people change, but love remains - Chapter 38

När jag kom ut ur rummet satt Ariana och väntade. Jag kollade på hon och hon kollade tillbaka med sorgsna ögon.
Jag kramade henne och hon grät och grät och grät. Hon berättade hur hemskt det var att se sin bästa vän ligga och lida och att hon var yvungen att gå ut för det var för jobbigt.
När jag kom in i rummet så förstod jag exakt vad hon menade.

_________________________________________________________________________________

Där låg hon. Laura. Helt sliten med slangar och nålar och blod och blåmärken. Det var frukatansvärt.
Jag ville inte se nå mer. Men jag stannade och satte mig ner på pallen där troligt vis Ariana också setat.
-Hej Justin. Sa hon, jag hörde hur svag hon var. Och hur mycket hon kämpade fram ett leende.
-Hej, sa jag för att anstränga mig att inte börja gråta. Hon tog tag i min hand.
-Jag ser på Ariana hur mycket hon älskar dig. Hon gör det verkligen. Jag har aldrig sett henne gladare. Okej, just idag går inte att prata om. Men alla andra dagar.
-Jag älskar henne också.
-Det ser jag. Svarade hon.
-Jag ser även hur glad och lycklig hon är i din närhet. Hon var hysterisk från att hon hörde det på radion. Hon grät precis från ni gick från henne på LAX tills att hon är här. Och nu gråter hon ännu mer. Hon älskar dig verkligen hur mycket som helst. Lämnar du henne nu, och slutar kämpa så kommer hon aldrig bli sig lik.Hon kommer vara deprimerad hela sitt liv. Och om en vecka ska vi flyga till Paris. Det kommer ju gå bra.Sa jag. Det sista var med ironi. Det förstog hon utan att jag sa det.
-Jag älskar henne också. Hon är min bästa kompis. Jag kommer aldrig att ge upp. Om jag så får ligga här i 5 år så tänker jag inte ge upp.
Båda två började gråta.
-Snälla Laura, detta måste vara ett skämt ? sa jag med darrig röst.
-Nej Justin. Jag trodde att jag drömde en marddöm, på sett och vis var det en marddröm. Men en dröm som jag aldrig kommer glömma. Och en verklig hemskdröm. Hon tog en paus för att andas som om inte maskinerna hjälpte henne alls. Bara var där och var hemska. Hon fortsatte
-Justin jag vet.. Jag vet att ni tycker att det här är skit jobbigt. Hon grät nu. Men snälla lämna mig inte här. Klart ni får åka hem och så.Men snälla. Lämna mig inte här. Jag vill inte vara här.Jag vill hem. Iallafall vara i samma rum som Ryan.
Nu grät hon nästan liak hysteriskt som Ariana. Men hennes attack går inte att bli värre.
-Nej Laura, gråt inte. Jag älskar dig Laura. Du är en sån himla fin person. Och fin vän !Jag lovar och svär att om du stannar här i fem år. Stannar äver Ariana i fem år. Hon kanske åker och spelar in lite musik också. Men sen kommer hon nog att vara här för det mesta.
Vi pratade på och grät. Hon var verkligen en fin person.

RYANS POV

När Justin precis gått kommer Ariana in och gråter. Hon kramar mig mjukt och försiktigt för att inte skada mig. Sedan gråter hon ännu mer.
-Ariana, lugna ner dig ! Vi klarar det här.
-Jag älskar dig, du är världens bästa bror och.... och. Jag älskar dig så himla mycket.
-Ariana, jag älskar dig också. Men det blir inte bättre av att du blir hysterisk och gråter och skriker.
-Nej jag vet, men du och Laura hade gjort precis samma sak om det hänt mig och Justin.
-Ja det hade vi. Men hur ska du våga ta dig till Paris då ?
-Jag vet inte. Men jag ska åka dit med Justin iallafall. Jag vet att jag kommer klara det vid hans sida. Jag kommer vara rädd. Men jag ska klara det.
-Jag ser på er båda att ni verkligen är kära. Sa jag.
Vi fortsatte prata sedan ringde Arianas telefon. Hon gick ut i korridoren. Hon visade mig skärmen vem det var som ringde. "Mamma" stog det på skärmen jag förstog att hon ville vara ifred.
Jag låg där och tänkte på hur Laura mår och barnet, jag fick snabbt svar på min fråga. när en doktor kom in i rummet.
-Ryan, sa han och tog upp min journal som hängde på sidan av sjukhus sängen.
Han läste snabbt igenom den innan han slog ihop den och log.
-Du hade tur, sa han.
-Hur är det men Laura?, frågade jag och brydde mig inte ett skit om ifall jag hade tur eller inte.
-Hon är det lite värre med, men hon hade också tur och kommer klara sig.
-Och barnet?
-Barnet kommer också klara sig, sa han och jag log överlyckligt.
Efter att han tagit några prover och kollat på mina skador så gick han ut och Ariana kom in och skuttade runt.
-OMG! Jag skulle inte ha kunnat bli lyckligare, nog för att ni får stanna här länge, men ni kommer iallafall klara er, sa hon och hennes ögon glittrade för att hon hade lyckotårar.
Hon satte sig vid stolen brevid mig.
-Jag har seriöst aldrig varit så rädd som idag, att få se min andra bror dö mitt framför mig skulle ha varit för mycket för mig.
-Men jag är här nu, och jag lämnar dig aldrig sis, sa jag och log lite och log tillbaks.
-Vad sa mamma?
-Hon och pappa var hysteriska och jag berättade allt och sen kom doktorn och då fick dom höra att du mådde någolunda bra iallafall, sa hon och jag nickade.
Klockan var halv elva och jag visste att både hon och Justin skulle jobba imorn så jag sa åt henne att dom skulle åka hem.
Hon gjorde som jag sa efter ett tag

Arianas POV
Båda jag och Justin var väldigt trötta men ändå glada att dom mådde bra.
När vi kom hem så gick vi direkt och borstade tänderna och jag vart klar före Justin så jag gick in i sovrummet och flätade håret så det skulle vara lite vågit tills imorn.
Jag skulle hämta ett hårspänne som låg inne på badrummet och när jag var på väg så kom Justin ut därifrån.
När han gick förbi mig så slog han till mig på rumpan så jag vände mig om.
-Gillar du min rumpa eller?, frågade jag och han log.
-Vad tror du, sa han och kom fram till mig och drog mig närmare och la sina händer på min rumpa.
Jag skrattade lite och han lutade sin panna mot min.
Han gick några steg bakåt så jag stog lutad mot väggen.
Jag bara kollade in i hans ögon och blev helt hypnotiserad.
-Älskar dig, sa Justin och flyttade sin ena hand till min kind och den andra till min midja.
Han smekte min kind med tummen och kollade djupt in i mina ögon.
-Älskar dig också, sa jag och han kysste mig passionerat.
Han tröck mig emot väggen och jag hoppade upp sa jag hade benen runt hans midja och han log lite mot mina läppar.
Vi tog oss på nått sätt in till sovrummet, när jag bara låg i trosor och han i kalsonger så slutade vi.
Vi var ganska trötta ändå, han la sig bakom mig och höll om mig runt magen,
Han pussade mig några gånger på halsen och jag rös och drog upp axlarna.
Han skrattade lite mot min hals och jag rös ännu mer.
-Vet du hur det känns eller?, frågade jag och sen vände jag mig om och la mig halvt på honom och började kyssa honom mjukt på halsen och du var det han som ryste.
Jag nafsade honom lite lätt i halsen och han stönade lite medans hans händer satt på mina höfter i ett stadigt grepp.
Jag drog naglarna nerför hans bröstkorg och mage och när jag kom till kalsongerna så drog jag handen över och han gav ifrån sig ett högt stön och hans händer klämde hårdare om mina höfter.
Jag började skratta sen la jag min huvud på hans bröstkorg och jag hörde att han andades häftigt och att hans hjärta dunkade ganska snabbt.
-Vad gör du med mig kvinna?, frågade han förtvivlat och jag log mot honom.
Jag pussade honom på bröstkorgen.
-Sov nu kåtbock, sa jag och han la sina armar om mig igen och ett kort tag efter det så somande jag med ett leende på mina läppar.
Den här dagen hade verkligen varit ledsam men den slutade lyckligt.
__________________________________________________________________________________________________

Sorry för dålig updat. Cajsa skrev hälften och jag skrev resten.
Men vad tur att ingen utav dom blev allvarligt skadade.
5 Kommentarer för nästa!





     Postat av: melina

Jätte bra :)


        2011-11-10 / 22:40:39


     Postat av: Matilda

Superbra! <3


        2011-11-10 / 23:12:10


     Postat av: Matilda

Ni sa inget om att kommenarerna skulle vara från olika läsare... <3 jättebra del! <3


        2011-11-10 / 23:12:58


     Postat av: Matilda

Nu är det nog 5 st.. :D <3


        2011-11-10 / 23:13:22


     Postat av: Johanna

GRYMT


        2011-11-11 / 13:43:09 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: Anonym

as grymt! :D


        2011-11-11 / 15:15:16


     Postat av: Anonym

as bra meeer!! :D


        2011-11-11 / 20:52:20


     Postat av: Cherry

Så sjukt braa :D ♥♥


        2011-11-12 / 00:24:50


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: