People change, but love remains - Chapter 33

Helt plötsligt hade jag fått ett sms. Jag tog upp mobilen och tittade vem det var i från
-Scooter ? Sa jag för mig själv och Justin flög med ögonen till mobilen
-Scooter ? Sa han lika frågande.
Jag öppnade smset och läste.
-OMG ! Sa jag häptet.
Justin kollade menande på mig.
-Vad ?  sa han och kollade fundersamt på mig.
_______________________________________________________________________________________________
-Jag har fått ett kontrakt. Dom vill att du och jag ska komma på möte imorgon... men LA Reid!
Jag trodde att det var en dröm.
Jag började hoppa runt och gråta.
-Detta kan inte hända, sa jag och Justin slog armarna runt om mig.
-Jag är så stolt över dig.
*
Dagen efter när vi kom till den stora byggnaden så kollade jag nervöst på Justin som la sin hand på min korsrygg och förde mig in i byggnaden.
-Vad ska du sjunga?, frågade Scooter när vi kom in i byggnaden.
-Skyscraper, sa jag och han nickade.
Jag hade fått instruktioner om att välja en låt som var populär just nu så jag hade valt den.
Vi tog hissen upp till 8onde våningen och gick i en korridor till vi kom till en dörr dör det stog LA REID men stora bokstäver.
Scooter knackade på dörren och en mörkröst sa
-Kom in, Scooter öppnade dörren och vi klev in.
Jag inspekterade snabbt rummet som var stort och det stog stora skinnfotöljer i rummet och han satt vid fönstret i rummet bakom ett skrivbord och kollade på oss.
-Justin!, det var inte igår, sa han och kramade om honom.
-Så ni var här för att visa ny talang, sa han och vände blicken mot mig.
Jag kände mig helt plöstligt sjukt nervös och jag klämde hårt om Justins hand.
Han drog sig närmare mig och log.
-Japp, here she is, sa han och kollade stolt på mig.
-Så Ariana Butler visst, sa han och jag nickade.
-Ariana, visa vad du går för, sa han sen satte han sig bakom sitt skrivbord igen och jag ställde mig i mitten av rummet och tog ett djupt andetag sen började jag sjunga.



När jag var klar så satt LA där och log.
-Wooh! Girl, den där rösten är något som jag sent kommer glömma, shit här kan vi inte sitta, vi kan inte bara låte en sån talang rinna ut i sanden, sa hon och Justin drog ner mig i sitt knä.
-Jag sa ju att hon hade talang, sa Jusitn och LA svarade med
-Det där är inte talang det är något ännu bättre, vi pratar nu om att du kan bli lika stor som beyonce med den där rösten, sa han och ställde sig upp.
-Du har utseendet som krävs också, sa han och jag log bara större och större för varje ord.
Efter några samtal med mina föräldrar och ett på skrivet kontrakt så hade jag börjat ett nytt liv och inget skulle bli som förut fast det visste ju såklart inte jag.

3 Månader Senare (12de februari)

-Var det sista lådan?, frågade Kenny och andades ut.
Jag nickade och var trött efter allt bärande.
När min singel hade kommit ut så hade jätte många köpt den och jag höll på att spela in ett album och efter som jag spenderade så mycket tid i LA nu förtiden så tyckte Justin att jag skulle flytta in hos honom och nu står vi här med ganska många flytt lådor men inte så många, men tunga va dom.
-Asso fy faaaan säger jag bara, har du cement i dom här lådorna eller?, frågade Justin och slog sig ner i soffan.
-Typ, sa jag och ryckte på axlarna.
-Jag ska nog gå nu, det är ganska sent och Ariana du har en intervju med Ryan Secarest imorgon, sa Kenny och jag nickade.
-Tack så mycket för att du var med och bar saker, jätte snällt, sa jag och log.
-No promlem girl, sa han och efter ett tag gick han.
Jag undrade vart Justin tagit vägen och jag hittade honom sovandes i soffan.
Jag skrattade lite innan jag gick in på badrummet och borstade tänderna och gjorde mig iordning för natten och gick och la mig.
Efter kanske 20 minuter så kom Justin in i rummet och stapplade mot sängen sen la han sig brevid mig och innan jag somnade så hörde jag dova snarkningar.
Jag vaknade utav min alam klocka och jag stängde snabbt av den för att Justin inte skulle vakna sen duschade jag snabbt och blåste håret och sminkade mig sen satte jag på en vit pösig tröja och svarta byxor.
Jag åt snabbt frukost och när jag var klar kom Justin in i rummet och log trött.
-Godmorgon, Ska du med? frågade jag och han nickade samtidigt som han gäspade stort.
-Då är det bäst att du skyndar ni, sa jag och smällde till honom på rumpan innan jag gick och borstade tänderna.
När jag var klar så höll Justin på att byta om och han var klar snabbt och sen gick han och borstade tänderna.
När han var klar och hade tagit på sig skorna så tog vi hissen ner till parkeringsplanet och satte oss i min röda range rover som jag inte lät någon annan än jag köra.
Scooter ringde när vi var på väg till intervjun.
-du kommer snart va?
-Japp vi är där om tio minuter, sa jag och han muttrade något om 'jag visste det', och jag antog väll att han visste att Justin skulle med.
När vi kom dit så hade Justin somnat igen så jag bitchslappade honom och han flög upp ur sätet.
-Vi är framme, sa jag sen hoppade jag ur bilen och Justin med.
Papz var snabbt runt oss och skrek massa saker men jag var van.



-Så, vi är här på Kiss FM med the beautiful blonde Ariana Butler, hur är livet?
-Det är underbart, jag skulle inte kunna vara lyckligare än nu, dom senaste månaderna har verkligen varit händelserika och det är bara wow.
-och hur går det med kärleken?
Det går väll bra, sa jag och fnittrade lite.
-Är det något speciellt inplanerat imorgon efter som det är Alla Hjärtans Dag?
-Jag vet inte, vi har inte planerat något, fast vad vet jag, han är full av överakningar, sa jag och skrattade lite
-Så det sägs att ni har flyttat ihop, är det sant?
*Tystnad*
-Jag håller på att spela in en skiva också, sa jag och alla började skratta.
-Hmm, du slipper svara på frågan för den här gången, sa Ryan och sen pratade vi om skivan och jag fick svara på frågor från mina fans.

-Det där gick jätte bra, sa Scooter och high fiveade mig.
Justin kom fram till mig och höll om mig.
-Jag fick ingen morgon kyss, sa han och jag kollade retsamt på honom.
-Kan jag få en nu?
-Jag vet inte, får jag bara kolla schemat, sa jag och låtsades leta efter det i väskan.
-Kyss mig bara kvinna, väste han och kysste min passionerat.
Jag log lite och la mina armar runt hans hals.
Någon harklade sig bakom oss och vi avslutade kyssen och kollade dit.
-Vi åker ni, Justin du åker med oss för du ska jobba, sa Scooter och Justin suckade.
-Men jag skulle ju vara ledi-, visst, sa han sen och log mot mig.
-Vi ses ikväll älskling, sa han sen pussade han mig snabbt innan vi gick skiljda vägar och jag skyndade mig in i bilen utan livvakt.
Jag är hur glad som helst att där Justin, och nu jag, där kan ingen än folk som bor där komma in.
Jag tyckte det var konstigt att Justin helt plöstligt skulle jobba...hmm, tänkte jag och började tänka på det.

Justins POV
Jag hade planerat allt för imorgon.
Jag hade hyrt Staples Center och vi ska se Titanic i en bioduk i taket och vi skulle äta lite och sen skulle det finnas annat gott och förhoppningsvis så skulle hon gilla det.
När allting var perfekt så åkte jag hem och Ariana satt i soffan med en filt runt om sig och på fötterna som hon hade på bordet så hade hon sockor och hon höll i en rykade kopp kaffe.
-Fryser du?, frågade jag och hon kollade upp från datorn.
-Det är lite kallt, sa hon och log.
Jag satte mig brevid henne och såg att hon kollade på hundar.
-Hundar? Vill du ha en hund?
-Ja men det skulle vara så roligt att ha sällskap när du inte är hemma, sa hon och jag log lite.
-Jag har sett en som finns på ett hundhem lite utanför stan, sa hon och visade mig en jätte söt lite golden retriver.
-Men vill du ha en hund springades här hela tiden?, frågade hon och kollade på mig
-Självklart, jag älskar hundar, och den där var riktigt söt, sa jag och hon log.
-Älskar dig, sa hon och hennes ögon tindrade och hennes leende tog andan ur mig varja gång hon ler.
-Älskar dig mer, du vet inte vad du gör med mig, sa jag och tog kaffe koppen ifrån henne sen slog jag ihop datorn och la mig över henne i soffan och kysste henne.

-Tänk att jag hittade min drömprins, min Romeo, till slut jag hon när vi låg helt utslagna i sängen och jag log mot henne.
-Du är min drömprinsessa, min Julia, sa jag och hon log.
Innan hon blundade och efter ett tag så blev hennes andetag tyngre och jag log för mig själv innan jag somnade med ett leende på läpparna.
________________________________________________________________________________________________

Skrev ett kapitel just for you guys!
Klockan är halv två mitt i natta och jag ska nog sova nu om jag ska orka packa imorn eller ens gå upp imorn.
Kärlek till er alla från Malin!






     Postat av: Johanna

Sv; nej jag har inte tumblr! Har du :)?

Btw underbart kapitel :D


        2011-11-03 / 07:21:31 URL: http://bieberword.blogg.se/


     Postat av: Anonym

Awesome!!!


        2011-11-03 / 09:44:54


     Postat av: Liiz:)

Sjukt bra kapitel, lite synd tycker jag att hon inte var med barn, men samtidigt bra för det blir många..


        2011-11-03 / 11:58:39


     Postat av: Melina

Jätte bra :D


        2011-11-03 / 18:03:44


     Postat av: Cherry

Sjukt bra skrivet :D ♥♥

Älskar den här novellen massor ♥


        2011-11-03 / 21:20:26


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: