People change, but love remains - Chapter 31

När jag komm tillbaka till soffan hade Justin slagit upp datan. Jag hörde snyftningar.
-Vad är det hjärtat ? frågade jag.
-Nej inget. sa Justin med snyftningar. Jag gick runt och satte mig brevid honom.
-Jo Justin, jag ser att det är något. Får se nu.
han tvekade. jag såg att han var inne på twitter, jag drog till mig datan och läste.
jag blev likta förvånad som Justin. Jag märkte inte att jag grät förens Justin strök bort mina tårar.
-Bry dig inte om det gumman. Du är inte värt det.
________________________________________________________________________________________

Jag blinkade och läste om det hela tiden. Jag för stod inte.
"jävla subba gå och dö!" "jag hatar dig ! du förendrar Justin på ett dåligt sätt" "nästa gång jag ser dig ska jag slå dig tills döds. Du ska få en lång och plågsam död" "jag hatar dig din äckliga fucking hora ! gå och ställ dig på gatan där du hör hemma ! låt Justin vara, han är min" ovs ovs.
Men det var en som jag fastnade för
"Ariana, du får Justin att känna sig glad. Jag ser det på honom. Jag kommer aldrig låta det hända dig något. Jag ser bilder på Justin med Rihanna, Lady gaga, Taylor swift. Visst då är han glad. Men med dig är han Överlycklig.

Det var den som rörde mig mest. Jag sket i dom andra. Dom är inte värda min uppmärksamhet. Visst, det gjorde ont att få veta att folk tyckte så om mig. Men jag struntade i dom.
-Ju.....Justin, harklade jag fram
-Hjärtat, om du vill göra slut. Gör det jag skulle inte heller stå ut. Men glöm inte att jag älskar dig.
-Nejnejnej.. Inte alls ! Jag älskar dig och det här kan inte få mig att göra slut med dig ? jag älskar dig och jag är bara glad över att vi inte behöver gå och gömma oss hela tiden. Jag är jätte glad med dig. Jag log för mig själv.
-Jag får ändå skylla mig själv, jag sa att jag skulle klara av allt hat, men some things can really bring you down, sa jag och han kollade intensivt på mig.
-Man lever bara en gång och jag vill inte gömma mig, sa han och jag nickade.
-Exakt, sa jag.

Vi gick och la oss i den mjuka sängen och Justin somnade ganska snabbt men inte jag.
Vafan ska hända om jag är gravid?
Hur jävla länge har jag varit det isåfall?
Visst Justin skulle bli en bra pappa men han är på toppen av sin karriär och jag är bara 16 och han 17 det är ju galet!
*
Idag var det dags!
Justin skulle vara med några och spela in låter menads jag och Pattie skulle åka och "shoppa" igen.
Vi satte oss i bilen.
-Så raring, hur nervös ? 1-10, frågade Pattie.
- 15. svarade jag.
- Såja, jag vet att det kommer gå bra. Och om ni inte ska bli föreldrar är väl det en lättnad. Men ni skulle ändå bli så underbara föreldrar.
-Och du en underbar farmor. påpekade jag.
Pattie skrattade.
Vi närmade oss MVC och jag kände hur nervositeten steg.
JUSTINS POV

- Vart är Ari och mamma ? Skulle inte dom komma och titta idag ? frågade jag helt förvirrat.
-Dom är på MV... AJ !!!
Alfredo smälde till Scooter. Men jag fattade. hon var på MVC och skulle ta graviditets. Jag skulle kanske bli pappa och jag skulle få ett barn med Ari. Jag kunde inte koncentrera mig alls som innan den dagen. Den ändå som for runt i mitt huvud var "Pappa Justin" och "Mamma Ariana" "åh, vilken söt mini Bieber" det var sånt jag hade i huvudet hela dagen.
Efter att vi spelat in två låtar var det dax för hemfärd.
Hemma i lägenheten var redan Ariana. Jag skulle prata med henne och fråga varför hon inte berättat något.
-Hej älskling. Sa hon glatt när jag kom in.
Japp. Jag skulle bli pappa. Ingen tvekan.
-Hej sweetheart. Varför har du inte berättat ?
-Berättat vad ?
- Om din mage ! vad annars ?! Filuren där inne som ska blli vårt !! Sa jag nu lite mer irritat.
- Jag ville inte berätta förens allt var klart. Innan graviditets testet alltså.
-Var det du och mamma gjorde idag ? Var på MVC och gjorde graviditets test ? ska vi bli föreldrar ?
-Ja det gjorde vi. hur visste du ? Nej de ska vi. Jag är inte gravid.
-Varför ljög du för mig ? hur länge ? Jag frågade Shooter vart ni var. Då hann han säga MV.. sen smälde Alfredo till han. Men jag förstod.
-Jag ljög inte. Jag ville bara vara 100% innan jag berättade för någon annan än Pattie. När vi åkte och "shoppade" bokade vi tid för test. som dom endast hade tid för nu. Jag ber verkligen om ursäkt om du blev orolig.
- Orolig ? Skojar du med mig ? jag trodde att jag skulle bli pappa. Jag kunde inte koncentrera mig alls resten av dagen.
-Åh gubben. Förlåt mig ! det var inte meningen att göra dig nervös. Men jag är inte gravid. Okej ? Hade jag vart gravid hade jag kommit till studion direkt och berättat. Jag är verkligen INTE redo att skaffa barn nu.
Det skulle förstöra din karriär och allt.
Jag insåg inte att jag grät, förens hon ställde sig upp och gick och kramade om mig.
-Jag vill bara att du ska må bra ! okej ? Nu tänker vi inte på detta något mer. Sa hon.
-Jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva. Om det nu var så att du väntade vårat barn. Skulle jag utan tvekan vilja behålla det.
Vi stog där och bara kramades och grät.
Jag älskar henne verkligen.
-Lova att aldrig mer göra sådär mot mig ? sa jag
-Jag lovar och svär. sa hon och gav mig en mjuk kyss.
- Kom vi går ut. sa jag.
-Men Justin, klockan är kvart i tolv.
- Det är just därför. vi måste kunna vara ute utan massa papz.
-Okej.
Vi gick och klädde på oss våra skor och en kofta. Det började bli kallare ute.
Vi gick till Mitt favorit ställe här i LA. Det är verkligen fint såhär på kvällen.
Jag satt och bara höll om henne. Jag älskade detta.
-Är du redo för att skaffa barn? Frågade jag helt plötsligt.
-Jag vet inte. Men med dig.. hon tog en paus.
-Så skulle jag kunna tänka mig det...men i framtiden, sa hon och jag såg på henne och log.
-Du då?
-Va?
- ja, är du redo att skaffa barn ?
- Med dig ja. Inte någon annan. Med dig Ariana Butler.
Det vart tyst.
-Om fyra dagar är vi på väg till Hawaii. Sa hon.
- Och imorn och två dagar frammåt  har jag konserter.
- Det gör inget ,Jag kan stå bakom scenen eller någon annanstans i arenan. Bara jag får vara i din närhet.
-Eller så sjunger du overboard med mig, sa jag och hon kollade chockat på mig.
-Inget vet ens att jag kan sjunga, sa hon och jag log.
-Kanske dags för folk att börja veta det då, on kollade nervöst på mig men nickade.
-Du kan texten right?
Hon nickade snabbt och jag log.
-Så du gör det?
Hon nickade fortfarande
-That's my girl!
Hon skrattade lite.
-Jag kan inte tro att jag ens sa ja, sa hon och skakade på huvudet.
-Vad gör du med mig Justin Drew Bieber, sa hon och jag log mot henne.
*
-Jag fryser, sa Ariana.
-Ska vi gå hem ? frågade jag.
-Gärna.
Klockan närmade sig tjugo över ett på natten.
När vi kom hem så slängde hon sig i sängen och såg helt utmattad ut.
-Hur mycket sov du i natten som var?, frågade jag och kollade trött på mig.
-Inget, sa hon och gäspade.
Hon gick sen in på badrummet och kom ut sen och hon somnade så fort hennes huvud träffade kudden.
Jag låg en stund och kollade på henne.
Och jag kunde faktiskt se henne som mamma till vårat barn.
___________________________________________________________________________________________________

Cajsa skrev det mesta och jag skrev lite i slutet.
Ska börja på 32 nu





     Postat av: Anonym

grymt!


        2011-11-01 / 23:23:24


     Postat av: Melina

Super :)


        2011-11-02 / 00:45:19


     Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

Älskar den här novellen ♥♥


        2011-11-02 / 21:13:20


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: