag sa
-Okej...jag ska försöka säga det här kort, gillar du mig Mitch?, sa jag och kollade på honom.
Han kollade ner i marken och det var pinsamt tyst.
Han kollade upp snabbt sen flög han på mig...och kysste mig.
Jag puttade snabbt bort honom.
-VAFAN HÅLLER DU PÅ MED?! DU VET ATT JAG INTE ÄR SINGEL LÄNGRE!, skrek jag och han kollade på mig som om han skämdes.
Jag sprang därifrån och mina tårar började rinna, jag sprang hem och slängde mig i sängen.
Hur skulle jag säga detta til Justin?
Jag smsade honom och frågade om han var vaken.
Efter 10 minuter ringde han mig.
-Hej, sa jag och försökte balansera upp rösten.
-Babe vad har hänt?, frågade han oroligt.
-Det är Mitch, sa jag.
-Vad är det med han?
-Han...han kysste mig, sa jag och började gråta igen.
-Han gjorde vad?, frågade Justin och jag kunde höra att han var riktigt arg och han andades snabbt.
-Kysste mig.
-Den jäveln ska fan dö, mummlade Justin ursinnit.
-Justin du vet att våld inte löser något och om jag känner min bror rätt så kommer han ge en stor utskällning till Mitch, sa jag och det hördes att Justin lugnade ner sig.
-Okej, sa han.
-Hur mycket är klockan i ATL?
-Halv ett på natten
-Förlåt!
-Allt för dig, sa han och jag rodnade.
-Men du ska få sova nu, hejdå, saknar dig.
-saknar dig också, sa han sen la vi på.

En och en halv vecka senare.
Vi har nu landat i Los Angeles.
Tack för att ni flög med Canadian Air, sa en röst i högtalaren och jag började gå ut ur flygplanet med alla andra resenärer.
Hur gick det för Mitch?...det blåa runt hans öga som Laura fixade till har börjat försvinna lite och han kommer nog aldrig glömma hur arg Ryan var.
När jag som in i flyghallen så visste jag inte vem jag skulle leta efter.
-Ariana?, sa en man som var lång och stor.
-Det är jag, sa jag och log förvirrat.
-Jag är Justins livvakt Kenny, tyvärr så kunde inte Justin komma och hämta dig för han jobbar nu men jag skulle skjutsa hem dig till hans lägenhet, sa han och jag nickade.
-Jag visste inte att han hade en lägenhet här.
-Jag tror han nämde det, sa han och skrattade lite.
Kenny sjutsade mig till ett område med höga hus.
-Här är det, sa Kenny och åkte ner i ett parkeringshus.
Justin bodde på 15de våningen och tack och lov fanns det hiss.
-Här är nyckeln som jag skulle ge dig, han sa också att om du är trött så kan du gå och lägga dig i sovrummet, sa Kenny och jag log tacksamt mot honom.
-Trevligt att träffa dig, sa han och skakade min hand.
-Detsamma, sa jag sen gick han ut ur lägenheten.
Jag var ganska trött så jag letade på sovrummet.
När jag hittade det så öppnade jag dörren.
Rummet var vitt men en stor säng i mitten med svarta påslakan som var fint bäddade.
Justin brukade nästan aldrig bädde, var det bara för att jag skulle komma, haha.
Ovanför sängen så stog det 'Dream' i stora svarta bokstäver.

På ett utav nattduksborden så stog det ett A och på det stog det Ariana över hela och massa hjärtan.
Jag skrattade lite innan jag ställde ner bokstaven igen och la mig i sängen.
Sängen var mjuk och skön och jag somnade snabbt i den.
_______________________________________________________________________________________________
Dååååliiigt!
Detta kapittel är det sämsta jag någonsin skrivit!
Men jag visste verkligen inte va dsom skulle hända mer under som där 2 veckorna och det är ju bättre att jag hoppar över det då än att jag kommer skriva när jag hittar på något...och det kan ju bli när om typ två veckor.
Aja, hoppas ni inte är för besvikna!
3 Kommentarer för nästa :)






     Postat av: Lisa'

hur kan du tycka att kapitlet blev sämst?! Det var ju skit bra även fast det inte var nåt mellan justin & ariana! :)


        2011-09-27 / 15:25:50


     Postat av: Jenna

grymt bra :D

undrar vad som händer i nästa kapitel <3


        2011-09-27 / 15:54:59


     Postat av: Melina

Grymt! :)


        2011-09-27 / 20:09:30


     Postat av: elena

super bra rättare sagt


        2011-09-27 / 21:19:43 URL: http://fjortizella.blogg.se/


     Postat av: hmc

superbra! :D


        2011-09-27 / 21:53:30 URL: http://justajbstory.blogg.se/


     Postat av: Hmc

Awesome :)


        2011-09-27 / 22:30:52 URL: http://justajbblogg.blogg.se/


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: