Love is in the air- Episode 16

Så...hur gick dejten igår då? Frågade Scooter och kollade på Justin
Justin sa inget utan bara log och sträckte på sig och la sin arm om mig och kysste mig på kinden snabbt.
-Okej. Sa Scooter och log mot oss
-Grattis! Sa Carin och alla andra höll med.
-Justin har pratat hur mycket som helst om dig. Sa Pattie och log mot mig
-Mamma!! Sa Justin och han rodnade faktiskt.
Jag skrattade lite och tog hans hand under bordet.
_____________________________________________________________________________________________________

Justin tittade på mig och slängde en slängkyss till mig.
När vi hade ätit klart frukosten så skulle vi åka till arenan så Justin, Jaden, Willow m.m kunde öva.
När Justin skulle sjunga gick jag och satte mig på en stol i den tomma arenan och kollade på när han dansade och sjöng, det syntes att han verkligen njöt av att vara uppe på scen.
När han började sjunga på one less lonely girl så kollade han på mig och log sen började han dansa ner för trappan som fanns på sidan av scenen.
Han fortsatte sjunga medans han gick fram till mig och när han stog framför mig tog han min hand och började dansa lite med mig, sen ställde han sig bakom mig och höll om mig med ena armen eftersom han hade mickrofonen i den andra.
När han sjöng den sista raden kollade han ljupt in i mina och när låten var slut så kysste han mig länge och passionerat.
Vi hörde busvisslingar och applåder och jag avbröt kyssen och kollade på alla dansare som stog på scenen med hånflin.
Justin lipade åt dom sen kysste han mig en sissta gång innan han började träna på alla andra låtar.
Jag gick in bakom scenen igen och jag såg att Carin log mot mig och då märkte jag att jag hade ett stort leende på min läppar.
När vi var klara så åkte vi tillbaks till hotellet och jag och Justin bestämmde oss för att kolla på film.
Han ville såklart att vi skulle kolla på en skräckfilm men jag ville absolut inte kolla på skräckfilm.
-Snälla! Sa Justin och gjorde sina hundvalps ögon, jag vände bort huvudet för jag visste att jag inte kunde stå imot dom där ögonen. Justin satte ett finger inter fin haka och han kysste mig, hans läppar var jämt så varma och perfekta mot mina läppar.
-Hahah Justin släpp mig, sa jag och skrattade för att han kramade mig och kysste mig samtidigt.
-Bara om vi tittar på scräkfilmen sa han och log.
-Okej då ,sa jag och himlade med mina ögon.
-Du är bara för söt sa han och släppte mig och gick och satte på filmen.
-Det ska du säga sa jag och gick till köket för att hämta popcornen.
När jag kom tillbaka så satt Justin vid soffan och filmen skulle precis börja. Jag ställde ner popcorn och satt mig bredvid honom och huvudet mot hans bröst.
Jag tog täcket för jag frös om mina ben för jag hade scooter gamla t-shirt och mina korta shors.
-Om du blir rädd så finns jag här , hörde jag Justin säga. Jag skrattade och Justin vred sitt huve och kysste mig på pannan.

Justin´s Persektiv

Filmen hade börjat. Den var ganska läskigt och jag kännde av när Jennah hoppade till när några läskiga saker dök fram.
Efter en stund så kännde jag att jag inte orkade hålla ögonen öppna, jag var jättetrött efter soundcecken.
Det var inte så långt kvar innan filmen skulle sluta, Jennah hoppade fram och viskade i mitt öra...
-Jag vet att du sover! sa Jennah och jag gäspade fast klockan inte var så mycket.
Jag log tillbaka och kramde henne försiktigt. Jennah hoppade upp försiktigt och stängde av filmen.
-Vad vill du göra sa Jennah och tittade på mig.
-Kan vi inte gå ta en kort promenad? sa jag
-Visst. sa Jennah
-Men jag måste bara byta om fort sa Jennah och log
Vi gick upp för soffan och Jennah sprang och bytte om kläderna. Det var lite kallt ute. Jennah kom ut efter en stund. Vi satt på oss skorna och gick ut.
Det var inga paparazzi ute iallafall, så nice tänkte jag. Jag tog tag i Jennah´s hand, och vi gick i hand i hand hela vägen. Vi pratade om allt. Jennah ställde en fråga
-Gillar du verkligen spaggeti Justin? sa hon och gjorde en äcklig min
-Ja! alla gör ju det! sa han och log.
Jennah stannade till.
-Vad är det? sa justin och log
-ehh.. jag gillar det inte! sa hon och kollade på mig
-Den som inte gillar det är ju konstig...
Hon stannade till och tittade på mig och och släppte min hand.
-Förlåt gumman det var ett skämt sa jag och kramade henne. Jag fick skuldkänslor och tyckte synd om henne, men varför reagerade hon så starkt på det?
Jag tog tag i Jennahs hand i igen. En glass koisk var öppen så vi gick dit.
-Vilken vill du ha? sa jag  och smekte hennes hår
-Jag vill ha den största! sa Jennah och log
-Orkar du verkligen äta den? sa jag  och log tillbaka
-Haha...nej vi ska ju såklart dela på den. sa Jennah och gick iväg och betalde, jag sprang efter henne och precis när hon skulle betal kom jag och gjorde ett "ninja move" och drog undan hennes pengar och la dit mina.
-Men Justin!! Sa Jennah och jag bara log
Vi tog glassen och satte oss på en bänk. Vi började äta, glassen var så stor men god.
Plöstligt hör vi massa människor komma springade med stora saker.
Såklart fattar vi att det är paparazzi.
Jag slängde glassen och tog tag i Jennahs hand och vi började springa.
Vi sprang till hotellet, jag kollade bak och trodde att dem inte var där men självklart hade dem bilar och sprang.
Vi sprang in i hotellet och alla livvakter puttade ut paparazzina.
-Galna....galna människor. sa jag och skrattade
-Jaaa du kan inte fatta att du orkar! sa Jennah och log
Vi gick in i vårt svit. Klockan började närma sig 15.00, vi skulle snart åka till arenan igen för konserten.
Jennah's perspektiv (Konserten)
Jag satt backstage och pratade med Carin medans Justin var upp på scenen.
Vi bestämmde oss för att gå fram så man såg honom ute på scenen.
När han sjöng one less lonely girl så kom det upp den tjej på scenen och jag måste erkänna att jag blev ganska avund sjuk.
Men Justin var inte så "När gången" som han brukade vara när han sjöng låten, för jag hade ju sett klipp på när han sjöng den för tjejer. Jag såg att han kollade på mig ibland för man såg mig om man stog på scenen med dom i publiken såg mig inte.
Helt plöstligt kom jag och tänka på att jag inte hade pratat Leah, Amanda och Nicole på fem dagar, dom undrade säkert om något nytt hade hänt.
Jag bestämde mig för att ringa upp dom så jag gick in i Justin's omklädningsrum och slog nummret till Leah
Tuuut...Tuuut
*JEENNAAHH!!* Skriker Leah i telefonen och jag hör direkt att Amanda och Nicole är där också.
*Du har inte ringt på evigheter! Nu måste du berätta allt som har hänt!* Sa Nicole
*Nej det har inte hänt så mycket, jag ska flytta till Atlanta nu men jag kommer komma hem om en månad, men just nu är jag med på Justins turné* Sa jag men jag ville inte säga något om att jag och Justin var ihop nu för jag vill säga det när jag kommer dit om en månad.
*Vi saknar dig såå mycket* Sa Amanda
Jag hörde någon utanför dörren
*Jag måste lägga på nu, men jag ringer er sen! Hejdå ta hand om er!!*
*Hejdå!! Detsamma!*
Jag visste inte vem det var så jag gick och gömde mig bakom en grej.
In genom dörren kommer Justin, konserten hade tydligen slutat.
Jag tänkte att jag skulle skrämma honom så jag stog kvar bakom den där grejen.
Han gick åt mitt håll så jag gjord mig berädd på att hoppa fram.
När han va tillräckligt nära så hoppade jag fram, han blev jätte rädd och skrek sen knuffade han mig så jag ramlade ner på golvet.
-AJJJ!!! Skrek jag och han stannade upp, antagligen för att han kände igen min röst.
-Jennah förlåt!! Sa Justin och lyfte upp mig i sin famn.
-Fick du ont någon stans? Frågade han oroligt
-Nej, ljög jag för att det va lite pinsamt att jag hade skiit ont för att jag ramlade på rumpan.
-Säkert? Sa Justin och kollade på mig som om han inte trodde mig
Jag nickade och han hade fortfarande mig i sin famn så han gick och la mig i soffan, han satte sig brevid mig och kollade på mig sen kysste han mig länge efter kyssen så smekte han mig på kinden och sen gick hon och bytte om till vanliga kläder.
När han var klar tog han min hand och vi gick iväg till dom andra.
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för dålig uppdatering men vi har har fullt upp i skolan. Detta var kanske inte en sån bra Episode och om ni vill att vi ska förbättra något så säg det. Om ni har förslag till vad som ska hända i novellen kommentera det då! :)
Denna del har vi båda skrivit.

BIIEBAAH LÖÖÖÖVVEEE!!! <3



     Postat av: Madde

Meeer!


        2011-03-16 / 22:07:12 URL: http://karinbeatrice.blogg.se/


     Postat av: Johanna

mer mer :D


        2011-03-16 / 22:08:46 URL: http://johannaviveca.blogg.se/


     Postat av: MILI!!

MEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!

INGET BEHÖVER FÖRBETTRAS ALLT ÄR BRAAA!!!!!!


        2011-03-19 / 14:44:50


     Postat av: Anonym

jätte bra, lite töntigt bara..

tycker de ska bli lite mer "hetare kärlek" om ni fattar;)


        2011-03-22 / 19:50:51


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: