People change, but love remains - Chapter 36

-Vad är det vännen ? Du vet att du kan berätta allt för mig ! Är det Ryan? Ska jag prata med honom?
-Jag vet, nej det är inte Ryan. Jag är jätte glad att vi har så fina vänner som dig och Justin, Jag älskar verkligen Ryan.Det är det att. Men berätta inte för Justin eller Ryan ! Jag vill prata med Ryan i kväll. Han vet inte. Sedan berättar båda till Justin, okej ?
- Okej. Jag förstår. Berätta nu.
Hon kollade på sin mage. Jag kollade storögt på henne.
Sedan kom mina glädje tårar. Jag sprang och kramade om henne. Vi sa inte ett ord.
___________________________________________________________________________________________________
-Grattis gumman, Jag är så glad för eran skull !
Hon log.
-Tack, jag visste att jag kunde berätta allt för dig ! Och även fast du kommer bli världens bästa faster så kommer du och Justin bli dom bästa gudföreldrarna ever.
Juste, jag skulle bli faster. Ryan var min bror. Och då började jag gråta ännu mer.
Killarna klampade in och Chanie kom in rusandes i köket. vi torkade bort tårarna och låtsades att inget hade hänt. Killarna kom in i köket och såg oss.
-Vad har hänt shawty ? Frågade Justin mig och gick fram till mig jag kramade om honom och la mitt huvud på hans axel och stor grät.
Laura kollade på mig och jag nickade.
-Ryan, får jag prata med dig ? Frågade Laura.
RYANS POV

Jag och Justin hade pratat om allt mellan himmel och jord. Det var skönt att träffa Justin igen, bara vi två.
När vi kom in så tog vi av oss ytter kläderna och gick in i köket. Tjejerna såg ut som pandor när vi kom hem.
-Vad har hänt shawty ? frågade Justin Ariana och sprang fram till Ariana. hon kramade honom och grät mot hans axel. Då såg jag att Justin också började gråta. Vad fan är det som händer !? tänkte jag för mig själv.
Laura och Ari utbytte blickar och Ariana nickade.
-Ryan, får jag prata med dig ? Frågade Laura. Nu är det kört. Nu är jag singel. Tänkte jag för mig själv.
Jag följde med Laura till Justins och Arianas sovrum. Hon satte sig på sängen och klappade med handen på platsen brevid henne som menade att jag skulle sätta mig. Jag satte mig och hon tog tag i mina händer och tog ett djupt andetag.
-Ryan. Jag älskar dig högt över allt annat. Hon tog en paus och kollade ner. Hon andades ett tungt andetag och började igen.
-Jag är med barn, sa hon. och log sedan började hon gråta. Jag förstod ingenting. Jag höll om henne.
- Va ? var det ända jag fick ur mig.
-Ja, du ska bli pappa Ryan, sa hon och log.
-Men bara om du vill behålla barnet förstås fortsatte hon. Då började jag också gråta.
-Det är klart jag vill behålla barnet ! sa jag och log.
Hon log tillbaka.
- Lovar du ? sa hon.
-Ja det är klart ! Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva.
Hon kysste mig ömt.
-Ska vi gå ut och berätta för Justin ? Ariana vet redan. Det var därför hon grät.
Vi gick ut i köket och fyra ögon flög mot oss. Laura nickade mot Ari som flög upp ur Justins knä där hon tydligen setat och gråtit under tiden och kastade sig runt min hals.
-Grattis bror. Viskade hon lågt.
Justin kollade frågande på oss.  Jag kollade på Laura som gav mig blickar att jag skulle berätta.
-Justin, du... Du ska bli gudfar.
Justin kollade häpet på alla tre. Sedan kom hans tårar. Ariana sprang och kramade om honom.
-Justin, fattar du ? frågade hon, Laura ska bli mamma och Ryan, min bror din bästa vän ska bli pappa !!
-Ja, det var verkligen oväntat. Grattis bror , sa Justin och kollade på mig. Grattis Laura. Fortsatte han.
Han log.
-Jag är så glad för eran skull !
vi fortsatte med maten, sedan dukade Ariana och Laura medans jag stekte köttfärs och Justin hackade lök !
Justin vände sig om och kollade på Ariana och eftersom att han hackade lök så kom  det tårar från hans ögon.
-Aaaw, älskling gråter du ? frågade hon Justin och gick fram och gav honom en kyss.
-Ja, jag ser en sån snygging så jag blir tårögd, han kollade mot mig och sa det ironiskt. Alla brast i skratt.
Han kysste Ariana igen. När maten var helt färdig fram dukad och klart satte vi oss ner. Laura och Ariana brevid varandra, och jag och Justin mittemot. Justin mittemot Ari och jag mittemot Laura. Jag kunde fortfarande inte förstå att jag skulle bli pappa. Jag älskade Laura och hennes mage mest i universum.
Det var en rolig middag och jag och Justin fick duka undan. Ari och Laura påminnde även oss om att de var vi som skulle fixa frukosten imorgon.
Efter maten tog Ari fram godiset och drickan.vi gick och satte på filmen. Första filmen fick bli never say never. Under filmen var det Ari som grät mest. Justin låg och höll om henne.
-Hur mycket går det att gråta under en film ? Frågade Justin henne och skrattade lite.
-För det första är det en underbar kille som filmen handlar om, för det andra så är killen min pojkvän, för det tredje så följde han sin dröm för att bli den han nu är, och för det fjärde så är han så himla omtänksam.
Sa hon med snyftningar emellan. Justin log och kramade om henne.
Efter den filmen såg vi the exoricst. Tjejerna var verkligen jätte rädda. Jag och Justin vart rädda någon gång bara. Men vi såg på hela. Efter var det någon tjejfilm.
-Hur kan tjejer gilla såna här filmer ? Frågade Justin.
-Det är en tjejgrej det måste du förstå lilla hjärtat, svarade Ari.
Efter ett tag somnade Ariana och Laura. Jag och Justin kollade inte speciellt mycket på filmen.
-Hur känns det ? frågade Justin mig från andra soffan med Ariana sovandes framför honom.
-Jo, det kom oväntat men vi ska defenitift behålla barnet.  Svarade jag.
-Ja, bebisen kommer få riktigt fina föreldrar, när ska ni på ultraljud ?
-Den kommer få bästa barnvakterna och gudföreldrarna också, svarade jag.
-Vilka ? svarade Justin. Jag himlade med ögonen och svarade
- Du och Ariana såklart !
-Jaha, lätt ! Jag ska lära bebisen allt jag kan och i ettårs present ska jag ge den ett fett trumset !
-Jo tjena..
Jag och Justin fick våran skrattatack som vi kan få ibland och det vet tjejerna om. Så tjejerna vaknade.
Dom gick upp och borstade tänderna och tvättade bort sminket. Dom la sig båda i mitten av Justins och Arinas säng med Chanie.
-Titta vad söta dom är ! viskade Justin och buffade lite på mig.
-Ja, titta så jätte söta ! Svarade jag. Och det var dom verkligen.
Både jag och Justin ville sova med våran tjej. Så vi bestämmde oss för att alla fyra skulle sova i Justins och Arianas enormt mega stora säng.
Vi la oss på varsin sida och somnade ganska fort.

*

När vi vaknade så sov tjejerna fortfarande. Så jag och Justin gick upp och gjorde frukost precis när vi skulle börja ta fram frukosten så kommer Chanie in.
-Du kanske också vill ha frukost ? frågade Justin
- Undra om hon gillar mjölk ? Justin hällde upp lite mjölk och gick och hämtade lite hundmat.


-Ha ha ! Titta Justin, Chanie har mush !
-Ha ha !
Det var roligt att göra frukost tillsammans. Roligare var det  att vi gjorde det till dom personer vi älskar mest.
-Du måste ge Laura mycket mat nu i nio månader.
-Varför dårå ?
-Men det fattar du väl, hon har ju en extra person att mata.
-Ja, men bebisen äter väl inte lika mycket som en full vuxen person ?
och så pratade vi på under tiden vi gjorde frukosten.

ARIANAS POV

När jag och Laura tvättat bort vårt smink och borstat tänderna gick vi och la oss.
-God natt sötnosar. sa jag och log.
Laura log också.
-God natt bästis. Svarade hon och vi låg där och höll om varandra.
Vi somnade nog ganska fort. Efter en stund känner jag hur ett par armar landade runt min mage. Jag tog tag i Justins hund och drog upp den till mitt huvud sedan kysste jag den ömt och lät han ta tillbaka handen mot min mage.
-Jag älskar dig. Viskade han så tyst att det bara var han och jag som hörde.
Sedan sov vi nog ganska länge. Iallafall jag och Laura.
När jag vaknade nästa morgon och ser att både Justin och Ryan har vaknat och smygit ut till köket, jag tänkte gå ut och skrämma dom lite. Men sedan kom jag på att dom skulle göra frukost åt oss och bestämmde mig för att stanna kvar. Inte länge efter vaknar Laura.
-shhh ! Sa jag och satte mitt finger för min mun.
-God morgon! fortsatte jag.
-God morgon log hon.
-Vi måste vänta tills killarna kommer och väcker oss. Det är dom som skulle göra frukost idag.
-Juste ! vi får ligga kvar här ett tag då.
-Gud, när du sover är det precis som att Ryan sover och håller om mig. Det märks att ni är släkt.
-Ha ha, det var Ryan. Dom var nog så rädda att dom inte vågade sova sälva !
Vi skrattade lite tyst så hörde vi steg komma mot oss jag satte pekfingret över min mun och lyssnade när jag hörde att det var dom så la vi oss snabbt ner på kudden och "sov".
Dom kom in klampandes i sovrummet och vips så hoppade dom i sängen.
-VAAAAAKNAAA !!
Vi satte oss upp och såg nyvakna ut.
-Romantiskt. Sa Laura ironiskt.
Justin satte sig ner och kysste mig.
-God morgon shawty.
-God morgon din söta tönt, svarade jag och kysste honom.
-Kom, han och Ryan ställde sig up och satte sina händer för mina och Lauras ögon och ledde oss ut i köket.
- ett, två, tre. Sa Ryan och Justin sedan släppte dom händerna. Ryans händer gled ner och la sig på Lauras maga och Justins händer landade på mina höfter.
Jag vände mig om och kysste honom.
-Tack älskling.
Laura var lite mer överraskad än så.
-WHAT !? OMG ! Det är så fint killar ! Ni får nog göra frukost resten av veckan.
-ALDRIG ! Svarade dom med en mun.






Larua flög upp i Ryans famn och kysste honom intensivt.
-Hörni hångelhörnan, ska vi käka frukost eller ?
Alla började skratta åt Justin.
Vi satte oss ner och högg in.
-När ska du på ultraljud då sötnos ? Frågade jag Laura. Jag tyckte att det skulle bli jätte kul !
-Jag vet inte. Svarade hon.
-Men, du. Vi kan väl fixa det här i L.A ? Jag kan ringa MVC. Vi får nog åka dit inom snarast med tanken på mitt namn.
-Kan du väl. Men du, det är en sak jag ber om. Jag ber på mina bara knän att du och Justin följer med. Jag kommer inte klara den här resan med magen om inte ni tre är vid min sida.
-Klart vi kan ! Svarade jag åt Justin. Vi tycker bara att det ska bli kul, eller hur Justin?
-Ja, verkligen ! Det ska bli så spännande !
-Jag ringer direkt när vi har ätit upp !
Sen pratade vi på under frukosten. Som jag hade lovat så ringde jag MVC.
-Hej Catrine på MVC vad kan jag hjälpa till med ?
-Hej, mitt namn är Ariana Butler och min kompis ska ta ultraljud, när finns det tid ?
-Åh, vad trevligt att det är du ! Det finns tid idag klockan 14.30 går det bra ?
-Vänta två sekunder så ska jag fråga Laura.
-Laura ! Går det bra 14.30 ?
-Det blir jätte bra !Svarade hon.
-Ja, vi kommer 14.30 !
-Det blir bra. Då skriver jag det här. Tack och hej !
-Tack för att vi fick tid så fort ! Hejdå.
-Allt för nöjda ungdomar.Hejdå.

Tanten var jätte trevlig så vi gick och bytte om jag orkade inte fixa håret så jag släppte bara ut det och borstade och tuperade lite. Sedan satte jag på mig en mörkblå tröja och ett par shorts och min nya LV väska.

Klockan närmade sig 12.30 så vi bestämde oss för att gå ut och äta snabbmat. Vilket Ryan och Justin inte hade något emot alls. Det fick bli subway. Vi hann titta lite på kläder och så.  Klockan närmade sig 14. Så vi bestämde oss för att bege oss mot MVC.
-Du vet att om några papps ser oss så är du med på alla skvallertidningar för att jag och Justin är med ?
-Det vet jag, men jag bryr mig inte. Jag vill ha er med och så är det.
Vi parkerade bilen och hoppade ur. Som turen var så var det paparatzi fritt. puh.
När vi kom in på MVC satt tanten som jag pratat med sist.
- Hej, vi är här för ultraljud, sa Laura.
-Nämen vad kul. Är det du som är Arianas kompis ?
-Ja det är det.
-Okej, ni följer den här korridoren tills ni ser ett rum där det står dr.Broun sedan knackar ni på där.
-Tack för hjälpen svarade Laura.
-Hah, vad lustigt. Scooter heter Broun i efternamn.
Vi kollade konstigt på Justin och skakade på huvudet.
-Vad ?
Jag svarade med att kyssa honom.
-Om dom ser om det är en tjej eller kille vill ni veta det då ? Frågade Justin
-Ja det vill vi så vi vet vad vi ska köpa för kläder. Svarade Ryan.
Vi kom fram. Laura andades ett djupt andetag. Och jag tog tag i min bästaväns hand.
-Du klarar detta viskade jag.
Ryan knackade på och en söt liten tant öppnade dörren.
-Hej, vi ska ta ultraljud sa Ryan och klappade på Lauras mage.
-Stig på. Svarade tanten.
- Så lilla vännen, vad är ditt namn ?
-Laura, svarade hon nervöst.
Jag tycker det är så hemskt att se henne sådär rädd.
-Så Laura. Nu får du lägga dig här på sängen så får du dra upp din tröja. Nu ska jag ha på lite salva och det kan svida och bli kallt.
Laura hade precis lagt sig ner. och dragit upp tröjan Justin stog och drog med handen upp och ner på Ryans rygg och jag satt och smekte Lauras hand.
-Det går bra gumman.
Jag hörde Lauras nervösa andhämntignar.
-Så, nu ska jag dra med den här apparaten på din mage så ska du få se eran bebis.
Nu kom hennes tårar. Jag klarade inte  av att se min bästa vän gråta. Även fast jag visste att de var lyckotårar. Så jag strök bort tårarna men det hjälpte inte, dom kom som vattenfall. Då började jag också gråta.
Jag kännde två händer på mina axlar och det var Ryan. Justin stog brevid honom. Precis när tanten skulle börja så upptäckte hon att vi båda grät.
-Är det något som står på tok ? frågade tanten oroligt. Då upptäckte Ryan och Justin att vi grät. Laura kollade upp mot Ryan som tydligen kollade på henne också och Laura log.
Både hon och jag skakade på huvudet. Så satte hon igång och vi såg en liten sak på skärmen framför oss.
-Där har ni huvudet sa tanten och pekade med en pil. Och där är benen.
-Går det att se vilken kön det är ? Frågade Ryan som verkligen var stolt över att bli pappa.
-Ja, ja det ser jag nu från en annan vinkel. Vill ni veta ?
Alla fyra nickade ivirgt.
-Okej. Ja nu ser jag här att det är en...
______________________________________________________________________________________________
ojojoj.. Spännande ! Vi fick 6 kommentarer innan. Men ni kan få det här kapitlet ändå för jag är så snäll ! Nästa kapitel hjälps jag och Malin åt med. Börjar nu direkt !
puss/cajsa




     Postat av: Anonym

sjukt bra meeeer!! :D


        2011-11-06 / 19:40:35


     Postat av: Liiz:)

Gud vilket långt kapitel, vad glad jag blev:) Vill ha nästa:)


        2011-11-06 / 21:18:47


     Postat av: Cherry

Meeen guud vad spännande :D ♥♥


        2011-11-06 / 22:01:44


     Postat av: melina

Grymt :)


        2011-11-06 / 22:51:47


     Postat av: linnea

mmeeerrr "!!!!! :D


        2011-11-07 / 19:03:40


     Postat av: elena

super duper bra


        2011-11-07 / 23:20:10


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: