Love is in the air - Episode 1

Det handlar om en tjej som heter Jennah Braun hon är 16 år och bor i LA med sin mamma, men hennes mamma bryr sig inte så mycket om henne för hon är jämt och jobbar. Men en dag så får hon veta en sak som hon aldrig hade trott…

_________________________________________________________________________________________________

Jag vaknade av att solen lyste in i mitt fönster och fåglarna kvittrade för fullt ute, jag kollade på klockan den var 10.30?! Jag måste ha varit trött igår. Tur att det är sommarlov. Jag gick upp och satte på musik på datorn sen började jag gör mig iordning jag borstade mitt långa bruna hår och sen letade jag på kläder. Jag tog på mig en fin topp och en par jeansshorts några armband och ett par converse.

1.Tröjan 2.Shortsen 3.Armbanden 4.Skorna

Sen gick jag in på badrummet och kletade på mascara på mina ögonfransar. Jag stog och kollade mig själv i spegeln, jag hatade verkligen mina ögon. Dom va isblåa, jag hatade dom för att dom såg så kalla ut. Jag slet mig från spegelbilden och gick ner i köket, där satt det en lapp på kylskåpet där det stog *Hej Jennah! Jag var tvungen att åka men jobbet till London och blir nog borta i en vecka. Jag har lagt fram pengar så du klarar dig, men jag har pratat med Daniel och han ha att det går bra att du är där.* Jag suckade högt. Daniel va min låtsasbrorsa han va 24år, jag var jämt hos honom för att mamma ville inte att jag skulle vara ensam hemma. Min mobil började ringa, det stog Daniel på skärmen

-Hallå

-Hej det är Daniel

-Varför låter du så stressad?!

-Jennah kom hit nu det är viktigt!

-Har det hänt något?!

-Kom hit bara!!

-Sorry då! Okeey jag kommer...

Ibland va han bara för konstig. Jag gick ut genom dörrn och låste, det va verkligen varmt ute idag! Daniel bor inte så långt ifrån oss, han bor med sin flickvän Sarah och deras son Alex som är 2år. När jag kom fram öppnade jag dörren och skrek

-Hallå!!!

-Nenna!! Hörde jag Alex skrika och sprang fram till mig, jag lyfte upp honom och bärde honom till vardagsrummet där Daniel satt med ett brev i handen

-Vad är det där? Frågade jag

-Det är ett brev till dig.

-Okeey...varför har du det då?!

-Mamma gav det till mig, hon ville att jag skulle prata med dig om det här.

-Om vad?

-Mamma har ju alltid sagt att din pappa lämnade oss när han fick veta att mamma va gravid...det är tydligen inte sant.

-Vadå inte sant?! Frågade jag

-Nej läs brevet.

Jag tog brevet och läste det.

*Hej Jennah!

Jag vet att detta kommer plöstligt men jag har alldrig fått träffat dig, din mamma och jag bråkade och hon sa att hon alldrig ville prata med mig igen, efter en vecka så fick jag ett brev där det stog att hon va gravid men hon ville inte att jag skulle träffa dig. Jag bor nu i Atlanta och jobbar på ett musik bolag, om du vill prata med mig är upp till dig jag ville bara att du skulle veta att jag inte lämnade dig och din mamma. Mitt telefon nummer är ***********

//Din pappa Scott ``Scooter´´ Braun.*

Braun va det därifrån jag hade fått mitt efternamn?

-OMG!! Varför har inte mamma berättat något om detta?!

-Jag vet inte, men hon sa till mig att du får ringa honom om du vill. Sa Daniel

Jag nickade och tog min mobil och slog nummret, det gick fram en signal, två signaler, tre signaler.

Efter den tredje svarade en kille med mörk röst

-Scooter här!

-Ehh...det är Jennah. Sa jag osäkert

-JENNAH!!!! Jag trodde du alldrig skulle ringa!

-Ehh...joo...hehe.

-Om du vill prata om det här så får du gärna komma till ATL om du vill men du behöver inte.

-Jo jag kan nog komma, för jag vill verkligen veta lite mer om vad som händer. Sa jag med lite säkrare röst. Han lät ju faktiskt ganska snäll.

-Bra! När vill du komma imorn i övermorn?

-Imorn går nog bra. Sa jag

-Då bokar jag biljetter så du kan hämta ut dom då! Ditt flyg går klockan 13.00 imorn.

-Okeey. Men vi ses väll imorn då antar jag. Jag tyckte det lät som han redan hade planerat detta. haha.

-Ja det gör vi hejdå Jennah!!

-Hejdå!

Jag avslutade samtalet och sparade nummret sen gick jag in till Daniel som satt i soffan med Alex, Sarah var nog och jobbade.

-Vad sa han? Frågade Daniel

-Han sa att jag skulle åka till Atlanta imorn för att träffa honom.

-Vad bra Jennah! Bra att du ger honom en chans! Sa Daniel med ett smile. :)

-Jag antar det. Sa jag

-Men nu måste jag ut och shoppa ju! Sa jag

-Låna mitt kort. Sa Daniel. Daniel va nästan rik så jag fick jämt grejer av honom.

-Tack och hej!! Sa jag och kramade Alex sen gick jag ut. Jag bestämde mig för att åka bil även fast det va fint väder så skulle jag ju handla ganska mycket. Jag gick hem och hämtade bil nycklarna sen gick jag ut och satte mig i min vita Range Rover

Ute på stan så gick jag in på Bik Bok, Forever 21 och massa andra affärer.

(Liiiiite av hon köpte)

När jag kom hem efter att jag hade lämnat tillbaks kortet så va klockan 22.30.

Jag gick och satte på mig pyjamas och borstade tänderna den gick jag och la mig.

Imorn skulle jag till ATL och träffa min riktiga pappa som jag alldrig träffat. Undra hur det skulle bli...

______________________________________________________________________________

Detta va mitt första inlägg någon sin så den som läser detta snälla ge mig kritik och sånt så att jag lär mig. Men va det bra eller dåligt. Som första inlägg så var det väll bra tycker jag :P




     Postat av: Elelta

Herregud!! Vad bra novellen är !!

MMMMMEEEERRRR!!♥


        2011-02-21 / 19:43:26 URL: http://mylifeaseleltaa.blogg.se/


     Postat av: Johanna

Aaa det är ju asbra, började precis läsa och skit bra idée att hon hade Scooter Braun som pappa! :D


        2011-03-13 / 16:27:28 URL: http://jbgirl.blogg.se/


     Postat av: Anonym

De va bra,bra idee!

Lite konstigt skrivet bara, men kanske är för jag läser en Anna novell:)


        2011-03-17 / 16:01:59


   Namn:
    Kom ihåg mig?
   E-postadress: (publiceras ej)
   
   URL/Bloggadress:
   
   Kommentar: